مجوز این امر که کارمندان به باغچه‌های جلوی درب شرکت، حیاط، تراس و سایر فضاهای سازمان رسیدگی نمایند فارغ از اینکه به محیط زیست کمک شده است، می‌تواند در رضایت شغلی کارکنان تأثیرگذار باشد و نشانه‌هایی از تعهد سازمانی را نیز می‌توان در آن یافت.

محیط کار سبز

به‌طور سنتی این که در مصرف کاغذ صرفه جویی و به بازیافت فکر شود نمونه‌های از سبز بودن و سالم بودن و دوستدار محیط سبز بودن شرکت‌ها بود.

اما امروزه ایجاد یک فضای سبز در پشت بام تراس و یا داخل اتاق‌ها و راهروها یا درواقع همان محیط کار سبز نه تنها باعث جذب تلنت‌ها و یا همان استعداد‌ها می‌شود، بلکه باعث ارتباطات کارکنان با یکدیگر و ایجاد فضای کاری دوستانه و نهایتاً خروجی‌های بهتر و پیشرفت سازمان شما می‌شود.

آیا پرسنل از وجود محیط کار سبز در شرکت منفعت می‌برند؟

به گفته Ajaz Haq، محیط کار سبز و فضای باز کاری را می‌توان حتی به پرورش سبزی در حیاط شرکت برای مصرف روزانه و برداشت از آن تعمیم داد. به گفته وی، فضای طبیعت در محل کار باعث جوان سازی ذهن و افزایش انرژی می‌شود و تمرکز را افزایش می‌دهد و این محیط‌ها می‌تواند معماری چند منظوره داشته باشد؛ به عبارتی هم محلی برای بحث و گفتگو باشد که همانطور که می‌دانید اکسیژن باعث افزایش کارایی مغز م‌یشود و می‌توان در جلسات طوفان فکری و … به نتایج بهتری دست یافت.

تحقیقات محققان دانشگاه Exeter University نشان داده است که گیاهان و فضای سبز در محیط کار تا 30% خروجی و بهره‌وری پرسنل را افزایش داده است.

افزایش مشارکت کارکنان

ایجاد محیط‌هایی که پرسنل بتوانند در آن سیب زمینی، سبزیجات و مواد ارگانیک رشد دهند، البته با لحاظ نمودن دستورالعمل‌های لازمه توسط واحدهای منابع انسانی، نه تنها باعث بهبود کارایی می‌شود، بلکه باعث می‌شود در نگهداشت و جبران خدمت پرسنل نیز تاثیر گذار باشد چرا که ارزش افزوده‌ای شرکت برای سلامت آنها نیز در نظر گرفته است، همچنین باعث چابکی و تغییرات نامحسوسی در فرهنگ سازمانی می‌شود.

جهت اجرا و یا مشاوره رایگان در آماده سازی محیط با مشاورین آرنی تماس بگیرید.

اگر شما هم علاقه دارید تا در محیط کار و یا حتی در ساختمان خود ار دیوار سبز و تراس سبز استفاده کنید، تیم مشاوران آرنی ‌لند می‌تواند به شما کمک کند و بهترین محصول را متناسب با مجموعه شما به ارمغان آورد. کافی است با ما تماس بگیرید.

منبع: hraspectsmagazine