آیا عرشه کامپوزیت در زمستان لغزنده است؟

زمان سایش طولانی‌، ظاهر مناسب و نگهداری کم از جمله دلایلی است که  برخی صاحبان خانه و سازندگان مواد کامپوزیتی را به جای تخته‌های چوبی برای عرشه‌ها انتخاب می‌کنند. در زمستان عرشه‌های ساخته شده از تخته‌های چوبی احتمالاً لغزنده تر از همتایان کامپوزیت آنها هستند.

ویژگی‌های عرشه کامپوزیت

عرشه کامپوزیت از ترکیبی از چوب بازیافتی و پلاستیک ساخته شده است. این یک جایگزین محبوب برای چوب است ، زیرا نیازی به سنباده زدن ندارد ، خرده چوب ندارد ، و در شرایط آب و هوایی نامناسب دوام مناسبی دارد ، و در رنگ ها و انواع مختلفی در دسترس است.

ملاحظات

سطوح لغزنده عرشه گاهی به دلیل رشد جلبک ها روی چوب و سایر سطوح ارگانیک ایجاد می شود. جلبکها روی مواد کامپوزیت رشد نخواهند کرد ، اما گرده ، برگها و سایر بقایای حیاط ممکن است باعث ایجاد سفیدک یا کپک شود ، به خصوص اگر درختان نزدیک باشند. چوب احتمالاً دارای لکه های صاف است که در اثر سایش ایجاد می شود. چنین نقاط ممکن است هنگام خیس بودن لغزنده باشد. بسیاری از مارک های عرشه کامپوزیت دارای افزودنی هایی هستند که باعث مقاومت در برابر لغزش می شوند. تجمع آب و یخ در اثر باران و برف ممکن است شرایط لغزنده ای را در هر سطح عرشه ایجاد کند.

نگهداری

نگهداری سطحی می تواند از لغزش و زمین خوردن روی عرشه های کامپوزیت جلوگیری کند. تمیز کردن منظم با آب و صابون و یا یک شوینده تجاری مخصوص عرشه خطر ابتلا به سطح  لغزنده را کاهش می دهد.

اگر به اجرای طراحی کامپوزیتی در ساختمان خود علاقه دارید، می‌توانید از تیم مجرب آرنی ‌لند استفاده کنید. تیم آرنی ‌لند همراه با مشاوره رایگان از ابتدای کار تا اجرا و تحویل پروژه در خدمت شما خواهد بود. فقط کافی است با ما تماس بگیرید.

منبع: hunker