سبز بودن محیط کار یا ارائه راهکارهای مربوط به زیر ساخت سبز اشاره به مواردی دارد که باعث ورود قسمتی از طبیعت به محیط کار شما می‌شود؛ به عنوان مثال استفاده بیشتر از شیشه جهت دریافت نور طبیعی، استفاده از آبنماها و دیوار سبز و یا روف گاردن از جمله این موارد است. حال هر آنقدر در ایجاد این موارد در ترکیبی از چوب، چوب پلاست و سایر موارد دیگر استفاده نمایید باعث می‌شود شما به محیط طبیعت نزدیک‌تر شوید که موارد زیر را به ارمغان می‌آورد.

5 نتیجه‌ای که فضای سبز در محیط کار به ارمغان می‌آورد
۱) افزایش بهره وری

طبق مطالعه GCC، کارمندان به طور متوسط ​​4 روز در سال از مرخصی‌های بیماری استفاده می‌کنند، اما اعتراف می‌کنند که به طور متوسط ​​5/57 روز در سال غیر بهره‌ور بوده‌اند (آمار جالبی است)؛ یعنی سر کار حضور دارند، اما خوب کار نکرده اند. حال قابل توجه است بدانید که فضای سبز به کارمندان استراحت ذهنی می‌بخشد و هوای تازه حواس پنجگانه را از خواب بیدار می‌کند، تمرکز را بهبود می‌بخشد و باعث تحریک تفکر می‌شود.

۲) روحیه و اخلاق بهتر

بیرون رفتن از اتاق و دفتر کار به سادگی باعث احساس بهتر می‌شود. حال اگر بتوانید از خورشید ویتامین D دریافت کنید، نسیم به شما بوزد و هوای بهتر استشمام کنید و اکسیژن از طریق تنفس وارد خون و سپس به مغز برسد و صدای طبیعت از آبنما و یا پرندگان و حیوانات بشنوید، حس معرکه‌ای برای ادامه کار پیدا می‌کنید. مطالعه Healthy Workplaces نشان می‌دهد تجربه کردن فضای طبیعت در محیط کار باعث افزایش بهبود تجربه کاری کارکنان در محیط کار می‌شود.

۳) فعالیت بدنی بیشتر

وقتی فردی می‌گوید “مغزم نیاز به هوای تازه داره یا احساس می‌کنم یه چند قدم باید پیاده‌روی کنم” بعبارتی حس درونی خود در مورد نیاز به طبیعت جهت بازگردانی قوای جسمی و ذهنی را بیان می‌کند. وقتی در محیط‌های کاری بسته هستیم که منظره‌ای از طبیعت ندارند و فرصتی برای ورود به فضای سبز نداریم، کم تحرک‌تر می شویم. ورزش کردن، حتی پیاده‌روی در فضای سبز باعث تقویت سلامت جسمی و روحی می‌شود.

۴) کاهش استرس

استرس مزمن بر سلامتی و رفاه تأثیر منفی می‌گذارد و کارفرمایان می‌توانند از طریق ایجاد فضای سبز مانند روف گاردن در محیط کار و زیر ساخت‌های سبز به سلامتی کارکنان توجه کنند و نهایتاً افزایش بهره‌وری برای آنها درآمدزایی خواهد نمود. سازمان بهداشت جهانی (WHO) استرس و فعالیت بدنی پایین را به عنوان دو عامل اصلی مرگ و میر زودرس در کشورهای توسعه یافته مانند ایالات متحده می‌داند. محققان دانشگاه واشنگتن می‌گویند که قرار گرفتن در معرض طبیعت می‌تواند استرس را کاهش دهد. وقتی افراد می‌توانند به طور مکرر از فضای سبز دیدن کنند استرسشان کاهش پیدا می‌کند و احساس آرامش خود را باز می‌گردانند (که برای محیط کار مفید است).

۵)  فرصت‌های معاشرت و همکاری

فضاهای سبز و باز در محیط کار به کارکنان فرصتی برای جمع آوری، اشتراک‌گذاری، معاشرت و همکاری می‌دهد که همزمان می‌تواند قوه تخیل، نوآوری و خلاقیت را تحریک کند. همانطور که می‌دانید در مبحث رفتار سازمانی، روابط مثبت و کار تیمی و تیم‌سازی از عوامل موفقیت در پروژه‌ها محسوب می‌شود، حال این گونه فضاها بطور ضمنی به این امر کمک می‌کند و فرهنگ سازمانی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وجود صندلی در فضای باز مسیرهای سبز و سایر زیرساخت‌های سبز به کارمندان راهی نشان می‌دهد تا از محیط معمول دفتر خود خارج شوند و ضمن ساختن روابط، ایده‌های جدید را کشف کنند.

اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید، بهتر است با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در این مورد اطلاعات بیشتری بصورت رایگان دریافت کنید. اگر مدیر منابع انسانی و یا از کارکنان شرکت هستید آن را به مدیر مافوق پیشنهاد دهید. نهایتاً اگر هیچ کدام از موارد بالا اتفاق نیفتاد، با کسب مجوز از مافوق خود تنها یک گل به محیط کار خود ببرید و در ایجاد خرده فرهنگ‌های سازنده مثبت نقشی داشته باشید.

اگر شما هم علاقه دارید تا در محیط کار و یا حتی در ساختمان خود ار دیوار سبز و تراس سبز استفاده کنید، تیم مشاوران آرنی ‌لند می‌تواند به شما کمک کند و بهترین محصول را متناسب با مجموعه شما به ارمغان آورد. کافی است با ما تماس بگیرید.

منبع: .klausinggroup