دیوار گابیونی چیزی نیست که بتوان در هر محله پیدا کنید. آنها ظاهری منحصر به فرد و درجه یک دارند

گابیون‌ها محوطه‌هایی مانند قفس هستند که برای تشکیل دیوار یا حصار ایجاد می‌شوند تا از سنگ‌، آجر یا بتن شکسته پر شوند. دیوار گابیونی به طور فزاینده‌ای برای ساخت دیوارها، ستون‌ها‌، نرده‌ها و تقسیم ساختارها و مناطق مورد استفاده قرار می‌گیرد. دیوارها در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند تا انواع مختلفی از طرح‌ها را ایجاد کنند.

دیوار گابیونی با استفاده از مش محکم سیم ساخته می‌شوند. آنها به خصوص در مناظر و باغدارای بسیار محبوب هستند. به دلایلی توضیح می‌دهیم که چرا باید نصب آنها را بررسی کنید.

10 دلیل برای اینکه باید در سال 2020 از دیوار گابیونی استفاده کنید

1. دوام دیوار گابیونی

یک دیوار گابیونی از مش سیم با دوام ساخته شده است که سبد گابیون را تشکیل می‌دهد و دیوار را در ساخت و ساز نگه می‌دارد. واقعیت جالب دیگر این است که آنها حتی با گذشت زمان قوی‌تر می‌شوند. این به دلیل جمع شدن غبار و پوشش گیاهی بین سبدهای گابیون در طی زمان است. مش سیم فقط یک ظرف نیست؛ این ساختار کلی این دیوار را تقویت می‌کند. با افزایش سن‌، این دیوارها حتی یک ساختار طبیعی بذات، قوی و دائمی را تشکیل می‌دهند. علاوه بر این‌، برخی از افراد از سبد‌های گابیون نیز به عنوان پایه‌ای برای میزها و جداول استفاده می‌کنند.

2. انعطاف پذیری

یکی دیگر از دلایل این است که بسیار بادوام و انعطاف پذیر هستند. حتی تحت فشارهای زیاد هم نمی‌شکند. در عوض‌، سبدهای آن کمی فشرده یا تغییر شکل می‌یابد. این ویژگی باعث می‌شود دیوارهای گابیون بسیار کارآمد باشند که از بین رفتن تمامیت ساختاری دیوار جلوگیری می‌کند و با گذشت زمان آن را حتی قوی‌تر می‌کند. علاوه بر این ، آنها همچنین اجازه می‌دهند حرکات کوچک زمینی اتفاق بیفتد، زیرا روی زمین ثابت نیستند.

3. مقرون به صرفه بودن دیوار گابیونی

دیوار گابیون به اندازه آنهایی که با بتون‌، آجر و ملات ساخته شده‌اند گران نیستند. سبدهای گابیون پر از بتن شکسته و سنگ‌هایی است که در محل نیز با هزینه بسیار کمتری در دسترس هستند. علاوه بر این‌، تشکیل دیوار گابیونی نیز در مقایسه با دیواره‌های بتنی نیاز به تلاش و نیروی کار کمتری دارد. اگر می‌خواهید دیواری گابیونی داشته باشید که دارای ارتفاع بیش از یک متر باشد‌، با متخصصان دیوار گابیونی مشورت کنید. با یک بودجه کم‌ می‌توانید یک دیوار بادوام و زیبایی شناسی داشته باشید.

4. پایه محکم

یکی دیگر از مزایای اصلی انتخاب چنین دیوارهایی این است که آنها فقط به یک لایه فشرده ساخته شده از سنگ‌های خرد شده احتیاج دارند تا یک پایه محکم برای سبدهای گابیونی تشکیل دهند. این پایه یکپارچه در یک سطح صاف و مسطح درست قرار می‌گیرد تا کف آن محکم در مزرعه کاشته شود. این قدرت، اصطکاک را برای نگه داشتن سبدها فراهم می‌کند و از خراب شدن یا کشیدن ساختار دیوار جلوگیری می‌کند.

5. زیبایی دیوار گابیونی

یکی دیگر از دلایلی که این دیوارها مشهور و مورد تحسین‌اند، این است که به نظر طبیعی می‌رسند و با استفاده از مواد پرکننده محلی می‌توانند با فضای اطراف مطابقت داشته باشند. آنها به دستیابی به اهداف زیبایی شناختی شما کمک می‌کنند. می‌توان دیوارهای گابیونی را در اندازه و شکل‌های مختلف سبد درست کرد. از سبدهای خمیده نیز می‌توان هنگام تشکیل کنار خم یا دایره استفاده کرد. علاوه بر این‌، می‌توان از تمام اندازه‌ها‌، بافت‌ها و رنگ‌ها برای زیبایی بخشیدن به دیوار استفاده کرد.

