طراحی چشم انداز شما روشی مطمئن برای افزایش جذابیت و بیشتر لذت بردن از یک حیاط جذاب است. محوطه ‌سازی می‌تواند بسیار غافلگیرکننده باشد، به خصوص اگر قبلاً هرگز با آن روبرو نشده باشید چه این که شما برای نوسازی کامل حیاط خود برنامه‌ریزی می‌کنید یا در جهت ارتقاء جزئی کار می‌کنید.

در اینجا چند نکته وجود دارد که برای ایجاد یک چشم انداز باغ کاملاً زیبا و مناسب، باید بدانید.

درباره مکان فکر کنید

قبل از تصمیم‌گیری‌های مهم‌، شما باید در زمان‌های مختلف روز و سال‌، الگوهای نور خورشید و باد را در نظر بگیرید. به عنوان مثال‌، هنگام انتخاب یک مکان برای پاسیو‌، می‌خواهید از فضای خارج از منزل که نور خورشید بعد از ظهر بسیار زیاد است، دوری کنید. به همین ترتیب در مورد آتشدان نیز  احتمالاً می‌خواهید که از مسیر کلی باد فاصله داشته باشد.

دانستی‌هایی در مورد طراحی چشم انداز و محوطه‌سازی

خاک خود را آزمایش کنید

یکی از ضروریات محوطه‌سازی‌ آزمایش خاک است. بسیاری از مردم از این بخش از روند غافل می‌شوند‌، اما تأثیر قابل توجهی در گیاهانی دارد که در چشم انداز شما شکوفا می‌شوند. حدس زدن میزان اسیدیته خاک و میزان باروری دستورالعملی برای اشتباهات هزینه بر است. با آزمایش خاک خود از قبل ، وضعیت فعلی آن و آنچه که باید برای نوع باغ خود اعمال شود می‌دانید.

با ابعاد کوچک شروع کنید

وقتی صحبت از محوطه ‌سازی می‌شود‌، صبر لازم است. مگر اینکه خدمه محوطه داشته باشید‌، تکمیل دوباره سازی فضای باز در دو یا سه روز می‌تواند ادامه داشته باشد. بخشی از ایجاد منظره اجرای یک برنامه به خوبی توسعه یافته و توجه به آن به آرامی در طول فرآیند است. صبر کنید، زیرا همه چیز به آرامی در جای خود قرار می‌گیرد.

مقیاس گذاری کرده و گام به گام حرکت کنید

این یکی از گنگ‌ترین مفاهیم محوطه سازی است. ایده این است که حیاط خود را به گونه‌ای ترازبندی و مرتب کنید که ظاهری جذاب داشته باشد. قاعدتاً در این ایده، انواع مختلفی از گیاهان در رنگ‌ها، شکل‌ها و اندازه‌های مختلف در محوطه تان وجود خواهد داشت. هیچ ضرری در تکرار برخی از عناصر وجود ندارد، اما سعی کنید از ایجاد یکنواختی اجتناب کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، گاه به گاه اضافه کردن یک آیتم جدید است که با منظره متفاوت است و از ویژگی های برجسته ای برخوردار است.

برای باغ خود حاشیه ایجاد کنید

به جای هزینه روی لبه‌ها و حاشیه‌های پلاستیکی یا فلزی، یک حاشیه یا همان لبه طبیعی ایجاد کنید. لبه کردن کمک می‌کند که منظره ساختار و ظاهری جذاب‌تر بگیرد. یک لبه طبیعی نه تنها برای نگه داری آسان‌تر است، بلکه انعطاف پذیری و تغییر بیشتری به مناظر می‌بخشد.

برای باغ خود حاشیه ایجاد کنید

بکارگیری ابزار باغبانی مناسب

بر روی ابزارهای باکیفیت سرمایه گذاری کنید. بهترین ابزار موجود در بازار ممکن است کمی گران باشد، اما ارزان بودن بیش از حد نیز در دراز مدت برای شما هزینه بیشتری خواهد داشت. بنابراین تحقیقات خود را انجام داده و یک گزینه مناسب پیدا کنید. شما باید بر روی ابزارهایی که برای محوطه سازی حرفه‌ای استفاده می‌شود‌، سرمایه گذاری کنید و این برای شما بهترین ارزش را دارد.

برگ‌ها را حفظ کنید

حمل برگ‌های خشک شده به محل‌های دفن زباله وسوسه‌آور است، اما این کار را نکنید. مقادیر کمی را درون چمنزار قرار دهید تا مقدار کمی کود را برای چمنزار فراهم کند. همچنین می توانید برگ‌ها را به گلدان کمپوست اضافه کنید یا از خرد کن برگ یا ماشین کاشت کیسه‌ای استفاده کنید تا آنها را برای استفاده به عنوان مالچ آسیاب کنید.

منبع‌:  turnertree-landscape