فرسودگی شغلی کارکنان عملاً یک بیماری همه گیر در محیط کار امریکا است. میزان فشار در کارمندان، میزان استرس، نگرانی در مورد مسائل خارج از کار و خستگی امری همه گیر است.

Take Jim برای تعطیلات آینده در حال فکر و برنامه‌ریزی است. وی فرسودگی شغلی گرفته است و نیاز به استراحت کافی و دور شدن از محیط کار برای مدتی دارد. Lisa بچه مریض در منزل دارد و یک پرستار کودک گرفته است، اما در مورد آینده این مسیر نگرانی دارد. Lane یک کوه کار دارد، چون  همکارش مریض شده است و کارهای او را هم باید انجام دهد.

آیا جیم، لیزا و لین در محل کار شما وجود ندارند؟ ما حدس می‌زنیم که جواب شما مثبت است! به این مورد می‌گویند عدم حضور در عین حضور؛ یعنی این دسته از کارکنان در محل کار فیزیکی حضور دارند، اما به دلیل استرس، ضعف، حواس پرتی و نگرانی در سازمان حضور ندارند و بهره‌وری آنها کاهش می‌یابد و بر فرهنگ کاری تاثیر منفی می‌گذارند.

زیرساخت‌های سبز راهکاری جهت بهبود عملکرد کارکنان

کارگران غایب حدود 150 میلیارد دلار در سال برای کارفرمایان هزینه دارند، اما افرادی که به سر کار می آیند ولی حضور ذهنی ندارند و در محل کار به جای دیگری فکر می‌کنند و بهره‌وری ندارند برای شرکت‌ها هزینه 1 میلیارد و 500 میلیارد دلاری در سال دارند. طبق نتایج Global Corporate Challenge (GCC) که در فوق ذکر شد می‌توان این برداشت را نمود که این افراد حدود 10 برابر گروه دوم مخرب‌تر هستند.

کسب و کارها می‌توانند با کاهش حالت روانی “عدم حضور در حضور” کارکنان از طریق طبیعت و فضای سبز در محیط کار به به افزایش بهره‌وری و بهبود عملکرد و درآمد خود کمک کنند که معماری درمانی نیز از گونه این مسائل و درمان‌ها است.

تحقیقات دانشگاه واشنگتن University of Washington نشان می‌دهد که شرکت‌هایی که به فضای کاری باز و فضای سبز اهمیت می‌دهند و در محیط کار خود از تراس سبز، دیوار سبز یا همان گرین وال، روف گاردن و … استفاده می‌کنند، رضایت کارکنان را بیشتر به‌دست می‌آورند و تحمل کارکنان در زمان‌های فشار کاری بالا بیشتر از سایرین می‌شود و باعث بهبود عملکرد آنها می‌شود.

این مطالعه می‌گوید هنگامی که فضاهای پارک مانند، پیاده راه‌ها و سایر عناصر زیرساخت‌های سبز در محیط کار قرار می‌گیرند، محیطی آرام بخش و الهام بخش به وجود می‌آورند که یادگیری، کنجکاوی و هوشیاری را تشویق می‌کند.

اگر به دنبال محیط کاری بهتر هستید مشاوران شما در آرنی می‌توانند در این خصوص به شما مشاوره رایگان بدهند و با بینش و بصیرت بالایی بتوانید با بهترین تیم‌ها همکاری نمایید و تأثیر آن را در ارزیابی عملکرد و مدیریت عملکرد سازمانتان در یک دوره زمانی کوتاه مشاهده نمایید.

اگر شما هم علاقه دارید تا در محیط کار و یا حتی در ساختمان خود ار دیوار سبز و تراس سبز استفاده کنید، تیم مشاوران آرنی ‌لند می‌تواند به شما کمک کند و بهترین محصول را متناسب با مجموعه شما به ارمغان آورد. کافی است با ما تماس بگیرید.

منبع: klausinggroup