در سال 2018 فرودگاه بین المللی اپلتون (ATW) در اپلتون‌، ویسکانسین، توانست نوسازی و بازسازی چند میلیون دلاری 50،000 فوت مربعی ترمینال مسافر تجاری خود را به پایان رساند. این پروژه با طراحی و تولید Mead & Hunt شامل گسترش و تقویت پاسگاه مدیریت امنیت حمل و نقل (TSA) بود. ایست بازرسی جدید دارای یک دیوار سبز سه طرفه و 276 فوت مربع با سیستم نصب دیوارهای زنده گیاهی است.

نصب دیوار سبز در فرودگاهها و ترمینال ها توسط گروه معماری پایدار و سبز آرنی لند

رشد ATW ، نوسازی ترمینال

فرودگاه بین المللی اپلتون از شمال شرقی ویسکانسین از طریق چهار خط هوایی (هواپیمایی آمریکایی ، دلتا ، یونایتد و Allegiant Air) با خدمات بدون توقف به ده مقصد‌، از جمله پنج مرکز اصلی (آتلانتا ، شیکاگو ، دنور ، دیترویت ، مینیاپولیس / سنت پاول) و پنج هوای گرم خدمات ارائه می‌دهد.

ATW یکی از سریع‌ترین فرودگاه‌ های در حال رشد در ایالات متحده است. در سال 2018 میزان تردد مسافر در پایانه تجاری ATW با 24 درصد رشد به رکورد 677.239 مسافر رسید. ATW برای حمایت از رشد خود و بالا بردن تجربه مشتری برای مسافران ، عمده بازسازی و بازسازی ترمینال را در سال 2018 انجام داد.

وی افزود: «ما پیشخوان‌های بلیط و چمدان‌های خود را گسترش دادیم‌، سرویس‌های بهداشتی را دوباره تغییر دادیم‌، یک رستوران و فروشگاه هدایا و اتاق مادر و کودک اضافه کردیم». هدف اصلی این پروژه تبدیل پاسگاه امنیتی TSA به فضایی بازتر‌، روشن‌تر‌، دلپذیرتر و آرامش بخش‌تر است.‌»~ آبه وبر ، مدیر فرودگاه بین المللی اپلتون

مشکلات پاسگاه امنیتی

عبور از امنیت یکی از اضطراب آورترین جنبه‌های سفر هوایی است که معمولاً در یکی از ناخوشایندترین مکان‌های یک فرودگاه تحمل می‌شود. منطقه امنیتی فرودگاه معمولی که اغلب در فضای موجود پوشیده از لباس است‌، کاملاً واضح‌، استریل و ناخوشایند است. حتی برای مسافرانی که دارای غربالگری بیومتریک TSA-PreCheck یا CLEAR هستند‌، غربالگری یک روال خسته کننده در یک فضای مخوف است.

مقامات ATW دیوارهای سبز زنده در دیگر فرودگاه‌ ها و اتحادیه اعتباری محلی را دیده بودند. آنها علاقه‌مند بودند که یک دیوار سبز را در نوسازی ترمینال بگنجانند.

نصب دیوار سبز در فرودگاه ها و ترمینال ها توسط گروه معماری پایدار و سبز آرنی لند

دیوار زنده در ATW سه ضلع دیوار ساختاری را پوشش می‌دهد. بخش رو به ایست بازرسی TSA که از داخل ترمینال قابل مشاهده است ، 10′-8 “x 8′-3 3/8 است.” بخش گوشه پیچیده شده 6′-8 “x 10′-11 3/8 است. “بخش رو به دروازه ها 10′-8” x 10′-11 3/8 “است.

دیوار زندگی در انتهای خطوط امنیتی در “منطقه آرامش” (جایی که مسافران می‌توانند بنشینند و وسایل خود را جمع کنند). به عنوان یک ویژگی سبز این دیوار دارای یک آرامش طبیعی و بیوفیلی است. طرف مقابل ایست بازرسی به مسافران در حال عزیمت به آنها علامت می‌دهد که می‌توانند استرس امنیت را در پشت سر خود داشته باشند‌، آرامش داشته باشند و منتظر سفر خود باشند. طرف روبروی دروازه‌، همراه با دیوار ویدئویی مجاور‌، از مسافران ورودی استقبال می‌کند. به گفته واکر‌، این طرف همچنین به عنوان یک ویژگی طبیعی راهپیمایی جهت هدایت مسافران از خطوط امنیتی به سمت خروجی جدید تعیین شده به ترمینال هدایت می‌شود.

سیستم دیوار زنده گیاهی داخلی برای این پروژه انتخاب شد. این سیستم مدولار است که یک “باغ عمودی” را که بر روی دیوار نصب شده است‌، ایجاد می‌کند. در محل نصب معمول داخلی آهنگ‌های فرفری عمودی آن روی سطح یک دیواره متصل شده است که با یک غشای ضد آب محافظت شده است. ریل‌های آلومینیومی افقی که شامل لوله‌های انتقال آب به اجزای آبیاری یکپارچه سیستم است‌، در مسیرها پیچ می‌شوند.

نصب دیوار سبز در فرودگاه ها و ترمینال ها توسط گروه معماری پایدار و سبز آرنی لند

جعبه‌های کاوشگر ماژولار که از دیوار گیاهی‌ که از قالب‌های با تأثیر بالا ، مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش‌، کیفیت معماری برخوردار هستند‌، در یک شکاف مخصوص طراحی شده به ریل می‌روند. سرانجام‌، درج‌های بوش جداگانه که قابل جدا شدن و قابل استفاده مجدد گیاهان هستند که گیاهان گچک در حال رشد متوسط ​​و از پیش رشد را در خود نگه می‌دارند‌، در جعبه‌های گچ ریخته می‌شوند.

