با شروع گرم شدن دمای هوا در بهار و در ماه های تابستان ، گیاهان آبزی شروع به رشد می‌کنند. گیاهان آبزی برای برکه شما مفید هستند ، اگرچه رشد بیش از حد  نیز می‌تواند اذیت کننده باشد و برخی از گیاهان آبزی غیربومی در صورت راه یافتن به برکه  شما می توانند به یک سردرد جدی برایتان تبدیل شوند. شناخت و رصد کردن مداوم  گیاهانی  که در برکه شما هستند می تواند درتصمیم گیری در مورد نحوه کنترل و مدیریت آنها مفید باشد. بیایید به سه دسته اصلی گیاهان آبزی نگاهی بیندازیم: گیاهان کاشته در عمق اب ، گیاهان نیمه عمیق وگیاهان شناور در اب.

کاشته شده در عمق

این گیاهان در کف حوضچه ریشه دارند و از یه شکل عمودی در آب رشد می کنند. انها معمولاً در آبهایی با عمق کمتر از 10 پا یافت می شوند ، اما بعضی از گونه ها می توانند در عمق تا 20 پا رشد کنند. ماهی های جوان مانند بلوگین جوان و گونه های کوچکتر ماهی مانند کپور از گیاهان غوطه ور به عنوان پوششی برای مخفی شدن از شکارچیان استفاده می کنند. علاوه بر این ، گیاهان غوطه ور اکسیژنه کردن ای کمک شایانی کنند که بخش مهمی از درگیری های یک آبگیر سالم است. در حالی که رشد گیاهان در زیر آب چیز خوبی است ، اما رشد بیش از حد نیز باعث کم شدن فضای رشد و تکثیر ماهیها میشود ، جریان آب محدود میشود شد و عملا میزان اکسیژن محلول در اب کاهش می یابد و در نتیجه افت اکوسیستم ایجاد می شود. گیاهان غوطه ور مشترکی در ایالات متحده شامل الودیا، جلبکیان ، و علفیان آمریکایی هستند. گونه های غیر بومی شامل هیدریلا و پاروتورفیلو میلوئیل است. این گیاهان غیر بومی بسیار سریع رشد می کنند و در صورت عدم مدیریت و هرس  می توانند یک حوضچه را از بالا به پایین پر کنند.

علفیان اطراف برکه

اینها نیز مانند گیاهان عمیق، ریشه در کف حوضچه دارند ، اما این گونه ها بالای  سطح آب  بوده. این گروه علفیان  جزو لاینفک برکه هستند و در قسمت حوضچه ریشه دارند ، و نمودی به صورت عمدی دارند  که  مستقیم از آب بیرون می زند. این گیاهان اغلب در تالاب ها و در امتداد  لبه ساحلی یافت می شوند ، به طور معمول در عمق 4 یا 5 پایی رشد می کنند. علفی ها و لویی ها گیاهان آبزی فراگیر و مستقر در آب هستند ، و نیلوفرهای آبی نیز رایج هستند. بسیاری از موارد گل دار می توانند یک چیز خوب برای برکه شما باشند ، اما بسیاری از آنها می توانند دردسترسی پیاده یا قایقی  شما به برکه ها و تالابهای بزرگ  مشکل ایجاد کنند.

آبزیان شناور ریشه در آب 

گیاهان شناور روی سطح آب زندگی می کنند ، ریشه در خاک ندارند ، و معمولاً در قسمت های با جابجایی کمی یا بدون حرکت آب یافت می شوند. Duckweed و خزه های ابی  گونه های گیاهی شناور هستند ، در حالی که سنبل آبی و سالوینا  عیر بومیانی هستند که به سرعت در حال رشد هستند. این گیاهان زیستگاه خوبی برای حشرات هستند که به نوبه خود مواد غذایی ماهی ها  را در حوضچه شما تأمین می کنند ، اما زیستگاه آفات ناخواسته مانند پشه ها نیز میشود. از آنجا که این گیاهان در خاک برکه قرار نگرفته اند ، می توان آنها را با جابجایی آب کنترل کرد. مجموعه ارنی گزینه های مختلفی برای حرکت و گردش آب از جمله دمنده های هوا  و  پمپ های گردش ارائه می دهد.

رشد و نمو گیاهیان آبزیان بخش مهمی از برکه شما است که می تواند هم به  ارزش زیبایی شناسی و هم به  حفظ اکوسیستم تالاب شما کمک کند ، البته مدیریت و ساماندهی نیاز  دارد.  مثلا رشد بیش از حد گونه های بومی یا وجود گونه های غیر بومی می تواند زیستگاه ماهی را کاهش دهد ، و منجر به شرایط بی هوازی شود یا دسترسی قایق و پیاده شما را محدود کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با تماس با شماره   09123572364یا از طریق ایمیل با یکی از کارشناسان آگاه آرنی‌اند یا متخصصان فنی تماس بگیرید.

kascomarine