چوب کامپوزیت از انواع مختلف متریال تولید می‌شود. آنها معمولاً حاوی همان چوب‌هایی هستند که به عنوان الوار استفاده می‌شوند‌، اما برای تقویت و دوام بیشتر آنها را ترکیب می‌کنند. همچنین به عنوان چوب مهندسی شناخته می‌شود.

چوب کامپوزیت ترکیبی از چندین جزء است که ممکن است شامل چوب‌، پلاستیک و نی باشد. ذرات و الیاف چوب‌های مختلف با هم ترکیب شده و چسب‌ها آنها را به هم وصل می‌کند. روکش اغلب به منظور ایجاد ظاهر جذاب در چوب کامپوزیت در قسمت خارجی اعمال می‌شود.

چوب کامپوزیت چیست؟
کامپوزیت

چوب‌های کامپوزیت اغلب در کابینت‌، مبلمان‌، روکش فلزی‌، کفپوش و جانبداری استفاده می‌شوند. آنها ارزان‌تر از چوب سخت هستند و در هنگام رنگ آمیزی یا درزگیری نیز در برابر شرایط آب و هوایی نیز مقاوم هستند. برخی از شرکت‌ها از ساخت چوب با چوب کامپوزیت خودداری می‌کنند، زیرا در طول تولید به انرژی بیشتری احتیاج دارد. همچنین ممکن است به دلیل موادی که برای مخلوط کردن و چسباندن ذرات چوب استفاده می‌شود‌، حاوی مواد شیمیایی مضر باشد.

چوب پلاست با نام‌های دیگر نیز شناخته می‌شود، نام‌هایی از قبیل چوب اکو، چوب پلاستیک، کامپوزیت پلاستیک فیبر طبیعی و پلاستیک تقویت شده با الیاف طبیعی که متناسب با نام چوب پلاست نیست. چوب پلاست یک ماده ساختاری نسبتاً جدید است که در حال حاضر به عنوان جایگزینی برای چوب در تزئینات ساختمان، روکش پارافلا و سایر مصالح غیر ساختاری به خوبی جایگزینی و تثبیت شده است.

چوب پلاست به اندازه چوب واقعی سفت و سخت نیست و ممکن است در هوای بسیار گرم نرم و خمیده شود. با توجه به روشی که تولید می‌شود، ممکن است از چوب بسیار متخلخل نیز برخوردار باشد و در مواردی وقتی مواد خاصی به آن اضافه می‌شود، به طور دائم لکه دار می‌شود. در برخی موارد این تخلخل جایگاه آلودگی طرح را نیز به عهده می‌گیرد.

منبع: kitchencabinetkings