دیوار سبز، دیوار زنده گیاهی یا همان باغ‌های عمودی مانند روف گاردن و تراس سبز شما را از مزایای بسیار زیادی از جمله: زیبایی، هوای تازه، کاهش سموم، بهبود روحیه، ذخیره پول و … برخوردار می‌سازد که در این مطلب به شفاف‌سازی در این موارد می‌پردازیم.

زیبایی 

مزایای بیشماری برای کاشت دیوارها وجود دارد.

یکی از بارزترین دلایل بر ایجاد و اجرای دیوار سبز زنده مقوله زیبایی است. اضافه کردن دیوار سبز به فضای اداری باعث استقبال بیشتر افراد از محیط و آرامش بیشتر آنان می‌شود. این عنصر طرحی جذاب خلق می‌کند و یک نقطه کانونی در آن فضای کار یا زندگی شما ایجاد می‌کند. اگر در صنعت خرده فروشی هستید، دیوارهای گیاه به افزایش ترافیک پا یا در اصطلاح فارسی همان پا خور کمک می‌کند و در نهایت منجر به فروش بیشتر شود. اگر در یک ساختمان شرکتی قرار دارید، دیوارهای زندگی به ایجاد یک محیط دوستانه‌تر و راحت‌تر برای جلسات مشتری کمک می‌کنند.

آنها از نظر زیبایی شناسی دلپذیر هستند و باعث می‌شوند تا دفتر شما یک مزیت رقابتی پایدار داشته باشد.

 هو

یکی دیگر از مزایای اضافه کردن دیوار زنده هوای تازه است. بسیاری از فضاهای اداری محصور و خشک هستند، به خصوص مناطقی که فاقد پنجره هستند.

باغ‌های عمودی اکسیژن بیشتری را در فضای کار اضافه می‌کنند و همچنین تقریباً 90٪ از آلاینده‌های هوا را که در داخل دفتر هستند تصفیه می‌کنند.

مزایای باغ‌های عمودی بهشتی

با اضافه کردن یک دیوار سبز می‌توانید میزان بیماری در بین کارمندان را بسیار کاهش دهید. بعلاوه ، انواع خاصی از گیاهان مانند بابونه یا سایر گیاهان معطر می‌توانند به هوای تازه و تمیز هوا کمک کنند.

 کاهش سموم

VOCگیاهان عنکبوتی و نیلوفرهای صلح برای جذب VOCVOC

دیوارهای سبز به عنوان فیلترهایی عمل می‌کنند که به جلوگیری از گرد و غبار ، تصفیه هوا و کنترل رطوبت و دما کمک می‌کند.

 دیوارهای زندگی نیز راهی عالی برای تقویت روحیه کارمندان است. اضافه کردن یک باغ عمودی به دفتر شما کمک عاطفی به کارمندان می‌کند و به کاهش میزان غیبت در اداره کمک می‌کند.

کارمندانی که به ایجاد یا حفظ یک دیوار عمودی کمک می‌کنند، ضمن افزایش انرژی، استرس و عصبانیت خود را کاهش می‌دهند و فضای کاری مثبت و پربار تری ایجاد می‌کنند.

دیوارهای سبز همچنین می‌تواند به کودکان یا بزرگسالان مبتلا به ADHD

باغ‌های عمودی نیز به عنوان یک مانع صوتی عمل خواهند کرد. این امر به ویژه در یک فضای کار یا شهر بزرگ یا با صدای زیاد مفید است.

باغ‌های عمودی به طور طبیعی صداهای با فرکانس بالا را مسدود کرده و سر و صدای کم فرکانس را کاهش می‌دهند.

دیوارهای سبز می‌توانند به ساکت ماندن دفتر کمک کنند و فضای کاری کم فشار و پریشان ایجاد کنند.

 دیوارهای زندگی به شما در پس انداز نیز کمک می‌کنند. دیوارهای سبز زنده می‌توانند به کاهش تلفات گرما در ساختمان‌ها نیز کمک کنند. تحقیقات نشان داده است که کاهش 75٪ در سرمای باد و 25٪ کاهش در گرمایش مؤثر است.

این امر می‌تواند به کاهش هزینه قبوض انرژی کمک کند که به ویژه در آب و هوای سرد یا ماه‌های سردسیر خیلی مفید است. در ماه‌های گرم‌تر دیوارهای سبز داخلی باعث خنک شدن هوا از طریق فرآیند معروف به “تبخیر و تعرق” می‌شوند. تبخیر و تعرق فرآیند انتقال آب از زمین به جو از طریق تبخیر از خاک و تعرق از گیاهان است.

دیوارهای زندگی در فضای باز می‌تواند به کاهش دمای دیواره نزدیک به 50 درجه فارنهایت کمک کند و هزینه انرژی و تهویه مطبوع را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

 اگر تصمیم به اضافه کردن یک باغ عمودی به فضای بیرونی دفتر خود گرفتید، نه تنها به زیبایی ساختمان می‌افزاید بلکه باعث افزایش ارزش املاک و مستغلات ملک نیز می‌شود. علاوه بر این، دیوارهای سبز در فضای باز خانه‌ای را برای پرندگان و حشرات فراهم می‌کند و باعث تنوع زیستی می‌شود.

دیوارهای زندگی در فضای باز همچنین باعث کاهش دود و آلاینده‌ها و همچنین در جبران انتشار گازهای گلخانه‌ای در مناطق شهری و حومه می‌شود.

در صورت علاقه می‌توانید همین امروز جهت دریافت مشاوره رایگان و تعرفه‌های چوب پلاست، آبنما و طراحی محیط با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اگر شما هم علاقه دارید تا در محیط کار و یا حتی در ساختمان خود ار دیوار سبز و تراس سبز استفاده کنید، تیم مشاوران آرنی ‌لند می‌تواند به شما کمک کند و بهترین محصول را متناسب با مجموعه شما به ارمغان آورد. کافی است با ما تماس بگیرید.