کفپوش وینیل دبلیو پی سی یا همان Vinyl WPC، که نوعی کفپوش کامپوزیت پلاستیکی چوبی است، یک گزینه کفپوش مهندسی و لوکس از مواد وینیل تخته‌ای است که به تازگی وارد بازار شده است. تفاوت اصلی این نوع کف سازی، ساخت و ساز پیشرفته تکنولوژیکی است.

یک محصول وینیل دبلیو پی سی با پشتیبان کامپوزیت چوب پلاستیکی به جای پشتیبان محکم پی وی سی ساخته می‌شود. پشتیبان مهندسی شده از خمیر چوب بازیافت شده و کامپوزیت‌های پلاستیکی برای ایجاد پیوندی از استحکام و پایداری استفاده می‌کند. سپس با یک لایه روکش وینیل استاندارد در انتها پوشیده می‌شود. وینیل دبلیو پی سی ضخیم‌تر از وینیل سنتی شما است، بنابراین شما یک حس مشابه با لمینیت خواهید داشت.

درست مانند یک کفپوش وینیل استاندارد، کفپوش وینیل دبلیو پی سی ضد آب است و در صورت بروز ریخته شدن آب  و رطوبت آسیب نخواهد دید. این کفپوش یک سیستم تخته‌ای است که یک سیستم چفت و بست بدون چسب شبیه به نصب لمینیت دارد. یک مزیت دیگر برای نصب عدم نیاز به لایه پوشش زیرین است

درباره کفپوش وینیل دبلیو پی سی بیشتر بدانید

ساخت کفپوش وینیل دبلیو پی سی

لایه پوشش: لایه پوشش، روکش نهایی کف وینیل است که شفاف است. این باعث افزایش خراش پذیری و مقاومت رنگ در تخته وینیل می‌شود.

روکش نهایی وینیل: هر کف وینیل دارای یک لایه نازک از وینیل چسبیده به هسته است.

چاپ تزئینی: لایه چاپی تزئینی طراحی کفپوش است.

هسته دبلیو پی سی: هسته دبلیو پی سی با ترکیب خمیر چوب‌، پلاستیک سازها و مواد فومی برای ایجاد هسته‌ای محکم و ضد آب ساخته شده است که پایدار و در عین حال  زیر پا راحت است.

مزایای کفپوش وینیل دبلیو پی سی

کفپوش وینیل دبلیو پی سی برای بهبود مدل اولیه کفپوش وینیل طراحی شده است. ببینید چه چیزی وینیل دبلیو پی سی را با مزایای زیر جدا می‌کند.

ضد آب: درست مانند سایر کف‌های وینیل‌، وینیل دبلیو پی سی 100٪ ضد آب است. اگر در معرض نشت و رطوبت قرار گیرید‌، تورمی در تخته‌ها یا آسیبی وجود نخواهد داشت. همچنین با تغییر دما جا به جایی محدود است.

مزایای کفپوش وینیل دبلیو پی سی

ظاهر: وینیل‌های دبلیو پی سی را می‌توان در تعداد زیادی ظاهر‌، بافت و سبک یافت. با افزایش رده وینیل دبلیو پی سی‌، گزینه‌های بیشتر و بیشتری در دسترس خواهند.

نصب دی آی وای‌: وینیل دبلیو پی سی دارای یک روش نصب آسان برای  قفل کلیک است که دوستدار دی آی وای  است. هیچ ماده اضافی و چسب برای کف شناور لازم نیست!

آسایش: وینیل دبلیو پی سی دارای هسته پایدار است که شامل خمیر چوب و مواد فومی است. این به وینیل دبلیو پی سی سختی می‌بخشد و در عین حال به آن در زیر پا نرمی می‌دهد. وینیل دبلیو پی سی نیز تمایل دارد که ضخیم‌تر باشد‌، که به آن احساس راحتی می‌بخشد.

کاربرد: کفپوش دبلیو پی سی را می‌توان در درجه پایین یا بالا نصب کرد. نصب شناور امکان نصب بر روی سایر کف‌ها‌، مانند چوب سخت یا کاشی را آسان می‌کند.

قابلیت دسترسی: اگرچه این کفپوش مهندسی شده است‌، اما هنوز هم بسیار مناسب بودجه است. وینیل‌های دبلیو پی سی معمولاً گران‌تر از کفپوش وینیل سنتی هستند‌، اما نه زیاد‌. بسته به مارک و ویژگی‌های آن‌، می‌توانید وینیل دبلیو‌پی‌سی را در بودجه‌های متنوعی پیدا کنید.

تعمیر و نگهداری آسان: تعمیر و نگهداری آسان یکی از بهترین مزیت‌های کفپوش وینیل دبلیو پی سی است. تمیز کردن و نگهداری آن فقط به جارو کشیدن عادی‌، و شستن و تمیز کردن نقاط به صورت منظم نیاز دارد.

همانطور که مشاهده می‌کنید‌، استفاده از کف وینیل دبلیو پی سی در خانه شما مزایای بسیاری دارد. اگر در مورد سایر کفپوش‌های وینیل سفت و سخت کنجکاو هستید‌، برای کسب اطلاعات در مورد کفپوش‌های اس پی سی و وینیل ترکیبی اینجا کلیک کنید.

وینیل‌های هسته سخت

وینیل دبلیو‌پی‌سی در گروهی به نام وینیل‌های هسته سخت قرار می‌گیرد. این کفپوش‌های وینیل دارای انواع مختلف هسته مهندسی برای پایداری بیشتر هستند. اگر کفپوش وینیل دبلیو‌پی‌سی را در نظر می‌گیرید، ممکن است بخواهید روی گزینه‌های اس پی سی و وینیل ترکیبی نیز تحقیق کنید.

منبع :   bestlaminate

  https://www.bestlaminate.com/help/about-wpc-vinyl-flooring/