دیوار سبز زنده در مدارس باعث افزایش عملکرد دانش‌آموزان و بهزیستی می‌شود

به دلیل این که مربیان سراسر جهان به دنبال بهبود نمرات دانشجویی – از مقاطع ابتدایی تا دانشگاه – هستند یک  روند جدید در حال به‌وجود آمدن است. با استناد به این دانش که گیاهان داخل فضای سرپوشیده سلامت و رفاه عمومی را بهبود می‌بخشند‌، دیوارهای سبز زنده مانند آنهایی که توسط GSky Plant Systems ایجاد شده‌اند‌، زندگی را به فضاهای آموزشی می‌رسانند.

فضای سبز منجر به افزایش عملکرد دانش آموزان در مدارس می‌شود

ماجراجویی‌های “دنیای زیبای بیرون از خانه” مزایای بی‌شمار موجود در طبیعت را برای ذهن‌، بدن و روح دارد. ضربان قلب شما به محض احساس آرامش کاهش می‌یابد و تنش‌های زندگی روزمره هنگام تنفس در هوای تمیز و واضح محو می شود.

مطالعات نشان داده‌اند كه آوردن آن تجربه در داخل خانه می‌تواند همین تأثیر را داشته باشد و در صورت استفاده در مدارس می‌تواند نتایج آزمون را متحول كرده و تجربه كلی آموزشی را در كودكان و معلمان نیز بهبود بخشد. در یک مطالعه مشخص شد که پوشش گیاهی مدارس اطراف با بهبود نمرات آزمون استاندارد در ریاضی و املا همراه است و مطالعه دیگر در 101 دبیرستان دولتی میشیگان نشان داد که نماهای فضای سبز از کلاس‌های درس و پنجره‌های کافه تریا علاوه بر کاهش رفتارهای جنایی با افزایش نمرات آزمون استاندارد و میزان فارغ التحصیلی همراه است .

مطالعات بیشتر نشان می‌دهد که حضور گیاهان ساده می‌تواند باعث افزایش حافظه در حدود 20 درصد و بهبود عملکرد در تست‌ها شود. تصور می‌شود كه به این دلیل است كه برگ‌ها و ساقه آنها می‌تواند صداهای پس زمینه را جذب کنند‌، جمع كند و از بین ببرد‌؛ مانند ترافیک بیرونی‌، كودكانی كه در زمین بازی و افرادی كه در راهروها صحبت می‌كنند.

دیوارهای سبز زنده در مدارس باعث افزایش بهره‌وری دانش‌آموزان و تندرستی می‌شود

این پاییز‌، برای کمک به یادگیری دانش آموزان‌، GSky® ورسا وال نصب یک دیوار سبز را برای تأسیسات جدید علوم و مهندسی زیست پزشکی (BSE) در دانشگاه‌های Shady Grove در Rockville مریلند تکمیل کرد. دیوار بخشی از یک برنامه بیوفیلی است که می‌تواند محیط داخلی و خارجی محیط دانشگاه را به دهلیز ساختمان مرتبط کند و ارتباط بصری بین محیط داخلی و خارجی را تقویت کند. کریستوفر کیس‌، مهندس پروژه برای شرکت ساختمان‌سازی گیلبان گفت: “دیوار زنده تقریباً به عنوان مسیرفرعی از فضای بیرونی حیاط شرقی ظاهر می‌شود که به داخل ساختمان می‌رسد.

افزودن به برنامه درسی STEM / STEAM

از آنجا که الگوی آموزشی در حال تحول‌، حرکت خود را به سمت یک برنامه درسی علوم‌، فناوری‌، مهندسی‌، هنر و ریاضی (STEAM) ادامه می‌دهد‌، مربیان به دنبال فرصت‌های یادگیری بیشتر هستند. دیوارهای سبز راهی جدید برای ادغام اصول STEAM در برنامه درسی به معلمان ارائه می‌دهد.

این روش که به عنوان یادگیری مبتنی بر پروژه شناخته می‌شود‌، به مربیان این امکان را می‌دهد تا برای دانش‌آموزان فرصت‌های آموزشی برای تعامل با یک دیوار سبز ایجاد کنند. مایکل مک کالو، مایکل مارتین و مولیکا در مقاله خود با عنوان “اجرای دیوارهای سبز در مدرسه” درباره مزایای یادگیری مبتنی بر پروژه توضیح می‌دهند:

ماهیت یادگیری مبتنی بر پروژه این است که دانش‌آموز معنا و دانش را بر اساس تجربه مستقیم ایجاد می‌کند و دانش آموزان مجاز به استفاده از تفکر انتقادی برای تدوین استراتژی‌هایی برای نگهداری از دیوار سبز هستند و با وجود اینکه در ساختمان هستند‌، بار دیگر آنها را به دنیای طبیعی باز می‌گردانند.

با یادگیری مبتنی بر پروژه‌، دیوارهای سبز همچنین به دانش آموزان اجازه می‌دهد تا نقش طبیعت را در زمینه‌های STEAM را بهتر درک کنند. از زیست شناسی گیاه گرفته تا ظرف کارخانه مهندسی شده تا مفاهیم هندسی مورد استفاده در مرحله طراحی‌ تا روند هنری درگیر در سازه ، هر مؤلفه در ایجاد یک محصول نهایی کارآمد حیاتی است.

هازل گرگ در مدرسه Pinehurst در سیاتل واشنگتن در حال استفاده از این روش تدریس است و برای کمک به احیای یک باغ عمودی پر جنب و جوش به GSky متوسل شده است که در ورودی اصلی مدرسه که دانش‌آموزان به طور مرتب از آن بازدید می‌کنند‌، بوجود آمده و  به عنوان یک ابزار فعال تدریس برای پروژه‌های علمی دانش‌آموزان است. دیوار زنده دارای انواع مختلفی از 1،522 گیاه است و تعهد هازل گرگ را به جامعه و دانش آموزان را نشان می‌دهد.

افزایش سلامتی و خوشبختی

فواید دیوارهای سبز به نمرات بهتر آزمون و افزایش فرصت‌های یادگیری ختم نمی‌شود. آنچه می‌توان به عنوان مهم‌ترین مؤلفه باغ عمودی داخل ساختمان مطرح کرد، تغییر زندگی گیاه در ذهن و بدن است.

از آنجا که سطح استرس اغلب در مدارس زیاد است‌، دیوارهای سبز به طور طبیعی به عنوان یک کاتالیزور عمل می‌کنند تا استرس و اضطراب را کاهش دهند. بعلاوه ، افزودن فضای سبز در مدارس‌، دی اکسید کربن موجود در جو را کاهش می‌دهد (همانطور که توسط گیاهان جذب می‌شود و سپس آن را دوباره به اکسیژن تبدیل می‌کند) و منجر به کاهش سردرد‌، سرگیجه و خستگی می‌شود؛ همه اینها به توانایی دانش آموزان برای تمرکز کمک می کند.

برای افزایش بهره‌وری در حین زیباسازی یک فضا‌، دانشگاه جورج تاون تصمیم گرفت که یک مرکز دانشجویی را در یکی از سالن‌های اقامت خود‌، نیو ساوت‌، انتخاب کند. این باغ عمودی پر از 5000 فیلتر گیاه است و هوا را تصفیه می‌کند و به دانش آموزان اجازه تنفس آسان می‌دهد.

بنابراین‌، مهم نیست که از موقعیت مکانی یا سبک یادگیری کمی برخوردار باشید‌، دیوارهای سبز GSky ثابت می‌کنند که یک عنصر مهم در ایجاد یک تجربه آموزشی مثبت برای دانشجویان در مدارس باشد.