به گفته انجمن ملی متخصصان محوطه‌سازی، محوطه‌سازی زینتی و ساختن در یک پالت رنگ آبی دو گرایش بزرگ برای حیاط‌ها در سال جدید است. این انجمن اخیراً لیست خود را از بهترین ترندهای محوطه‌سازی در سال جدید منتشر کرده است.

بریت وود‌، مدیرعامل NALP، می‌گوید:

“عناصر بنیادین محوطه و منظره، در لیست آرزوهای صاحبان خانه قرار دارند، اما به‌روزرسانی‌ها و فناوری‌های مدرن، اکنون اولویت اصلی هستند.”

وی گفت:

“با موجی از طراحی و نوآوری‌های فنی، اعضای ما گزارش می‌دهند که محوطه‌سازی‌های زینتی، ویژگی‌های معاصر ، باغ‌های سرسبز و آبیاری هوشمند همه به گرایش تبدیل شده‌اند و بر طرح‌های چشم‌انداز در سراسر بیشتر کشورها در سال 2020 تأثیر می‌گذارند. گرایشات امسال نشان می‌دهند که چگونه صاحبان خانه از همه نسل‌ها، می‌خواهند فضای بیرونی چشمگیر، سفارشی و به خوبی نگه داری شده داشته باشند که به نفع جامعه و محیط آنها باشد.”

اینجا پنج ترندی که NALP پیش بینی می کند امسال بورس باشد در زیر بیان می‌شوند:

تزیینات‌، محوطه‌سازی هندسی

الگوهای پیچیده برای محوطه‌سازی، مواد سخت یا سازه‌های ساخته شده در یک منظره، ترند هستند. اینها شامل اشکال موجی، راه راه، مشبک و حصیر بافت هستند. NALP خاطرنشان می‌کند:

“صاحبان خانه به دنبال ادغام الگوهای محبوب دکوراسیون منزل از گذرگاه‌ها و پیاده‌روها گرفته تا دیوارهای نگهدارنده و آتشدان‌ها، در طرح‌های خود هستند.”

محوطه‌سازی آرنی لند

طرح‌های معاصر و انتقالی

طراحی‌های ساده و هم دوره، که حال ممکن است توسط یک مجسمه معاصر یا یک آتشدان مدرن یا المان‌هایی مربوط به آب، بازتاب داده شوند، محبوب هستند. NALP می‌گوید:

“عملکرد چند فصلی بسیار مهم است زیرا صاحبان خانه بیشتر عناصری را انتخاب می کنند که می توانند طیف وسیعی از دما را تحمل کنند، مانند گیاهان بومی، لامپهای گرماده و سازه های محافظ”.

سایه‌های آبی

تناژهای قوی رنگ آبی، بر انتخاب‌های پیش‌بینی کنندگان رنگ سال، برای سال 2020 تسلط داشت و این رنگ‌های جالب نیز در حال حرکت به سمت خارج (مثلاً استفاده در محوطه و فضای باز خانه یا محل کار) هستند. صاحبان خانه با استفاده از مجسمه‌ها یا ویژگی‌های آب، در تلاشند که رنگ آبی بیشتری را به محیط وارد کنند. در باغ‌ها‌، گیاهانی مانند فرچون آبی، delphinium ، hydrangea، خار گلوب یا سنبل انگور نیز در حال افزودن المان‌های آبی بیشتری به محیط هستند.

گیاهان در محوطه‌سازی

باغ‌ها

در سال 2020 نیز صاحبان خانه همچنان، به اضافه کردن باغ‌ها به محوطه‌های خود ادامه می‌دهند. اما آنها به دنبال باغ‌هایی هستند که نیازهای شخصی آنها را برآورده می‌کنند، از ایجاد باغ‌های خوراکی برای، غذا‌خوری مستقیماً از مزرعه تا سرِ میز، تا کاشت باغ‌هایی که میوه، سبزیجات یا گیاهان مورد علاقه خود را تولید می‌کنند.NALP می‌گوید، در فضاهای کوچکتر، مالکان، باغ‌های ظرفی (باغ‌هایی شکل گرفته از  چندین ظرف و گلدان)، باغ‌های عمودی یا فضاسازی داخلی را ترجیح می‌دهند تا بتوانند یک واحدی سبز و زیبا در فضای باز خود داشته باشند.

راهکارهای آبی محوطه‌سازی مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته

 در این سال، سیستم‌های آبیاری از راه دور که تنها با یک کلیک به کار می‌افتند، محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند. این سیستم‌ها فقط مقدار مناسبی از آب را به یک محوطه یا منظره منتقل می‌کنند و می‌توانند در دراز مدت پول صاحبان خانه را پس انداز کنند. این سیستم‌های آبیاری از طریق Wi-Fi ، بلوتوث و اپلیکیشن‌های تلفن‌های هوشمند قابل کنترل هستند.

منبع‌: magazine