قرار است “بزرگ‌ترین دیوار سبز زنده اروپا” در شهر لندن ساخته شود.

طبق برنامه‌ریزی‌ها‌، خانه Citicape‌ٰ، یک ساختمان اداری در Holborn Viaduct‌، تخریب می‌شود تا راهی برای ساخت یک ساختمان جدید 11 طبقه‌ای به نام “دروازه” باز شود.

این طرح با نمای چشمگیر و رادیکال آن در گوشه‌ای از Snow Hill به اتفاق آرا توسط کمیته برنامه‌ریزی شهر لندن در روز (28 ژانویه) تصویب شد.

در گزارشی که توسط برنامه‌ریزان پیش از این جلسه تهیه شده آمده است:

«نمای دیوارهای سبز آویزهای پیشانی ساختاری مورب را در ساختمان آویزان می‌کند و آن را در مسیرهای ریلی زیر زمینی محاصره می‌کند.

” عنوان یک الگوی مشبک از خطوط افقی و مورب به نظر می‌رسد که دهانه‌های پنجره زاویه دار را محصور می‌کند‌، صداقت و انسجام معماری را در رویکرد به نمای سبز ایجاد می‌کند.”

بزرگ‌ترین دیوار سبز زنده اروپا در لندن

محوطه 0.2ha با فراهم کردن 3،741 متر مربع فضای اداری ، هتل 382 تختخوابی با رستوران و بار و یک تراس پشت بام در دسترس عموم ساخته خواهد شد.

این طرح دارای یک دیوار زنده و سبز 3،700 متر مربع از تقریباً 400000 گیاه است که تمام نمای ساختمان و یک گالری دیدنی عمومی را پوشش خواهد داد.

این طرح توسط Dominvs Group پشتیبانی می‌شود که طبق گزارش‌ها این سایت در سال 2017 با مجوز موجود برای هتلی که توسط Axis Architects طراحی شده است خریداری شده است.

به گفته این توسعه دهنده‌، سیستم جدید نمای سبز سالانه 7 تن هوای تازه و 9 تن CO2 استخراج می‌کند و به گفته این توسعه دهنده این بزرگ‌ترین دیوار سبز زنده در اروپا خواهد بود.

دفتر مرکزی شبکه گرید‌، دقیقاً در خارج از وارویک‌، رکورددار فعلی است که دارای باغ عمودی 1000 متری پیچیده در مرکز توزیع برق خود است.

آلاستر ماس‌، رئیس کمیته برنامه‌ریزی و حمل و نقل شرکت شهر لندن‌، گفت: “[شهر] از ایده‌های رادیکال و پیشگام استقبال می‌کند‌، زیرا ما به دنبال ایجاد فضاهای تمیزتر و سبز‌تر برای ساکنان شهر‌، کارگران و بازدید کنندگان هستیم.”

جدول زمانی آتی هنوز مشخص نیست.

architectsjournal