10 دلیل برای اینکه باید در سال 2020 از دیوار گابیونی استفاده کنید

6. ظاهر بی‌نظیر

دیوارهای گابیون چیزی نیست که بتوان در هر محله پیدا کنید. آنها ظاهری منحصر به فرد و درجه یک دارند که باعث می‌شود خانه شما لوکس، گران و مجلل به نظر برسد. این همچنین نشان از طبع لطیف و خوب صاحب خانه دارد. اگر می‌خواهید صاحب خانه‌ای باشید که از بقیه در خیابان متمایز باشد‌، این دیوارها بهترین روش است. آنها نه تنها متفاوت به نظر می‌رسند بلکه متفاوت نیز ساخته می‌شوند.

7. با زمان قوی‌تر می‌شود

اگرچه بیشتر سازه‌ها با گذشت زمان ضعیف‌تر می‌شوند‌، اما این دیوارها برعکس کار می‌کنند. آنها با پیر شدن قوی‌تر می‌شوند. هیچ ماده‌ای برای نگه داشتن آنها استفاده نمی‌شود. بنابراین با گذشت زمان فضای بین سنگ‌ها توسط لجن و پوشش گیاهی پر می‌شود. این کیفیت دیوار را بیشتر تقویت می‌کند و تضمین می‌کند که حتی قرن‌ها ضعیف نمی‌شوند و از همیشه قوی‌تر می‌شوند.

8. ساخت گابیون سریع است

این دیوارها هنگام ساختن به مخلوط سیمانی احتیاج ندارند. تنها چیزی که لازم است ساختاری است که در ابتدا فقط یک بار ایجاد می‌شود. پس از پایه گذاری‌، کارفرما فقط از لحاظ فنی سنگ‌ها را تعیین می‌کند. به همین دلیل است که چنین دیوارهایی در مدت زمان کمی ساخته می‌شوند. آنها حتی در هنگام تنظیم هر ردیف به تمیز کردن مداوم احتیاج ندارند. ساخت سریع به معنای زمان کار کمتر و هزینه کمتری است. سنگ‌ها بسته به نوع انتخابی شما، در مقایسه با آجرهای معمولی، گران هستند.

لازم نیست که خانه خود را ترک کنید یا برنامه‌های خانوادگی خود را فقط به دلیل ساخت دیوار به تعویق بیندازید. همچنین نیازی به انتظار برای خشک شدن آن نیست و آنها به رنگ و لایه سیمانی نیز احتیاج ندارند.

9. زهکشی خوب

آب می‌تواند دیوارها را از بین ببرد‌، اما این دیوار از این نوع نیست. این دیوارها اجازه می‌دهند آب از داخل آنها تخلیه شود، زیرا شکافی بین سنگ‌ها وجود دارد. شما می‌توانید جریان آب را کنترل کنید تا آن را به سمت زهکشی هدایت کنید. مهم نیست که چقدر باران می‌بارد‌، این دیوارها محکم ایستاده‌اند. با آب تمیز می‌شوند و ظاهری تازه و جذاب به آنها می‌بخشد. با این حال‌، این بدان معنی است که شما نمی‌توانید از آنها برای دیوارهای خانه استفاده کنید. آب نمی‌تواند روی آنها تأثیر بگذارد، ولی جلوی آن را هم نمی‌‌تواند بگیرد. این چیزی است که باید قبل از ساختن این دیوارها در نظر بگیرید.

10. رنگ‌های طبیعی

انواع زیادی از سنگ‌ها وجود دارد که در اندازه‌ها‌، سبک‌ها و رنگ‌های مختلفی قرار می‌گیرند. بهترین چیز در مورد آنها رنگ و شکل طبیعی است. بنابراین می‌توانید هر رنگ و یا طرح سنگی را برای دیوار گابیونی خود انتخاب کنید. فقط با رنگ طبیعی سنگ‌ها می‌توانید دیواری کاملاً سفید یا کاملاً سیاه و بدون رنگ داشته باشید. همچنین می‌توانید با استفاده از ترکیب‌های مختلف سنگ‌ها ، نقاشی‌هایی را در دیوار بکشید. بسیاری از افراد حتی از ابعاد مختلف سنگ برای خلاقیت استفاده می‌کنند.

همانطور که تصور می‌کنید، باغ شما به طرق مختلف می‌تواند از این دیوارهای ساده بهره ببرد. از آنها به عنوان مبلمان، دیوارپوش و هر چیز دیگری استفاده کنید و انتظار داشته باشید که آنها دوام بیشتری داشته باشند! از کارشناسان آرنی لند کمک بگیرید تا به شما توضیحات تکمیلی ارائه دهند. با تماس با گروه آرنی‌ لند همین حالا گابیون مد نظر خود را طراحی کنید.