ایده و مفهوم دیوار سبز زنده در طراحی محیط کاری و معماری و دکوراسیون فضای کاری و منزل معنا پیدا می‌کند که البته در این مطالب به تأثیر آن در محیط‌های کاری و تأثیر فضا و فرهنگ متأثر از آنها در جذب تلنت‌ها می‌پردازیم.

با بزرگ‌تر شدن شهرها در دهه‌های گذشته از طبیعت دور شدیم و مشکلاتی در تمام عناصر زندگی شهری و اجتماعی به‌وجود آورد. حال در دهه اخیر با فشار بر ایجاد محیط‌های سالم‌تر، پای عناصر طبیعت دوباره به فضای کار و اجتماعات ما باز گشته است.

نمونه بارز آن دیوار سبز زنده است، که تحت عنوان پنل‌های عمودی گیاهان یا باغ‌های عمودی یا ecowalls نیز شناخته می‌شوند. گیاهان به‌طور طبیعی کیفیت هوا را افزایش می‌دهند، روحیه مثبت را افزایش می‌دهد و احساس آرامش به انسان القا می‌کند.

دیوار سبز زنده طبیعت را به محیط کار ارمغان می‌دهد

دیوار سبز همچنین به کاهش نویز و سر و صدا کمک می‌کند و مزایای طراحی biophilic را به ارمغان می‌آورد که مفهوم آن طبیعت درمانی و احساس بهتری است که در ارتباط با طبیعت به انسان دست می‌دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد که کیفیت هوا و روشنایی تأثیر بسزایی در عملکرد و بهره‌وری مغز دارد.

به کفته Ambius دیوار سبز یا دیوار زنده در یک طراحی و معماری بیوفیلیک به بهبود خلاقیت، کاهش غیبت کارکنان وکاهش استرسی در محیط کار کمک شایانی می‌نماید. همچنین رضایت شغلی را افزایش می‌دهد . همین موضوع باعث افزایش بهره‌وری کارمندان هم می‌شود و در نهایت این موضوع برای شما ارزش افزوده به ارمغان می‌آورد.

اگر شما هم علاقه دارید تا در محیط کار و یا حتی در ساختمان خود ار دیوار سبز و تراس سبز استفاده کنید، تیم مشاوران آرنی ‌لند می‌تواند به شما کمک کند و بهترین محصول را متناسب با مجموعه شما به ارمغان آورد. کافی است با ما تماس بگیرید.

منبع: livingarchitecturemonitor