کفپوش چوبی کامپوزیت (که به عنوان کفپوش مهندسی نیز شناخته می‌شود) در انواع و رنگ‌های مختلفی وجود دارد. به طور معمول شامل یک بلوک کامپوزیت است که ممکن است مانند تخته سه لا ضخیمی به نظر برسد که پوشیده از یک روکش نازک از چوب سخت است. بیشتر چوب‌های کامپوزیت سبز هستند (‌یعنی دوستدار محیط زیستند) که از الیاف کوچک درختان با رشد سریع تشکیل شده‌اند. این کار جنگل‌های قدیمی را حفظ می‌کند و از قسمت‌هایی از درخت استفاده می‌کند که پس از بریدن تخته‌های سخت باقیمانده است. در این مطلب مزایای بیشتری از کفپوش چوبی کامپوزیت و راهنمای چندین گزینه کفپوش کامپوزیت را برایتان شرح می‌دهیم.

کفپوش چوبی کامپوزیت
کفپوش چوبی کامپوزیت

انواع کفپوش کاپوزیت

بلوط‌، افرا و سایر چوب‌های رایج خانگی متداول‌ترین روکش‌های کفپوش چوبی کامپوزیتی هستند. آنها همچنین جزء سبزترین‌ها هستند. بسیاری از آنها به سرعت رشد می‌کنند و هیچکدام به انرژی حمل و نقل چوب از خارج از کشور نیاز ندارند. اغلب چوب‌های داخلی نسبتاً ارزان از برخی از چوب‌های عجیب و غریب نرم‌تر بوده و در محدوده رنگ محدودی قرار می‌گیرند؛ عمدتا طیف قهوه ای.
گیلاس برزیل و سایر چوب‌های سخت عجیب و غریب جایگزین‌های بسیار مقرون به صرفه برای جنگل‌های داخلی هستند. برخی سخت‌تر هستند و تنوع بیشتری از رنگ‌ها را ارائه می‌دهند. با این حال‌، مالکان خانه باید برای خرید چوب مناسب مراقب باشند. انتقال از برزیل یا کشورهای دیگر هزینه‌های حمل و نقل قابل ملاحظه‌ای را اضافه می‌کند.
بامبو در واقع چمن است که خیلی سریع رشد می‌کند. تمام کفپوش بامبو از چوب کامپوزیت است، زیرا بامبو را نمی‌توان در تخته‌های وسیع خرد کرد. بامبو هنگامی که به طور پایدار جمع‌آوری و برداشت شود‌، بسیار سازگار با محیط زیست است‌، اگرچه هزینه‌های بالای حمل و نقل از جنگل‌های بامبو گرمسیری باعث می‌شود کامپوزیت‌های بامبو کمتر سبز محسوب شوند.

کامپوزیت بامبو
کامپوزیت بامبو

نصب کفپوش کامپوزیت

هر نوع چوب کامپوزیت به روش‌های مختلفی قابل نصب است. برخی از آنها به طور مشابه به چوب سخت کف زیرین میخ شده یا چسب می‌شوند. برخی دیگر مانند لمینت مثل یک کف شناور به هم می‌چسبند.
وقتی یک پیمانکار کفپوش را استخدام می‌کنیدبپرسید که در صورت داشتن گرمایش کف تابشی می‌توانید محصولات چوبی کامپوزیتی را نصب کنید. برخی از انواع کفپوش‌های چوبی کامپوزیت انتقال حرارت و کاهش بهره‌وری انرژی را مهار می‌کنند.

عوامل محیطی را در نظر بگیرید

در انتخاب محصولات کفپوش چوبی کامپوزیت سایر عوامل محیطی را نیز در نظر بگیرید. به دنبال محصولاتی با سطح پایینی از ترکیبات آلی بی‌ثبات باشید که ممکن است در اتصال دهنده‌هایی که کفپوش چوبی کامپوزیت را در کنار هم نگه دارند وجود داشته باشد. وی‌ٱو‌سی‌ها همچنین ممکن است یک عنصر در سطح نهایی چوب یا چسب‌هایی باشد که ممکن است هنگام نصب استفاده شود.
همچنین به دنبال برچسب شورای نظارت بر جنگل‌ها (اف اس سی) باشید‌ که به این معنی است که چوب به طور پایدار برداشت می‌شود.

مزایای استفاده از چوب کامپوزیت

کفپوش‌های چوبی کامپوزیت نسبت به کفپوش‌های چوبی از قبل آماده‌ است و نصب آن آسان‌تر است، اما نسبت به لمینت با دوام‌تر است.

نکته جانبی در مورد لمینیت: ممکن است این چوب کامپوزیت به نظر برسد‌، اما ارزان‌تر‌، شکننده‌تر و از نظر محیطی کم صدا است. لمینیت‌ها اغلب با مواد شیمیایی سمی و پلاستیک و با چوب بسیار کمی ساخته می‌شوند.
چوب کامپوزیت دارای لایه‌های تخته سه لا است که مقاومت بیشتری در هر اینچ نسبت به بسیاری از چوب‌های سخت دارد. همچنین از برخی از ترک خوردگی‌، انشعاب و انبساط ناشی از رطوبت جلوگیری می‌کند که می‌تواند همراه با کفپوش چوبی باشد. بسیاری از انواع چوب کامپوزیت جذاب‌، بادوام و سازگار با محیط زیست هستند. تنها گزینه کفپوش چوبی سبز استفاده مجدد از چوب است. در نظر بگیرید که کف خود را مجدداً اصلاح کنید یا کفپوش‌های چوبی ساخته شده از چوب سخت نجات یافته را پیدا کنید.

منبع: networx