نحوه کشت گیاهان برکه

با وجود بسیاری از گیاهان آبزی، چیدمان یک برکه در باغ می تواند یک کار دلهره آور باشد. و این همه صحبت در مورد محل مناسب کاشت گیاهان چیست؟ سیالهای در آب؟ اکسیژن رسانی؟ و بقیه موارد مطروحه. اگر با اصطلاحات گیاهان آبزی اشنا نیستید دلسرد نشوید. کاشت برکه شما به همان اندازه  که دشوار به نظر میرسد به همان اندازه نیز یکی از متنوع ترین و جذاب ترین فضاهای باغ شما را به وجود می آورد.

فهرست گیاهان آبزی را درسایت جستجو کنید – مطمئناً  برای انتخاب شما را اگاهی بخشی  می کنیم! ، همه گیاهان آبزی در خصوص نور و  منطقه کاشت و عمق کاشت محصولات اصلاعات داده می شود تا در انتخاب صحیح به شما کمک کنیم.

ابتدا برای انتخاب گیاهان حوضچه  به سایت نگاهی بیندازید تا به شما در انتخاب بهترین گیاهان برای برکه کمک شود و دقیقاً نحوه رشد گیاهان آبزی را یاد بگیرید.

اهمیت گیاهان آبزی در استخرها

گیاهان آبزی برای تأمین سایه و استفاده از مواد مغذی و معدنی مازاد موجود در آب بسیار حیاتی هستند که در صورت عدم وجود منجر به ایجاد جلبکهای سبز می شود. آنها آب را تمیز و با اکسیژن مناسب نگه می دارند و پناهگاه ماهی و سایر موجودات را فراهم می کنند. اگر می خواهید حیوانات ازاد محیط  را به باغ خود دعوت کنید ، ممکن است ترجیح دهید که با گیاهان و حوضچه انجامش دهید زیرا در این صورت پرندگان و حیات بومی  جذب باغ شما میشوند.

گیاهان ابزی یک دسته متنوع با طیف نامحدودی از فرم و عادت هستند. زیبایی شناسی آنها برای باغ ارایی اطراف برکه ضروری است ، بافت طرح و رنگ و ویزگیهای طبیعی انها باعث می شود تا یک چشم انداز زیبا و طبیعی در باغ شما ایجاد کند. چرا چند گیاه ابزی همیشه سبز اضافه نمی کنید تا حوضچه شما در تمام سال رنگین بماند.

طریقه انتخاب گیاهان مناسب برای برکه شما

گیاهان آبزی مختلف به عمق کاشت متفاوت احتیاج دارند ، بنابراین بهتر است کمی تحقیق کنید و گیاهانی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با شرایطی که حوضچه شما دارد  مناسب باشد. در بیشتر برکه ها عمق های متنوعی وجود دارد که توسط لبه های پلکانی شده در اطراف حوضچه ایجاد شده است.

برکه  را به عنوان 5 منطقه مجزا در نظر بگیرید  …

منطقه 1: رطوبت دوست / گیاهان باتلاقی

این گونه متنوع از گیاهان  حدفاصلی بین گیاهان آبزی و خشکیزی را به وجود اورده اند. بیشتر این گونه ها در واقع گیاهان آبزی نیستند ، اما  برای زیست از خاک  حاصلخیز و مرطوب یا حتی باتلاق های اطراف لبه تالاب ها ، دریاچه ها و آبشارها استفاده میکنند. این گیاهان نباید در آب غوطه ور شوند زیرا در چنین شرایطی احتمالاً پوسیدگی دارند.

مناطق 2 و 3: گیاهان آبزی حاشیه‌ای

این گیاهان در آبهای کم عمق در لبه داخلی برکه شما رشد می کنند و اغلب به آنها گیاهان حساس گفته می شود. برخی از آنها کم عمق ترین قسمت ها ها (منطقه 2) را ترجیح می دهند در حالی که برخی دیگر می توانند با عمق بیشتر اب سازگاری کنند (منطقه 3). عمق حاشیه حوضچه خود را بررسی کنید تا به شما در انتخاب گیاهان مناسب کمک کند.

منطقه 4: گیاهان آبزی عمیق (از جمله نیلوفرهای آبی) و اکسیژن سازهای غوطه‌ور

آبزی‌های عمیق (از جمله نیلوفرهای آبی)

این گیاهان ابزی غوطه ور  در شکاف های عمیق تر برکه شکوفا می شوند. انها با ساختار کاملاً غوطه ور زیر آب ، (مانند آب نیلوفرهای) شاخ و برگهای بلند را روی سطح آب شناور میکنند ، شاخ و برگ تولید می کنند. برای مشاوره در مورد کاشت گیاهان ابزی در آب های عمیق ، نکات برتر ارنی را در زیر بررسی کنید.

