صفحات کف پی وی سی  و صفحات کامپوزیت شباهت‌های کم و تفاوت‌های زیادی با هم دارند. هر دوی آنها از پلاستیک به عنوان یک ماده مصنوعی تشکیل شده‌اند. همانطور که از نام آن پیداست‌، از پی وی سی یا پلی وینیل کلراید در ساخت صفحات کف پی وی سی استفاده می‌شود. از طرف دیگر‌، صفحات کامپوزیت حاوی انواع مختلف پلاستیک (ممکن است شامل پلی اتیلن یا پلی پروپیلن) و همچنین پودر چوب یا آرد بامبو باشد. صفحات کامپوزیتی که حاوی پودر چوب هستند نیز به عنوان (دبلیو پی سی) یا صفحات کامپوزیت چوب پلاستیک خوانده می‌شوند. در اینجا تفاوت‌هایی بین صفحات کامپوزیت (دبلیو پی سی) و (پی وی سی) وجود دارد.

فرمت / گسترش خطی

صفحه کف پی وی سی حاوی هیچ افزودنی نیست که بتواند در جلوگیری از انبساط خطی صفحه و مولکول‌های زیرین هنگام اعمال گرما بر روی صفحه به آن کمک کند. از این رو مولکول‌های زنجیره بلند هر زمان که گرما بر آنها تأثیر بگذارد خود را گسترش می‌دهند. انبساط می‌تواند قابل توجه باشد و ممکن است استفاده از صفحات را خطرناک کند. از طرف دیگر‌، صفحات کامپوزیتی از کف چوبی به همراه پلاستیک تشکیل شده و مواد افزودنی خاصی دارند که از انبساط جلوگیری می‌کنند. از این رو آنها حتی در صورت وجود حرارت و یا گرما برای فواصل زمانی طولانی ، طول و ساختار خود را حفظ می‌كنند.

کفپوش کامپوزیت چوب پلاستیک
کفپوش کامپوزیت چوب پلاستیک

سهولت نصب و استفاده

مواد کامپوزیت چوب پلاستیکی انعطاف‌پذیری بیشتری را ارائه می‌دهد و می‌تواند به راحتی خم شود‌، به خوبی در درزها فرم بگیرد‌، به گونه‌ای که به طور خاص متناسب با خطوط هر فضایی باشد. از طرف دیگر‌، شما نمی‌توانید لبه‌های صفحه پی وی سی را فرم‌دهی کنید و حتی برای انجام هر نوع اصلاح نیاز به ابزارهای بیشتری دارید. از این رو اگر می‌خواهید صفحه را با فضای موجود کاملاً مناسب کنید‌، باید تخته‌های (دبلیو پی سی) را ترجیح دهید.

ظاهر و زیبایی شناسی

صفحات پی وی سی یکنواختی مصنوعی را به نمایش می‌گذارد و جذابیت کمتری دارد و از لحاظ زیبایی شناختی حس نامرغوب بودن را دارد. از آنجایی که صفحات کامپوزیت (دبلیو پی سی) دارای پودر چوب هستند‌، آنها ذرات و جنس و ظاهر چوبی واقعی دارند و رنگ‌های طبیعی و معتبری‌تری به نمایش می‌گذارند که برای چشم‌ها خوشایند‌تر است. عرشه و صفحات کامپوزیت از این رو زیبایی‌شناسی هر فضای خاص را بهبود می‌بخشد.

مقاومت در برابر آب و رطوبت

 صفحات پی وی سی و همچنین صفحات (دبلیو پی سی) مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت و آب دارند. از آنجا که صفحات (دبلیو پی سی) همچنین می‌توانند در برابر تغییرات دما بهتر مقاومت کنند و با تغییر در دما افزایش طول نیافته و منقبض نمی‌شوند‌، در شرایط مرطوب حتی از صفحات پی وی سی نیز بهتر هستند.

مقاومت در برابر لغزش

تخته‌های کامپوزیت چوب پلاستیکی به دلیل وجود دانه‌های چوبی در ساخت آنها مقاومت در برابر لغزش بهتری دارند. اگر عرشه شما در منطقه بارانی قرار دارد یا در معرض آب قرار دارد‌، بهتر است از صفحات (دبلیو پی سی) استفاده کنید، زیرا خطر لغزش‌، حوادث و زمین خوردن را کاهش می‌دهد.
 صفحات (دبلیو پی سی) در مقایسه با صفحات پی وی سی چندین مزیت را ارائه می‌دهند. تفاوت بین دو نوع صفحه به دلیل ترکیب سطح مولکولی مختلف صفحه‌ها وجود دارد. صفحات (دبلیو پی سی) تحت پالایش بیشتر قرار می‌گیرند و همچنین مواد افزودنی لازم را برای کاربردی‌تر شدن آنها حتی در شرایط نامطلوب را دارند.

منبع: stratongroup