یک محوطه‌ساز یا منظره­ پرداز مسئولیت خلق یک منظره زیبا در زمین‌های ناشناخته را دارد. به عنوان یک منظره­ پرداز، وظایف شغل شما شامل کاشت پوشش گیاهی، مانند چمن، درختچه‌ها، درختان و گلهاست؛ نصب کردن امکانات فضای باز مانند آبنما، روشنایی و راهروها و ارائه دادن خدمات تسطیح زمین مانند از بین بردن علف‌های هرز، هرس کردن گیاهان، مالچ کردن بستر گل‌ها و کوددهی به چمن‌ها. شما وظایف محوطه‌سازی خود را با دستان خود و با ماشین آلات تخصصی انجام می‌دهید. بیشتر اوقات، شما با تیمی از دیگر کارگران منظره و افراد زمینی کار می‌کنید.

چه نوع مشاغلی در محوطه‌سازی وجود دارد؟

صنعت محوطه‌سازی مسیرهای شغلی متعددی برای انتخاب دارد. به عنوان یک معمار محوطه شما سایت‌هایی را برای یک پروژه باغ‌، پارک یا محوطه‌سازی مطالعه می‌کنید‌، ویژگی‌های طبیعی را تجزیه و تحلیل می‌کنید و برنامه‌های طراحی را ایجاد می­‌کنید. شما به عنوان یک معمار محوطه و منظره، گیاهان و عناصر پوشش گیاهی را بر اساس طرح‌ها می‌کارید. حرفه‌ای در زمینه احیای زمین به معنای این است که شما مناظر موجود را نگهداری کنید. شما به عنوان یک گلخانه‌دار، گیاهانی را تولید می‌کنید که معماران محوطه در خلاقیت‌های خود از آنها استفاده می‌کنند.

چه نوع مشاغلی در محوطه‌سازی وجود دارد؟

آیا مشاغل محوطه‌سازی دشوار هستند؟

مشاغل محوطه‌سازی اغلب نیاز دارد که شما ساعات طولانی را در بیرون از منزل مشغول کار با تجهیزات محوطه‌سازی خود کنید، مانند بیل‌، جویبار‌، مزارع‌، دمنده برگ و سیستم‌های آبیاری. شما به قدرت جسمی و استقامت نیاز دارید تا بتوانید یک کارگر محوطه‌ساز مؤثر و یا یک گلخانه‌دار باشید. کار یک معمار محوطه استثنا است. در آن نقش‌، شما ممکن است مدتی را در سایت‌های پروژه برای برنامه‌ریزی بگذرانید‌، اما بیشتر کار شما در یک دفتر کار روی یک کامپیوتر انجام می‌شود.

چگونه می‌توان شغل‌های محوطه‌سازی را بدست آورد؟

شرایط تحصیلی در بین مشاغل مختلف محوطه‌سازی متفاوت است. به عنوان مثال‌، برای کار به عنوان معمار محوطه منظره‌، شما نیاز به یک لیسانس یا کارشناسی ارشد رشته معماری یا طراحی محوطه دارید. شما همچنین باید امتحان ثبت نام معماری محوطه (LARE) را قبول شوید. با این وجود، برای به دست آوردن شغل به عنوان یک کارگر منظره یا گلخانه‌، حداقل به یک مدرک دیپلم متوسطه احتیاج دارید. برخی از کارفرمایان ترجیح می‌دهند که شما یک مدرک کاردانی در یک زمینه مربوط داشته باشید و تحصیلات بعد از دوره متوسطه ممکن است به پیشرفت شغلی شما کمک کند.

منبع‌: ziprecruiter