اکسیژن سازهای غوطه ور در اب

پس از کاشت ، به ندرت این گیاهان را مشاهده خواهید کرد اما برخی از مهمترین آنها هستند. گیاهان اکسیژن غوطه ور یک حوضچه سالم با آب به خوبی اکسیژن شده ایجاد می کنند که برای شکوفایی ماهی و حیوانات وحشی ضروری است. بسیاری از گیاهان آبزی غوطه ور به عنوان دسته ای از ساقه ها فروخته می شوند که می توان وزنه برداری کرد یا در گلدان ها کاشت کرد تا آنها را در پایین غلاف ها لنگراند. سعی کنید در هر متر مربع از سطح آب 4 تا 5 دسته را هدف بگیرید.

پس از کاشت ، اغلب مواقع این گیاهان را مشاهده خواهید کرد اما مهمترین کاربرد آنها این نیست. گیاهان اکسیژن ساز غوطه ور یک برکه سالم و آب اکسیژنه شده ایجاد می کنند که برای رشد و نمو ماهی و موجودات ضروری است. بسیاری از گیاهان آبزی عمیق  به صورت دسته ای از ساقه فروخته می شوند که می توان وزنه یا در گلدان گذاشت تا ریشه و ریزومهای آنها را در کف فضا درگیر کرد. سعی کنید در هر متر مربع از سطح آب 4 تا 5 دسته قرار بگیرید.

منطقه 5: گیاهان آبزی شناور

گیاهان شناور برکه   پوششی را برای زیست بوم ایجاد می کنند و در سطح آب سایه میشود. آنها نیازی به کاشت ندارند – کافی است آنها را روی سطح آب قرار دهید و بگذارید آنها در آنجا شناور باشند.

نکات مهم برای کاشت گیاه ابزی

چه موقع – بین بهار و اوایل تابستان که آب گرم می شود و گیاهان در حال شکوفایی هستند

. کمپوست – از لوم سنگین استفاده کنید که به سطح حوضچه شناور نشود. شما می توانید کمپوست آبزی تخصصی خریداری کرده و یا از خاک سنگین باغ استفاده کنید ، به شرط اینکه عاری از کود و آلاینده هایی مانند علف کش باشد.

ظروف کاشت – این ظروف مخصوص دارای دیواره های سبد مانند هستند که اجازه حرکت آزاد آب و اکسیژن را می دهند. بیشتر حرفه ایی ها  ترجیح می دهند گیاهان را درون این ظروف بچینند زیرا این کار گسترش گیاهان را کنترل می کند و نگهداری را آسان تر می کند. در حوضچه های بزرگتر می توانید بطور مستقیم در گل و لای پایین برکه بکارید.

مهار کردن – برای پایداری بیشتر یک لایه عمیق از سنگ در انتهای ظرف اضافه کنید و به سنگین کردن ظرف کاشت کمک کنید. این کار به ویژه هنگام کاشت گیاهان برکه عمیق یا هنگام کاشت در آب روان مفید است.

استحکام بستر کاشت – یک لایه نازک از شن یا سنگ ریز را در قسمت بالای ظرف قرار دهید  تا از گسسته شدن خاک هنگام غوطه ور شدن جلوگیری کنید. اشباع کامل خاک قبل از کاشت با غرق ابی نیز به ماندگاری خاک کمک می کند.

کاشت گیاهان ابزی عمیق

کاشت: نیلوفرهای آبی و سایر گیاهان مشابه برای تنظیم در آب های عمیق به زمان نیاز دارند. هنگامی که به تازگی کاشته شدند ،موقتا نیاز به قرار دادن آجرهایی دارند که در بعضی از عمقهای برکه یا یک سکوی غوطه ور در برکه قرار بگیرند ،.سپس به تدریج آنها را در عمق پایین بیاورید تا به موقعیت های پایانی خود برسند – در هر مرحله شاخ و برگها باید رشد کنند و در سطح قرار بگیرند واین روند را تا غوطه وری کامل ادامه دهید.

موقعیت یابی: در مواردی که برکه دارای چاله‌های بسیار عمیق و یا از عمق  کافی برخوردار است  نگران نشوید ، تعیین موقعیت آب های کم عمق در حوضچه دشوار است. برای ااینکه هیچ وقت پاهایتان خیس شود! یك دوست پیدا كنید تا به شما كمك كند ، و از قسمت‌های سبدی ظروف کاشت ، مقداری ریسمان ببندید. هر کدام یک انتهای ریسمان را بگیرید و بتدریج گیاه را در موقعیت خود قرار دهید ، سپس به آرامی ریسمان را از ظرف بیرون بکشید.

thompson