شاید شنیده باشید که گیاهان در محل کار می‌توانند روحیه را بهبود بخشند، اما آیا می‌دانید که آنها در واقع می‌توانند بهره‌وری کارمندان را تا 15 درصد افزایش دهند؟ در حقیقت، یک مطالعه جدید دقیقاً همین امر را نشان داده و از تحقیقات قبلی در مورد فواید زندگی گیاهان در یک فضای کاری حمایت زیادی کرده است. تأثیرات محیط کار بر عملکرد کارکنان و بهره‌وری آنها را در نظر بگیرید، حال شما می‌توانید یک رویکرد جدید را در کسب و کار خود اتخاذ کنید. به یاد داشته باشید دیوارهای سبز فضای زیادی نمی‌خواهد.

علم پشت دیوار سبز گیاهی زنده

فضای سبز بیش از این که محیط کار را جذاب‌تر جلوه دهد، طیف وسیعی از مزایای سلامتی و روانی و افزایش بهره‌وری را ارائه می‌دهد. از نظر زیبایی‌شناسی، زندگی گیاه باعث جذابیت بصری می‌شود و در عین حال ظاهر یک محیط معمولی را نیز لطافت می‌بخشد. بسیاری از اماکن کاری مانند مواد کابینت فلزی و سایر طرح‌های استریل دارای مواد سنگین و خشن هستند. گیاهان رنگ می‌افزایند، و فضای سبز منظم و چشم‌گیر بر مشتریان و کارمندان نیز تأثیر مثبت می‌گذارد.

چگونه دیوارهای سبز زنده می‌تواند تا 15٪ بهره‌وری کارمندان را افزایش دهد؟

گیاهان همچنین رطوبت هوا را اضافه می‌کنند

دیوارهای سبز همچنین با جذب آلاینده‌ها هوا را تمیز می‌کنند و در عین حال سطح اکسیژن را نیز در این منطقه افزایش می‌دهند.

علاوه‌براین، آنها می‌توانند نقش عایق صدا را بین مناطق کار بازی کنند و هنگامی که باغ‌های عمودی اضافه می‌شوند، موانع بصری نیز ایجاد می‌کنند بسیاری از افراد با دیدن گیاهان آرامش می‌یابند، خصوصاً اگر فردی به آنها رسیدگی کند.

استفاده از دیوارهای سبز زنده

وقتی بیشتر مردم به اضافه کردن گیاهان فکر می‌کنند، انواع گلدان‌های سنتی را تصور می‌کنند که غالباً گیاهان گلدانی مقیاس بسیار اندکی دارند که برای لذت بردن فقط تعداد کمی از افراد در یک منطقه کوچک مناسب است و کمی دست و پا گیر است و نگهداری آن کمی سخت است.

 با این حال، دیوارهای زنده همه مزایای استفاده از گیاهان در فضا را در عین محدود کردن اشکالات قبلی فراهم می‌کنند.

دیوارهای سبز زنده یا باغ‌های عمودی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فضای سبز را به صورت عمودی در فضا قرار دهد. این بدان معناست که فضای کم عمودی نیز دارد و از نظر ارتفاع زیبایی می‌آفریند. از آنجا که گیاهان روی میز یا در سطوح افقی نیستند، لازم نیست فضای کاری را فدا کنید تا فضای سبز به محیط اضافه شود، چراکه در بسیاری از دفاتر داشتن فضای کافی برای انجام کارهای شخصی با سهولت و راحتی بیشتر به کارآمدتر شدن محیط نیز کمک می‌کند.

 بنابراین، انتخاب دیوارهای سبز زنده نسبت به سایر مدل‌های سنتی پرورش گیاهان می‌تواند براساس دسترسی بیشتر فضای قابل استفاده به بهره‌وری کمک نماید.

همین حالا یک تصمیم مناسب بگیرید که محیط کسب و کار خود را تغییر دهید و از ما مشاوره رایگان دریافت کنید و در صورتی که طرح را پسندیدید با هم قراردادی منعقد خواهیم نمود.

اگر شما هم علاقه دارید تا در محیط کار و یا حتی در ساختمان خود ار دیوار سبز و تراس سبز استفاده کنید، تیم مشاوران آرنی ‌لند می‌تواند به شما کمک کند و بهترین محصول را متناسب با مجموعه شما به ارمغان آورد. کافی است با ما تماس بگیرید.