وینکلر گفت: “این سیستم مانند ترکیبی از یک LEGO است که به راحتی با نقشه‌های فروشگاه LiveWall نصب می‌شود. پس از اینکه پیمانکار لوله کشی آب ما را تمام کرد و زهکشی را ریخت‌، خدمه دو نفره ما دو روز و نیم سیستم نصب و آماده سازی گیاهان را انجام دادند.”

انتخاب و نگهداری گیاه

نصب دیوار سبز در فرودگاه ها و ترمینال ها توسط گروه معماری پایدار و سبز آرنی لند

Mead & Hunt’s Walker گفت: “ما ظاهری رسمی و استاتیک از ردیف‌های مستقیم گیاهان که در کنار دیوار وجود دارد‌، نمی خواستیم. به اتفاق مقامات فرودگاه ما ظاهری طبیعی‌، سرسبز و متراکم با حس حرکت را انتخاب  کردیم‌، گیاهانی که به طور ارگانیک از دیوار بیرون می‌آیند.”

با در نظر گرفتن الگوهای پیش‌بینی شده از نور و سایه‌، LiveWall توصیه‌هایی را برای ترکیبی از پنج گونه از گیاهان سرپوشیده ارائه داد. رئیس برنامه باغبانی دانشکده فنی Fox Valley در اپلتون همچنین به پیشنهادات خود کمک کرد.

نصب دیوار سبز در فرودگاه ها و ترمینال ها توسط گروه معماری پایدار و سبز آرنی لند

شش ماه پس از نصب دیوار زندگی‌، ATW برای نگهداری از گیاهان با Beauty By The Yard Neenah قرارداد بست. کتی ریچ‌، مالک Beauty By The Yard LLC، گفت: “پس از نصب گیاهان چندین ماه طول می‌کشد تا ببیند که چگونه آنها در یک دیوار تطبیق می‌شوند. شما همچنین باید برنامه‌های روشنایی و آب نظارت را آزمایش کنید تا آنها را برای گیاهان بهینه کنید.”

رایش با براندون لاماید ، تکنسین نگهداری سرب در ATW موافقت کرد که Philodendron نسبت به گیاهان دیگر خیلی سریع و بلند رشد می‌کند. او آنها را جایگزین همیشه سبز چینی کرد.

پس از اتمام کارهای اولیه تعمیر و نگهداری‌، ریچ برنامه معمول نگهداری ماهانه را انجام دا‌، که شامل بازرسی از گیاهان‌، تمیز کردن برگ‌های قهوه‌ای‌، پیرایش گیاهان و بررسی میزان رطوبت محیط در حال رشد است.

نتایج و توصیه‌ها

اسکات ولبرینگ‌، مدیر عملیات و نگهداری از فرودگاه بین المللی اپلتون‌، گفت: “دیوار سبز LiveWall احساس ترمینال را کاهش می‌دهد و فشار کمتری را به ایست بازرسی TSA می‌دهد. این یک اثر آرامش‌بخش را فراهم می‌کند و به سرعت به یک جاذبه غیر منتظره تبدیل شد.”

نصب دیوار سبز در فرودگاه ها و ترمینال ها توسط گروه معماری پایدار و سبز آرنی لند

ATW توافقنامه حامی مالی قابل توجهی با ThedaCare دارد. سازمان بهداشت و درمان غیرانتفاعی محلی که شامل شبکه‌ای از هفت بیمارستان و 31 درمانگاه است‌، شریک رسمی ATW Health Connection است. به گفته تریسی‌، با وجود گیاهان روی دیوار نشیمن‌، منطقه امنیتی جدید آنقدر جذاب و زیبا است که ATW برنامه حمایت مالی را گسترش داده است تا برند تجاری ThedaCare را گسترش دهد و مارک آنها را با فضای TSA مرتبط کند.

براساس موفقیت تلاش‌های ATW در جهت بهبود تجربه مشتری‌، تریسی به سایر فرودگاه‌ ها توصیه می‌کند که هنگام بررسی تغییرات در مناطق امنیتی خود‌، اهداف بیشتری را در نظر بگیرند. وی گفت: “ایست بازرسی TSA می‌تواند دوباره تصور و ارتقا یابد تا به یک کانون مثبت و برجسته فرودگاه تبدیل شود.”

واکر گفت: “وقتی تصمیم می‌گیرید که یک دیوار سبز را در یک پروژه بگنجانید‌، مهم است که به متخصصان با دانش باغبانی‌، درک کلیه مسائل مربوط به آن اعتماد کنید و تجربه موفقیت‌آمیز ساختن تاسیسات را انجام دهید.”

نصب دیوار سبز در فرودگاه ها و ترمینال ها توسط گروه معماری پایدار و سبز آرنی لند

وی گفت: “از اولین تماس تلفنی برای بحث در مورد اهداف‌ما‌، تهیه طرح اولیه با راهنمایی در مورد اندازه و قرار‌گیری دیوار نشیمن در داخل فضا‌، مشخصات اجزا و قطعات مورد نیاز‌، طراحی دقیق و انتخاب گیاهان‌، تحویل مواد و نقشه‌های فروشگاه تعیین طرح نهایی همانطور که در زمان نصب در سایت نصب می‌شود ، LiveWall ثابت کرد که یک شریک آگاه ، با تجربه و درگیر است. “