ساخت روف گاردن این روزها بسیار باب شده است به طوری که افراد حتی برای پشت بام های کوچک خود نیز ترجیح می دهند ا فضای سبز ثابتی استفاده کنند اما واقعاً مزایای ساخت روف گاردن بیشتر از معایب آن است؟ در این مقاله قصد داریم در خصوص مزایا و معایب ساخت روف گاردن به طور دقیق صحبت کنیم مشخص است که سیاست های لازم در خصوص ساخت روف گاردن از اهمیت زیادی برخوردار است. 

مزایای ساخت روف گاردن

اولین و مهمترین مزایای ساخت روف گاردن این است که جذابیت بصری آن زیاد است به طوری که می تواند منظره ای بکر در نزدیکترین نقطه به شما هدیه دهد مشخص است که هر یک روف گاردن ها بر اساس طرح مورد نظر مشتری انتخاب می شود و موقعیت بهتری را شامل می شود. روف گاردن ها بر اساس سبک و مدل می توانند طرح بندی خوبی داشته باشند و از طرح های جدید نیز استفاده می شود.

در صورتی که در شهری شلوغ زندگی می کنید ساخت روف گاردن یک نوع عایق صدا محسوب می شود و سبب می شود که از سر و صدای اطرافتان کاسته شود و در نهایت میزان آلودگی های هوا و صوتی کاهش یاد مشخص است که این موضوع برای کلان شهرها یک برگ برنده محسوب می شود. 

ساخت روف گاردن در برابر سرما و گرما یک عایق خوب است و نقش موثری ایفا می کند به صورتی که در فصل سرما سبب می شود که کمتر نیاز به سیستم گرمایشی باشد و همینطور برای فصل گرم سال نیز نیاز به سیستم سرمایشی به حداقل می رسد. این یکی از بهترین امتیازات روف گاردن محسوب می شود. 

روف گاردن ها یک فضای مناسب و ایده آل بر روی پشت بام فراهم می سازند به طوری که می تونید با اعضای خانواده خود دور هم جمع شوید و از فضای بکر استفاده کنید. 

ساخت روف گاردن سبب می شود که هوا تصفیه شود و میزان دی اکسید کربن هوا تا حد زیادی کاهش یابد این مزیت روف گاردن ها اهمیت زیادی دارد به طوری که اجازه می دهد هر بخش از بخش دیگر مجزا به نظر بدهد. 

از دیگر مزایای روف گاردن می تواند به بهبود مناظر ساختمان در نظر گرفت به طوری که سبب می شود که فضای سبز ایده آلی بررسی شود. 

ساخت روف گاردن سبب می شود تا افراد بتوانند به کشاورزی مشغول شوند و تا حدودی سرگرم شده و دز خرید مواد غذایی صرفه جویی شود. یک فرصت زندگی خوب در شهر محسوب می شود.

ساخت روف گاردن

معایب ساخت روف گاردن

هزینه ساخت روف گاردن یکی از موضوعاتی است که شاید در لیست معایب آن قرار بگیرد به هر حال شما می بایست هزینه مربوط به نگهداری و عایق بندی را در نظر بگیرید و همینطور شرایطی برای ضد آب کردن آن فراهم شود و این موضوع خود هزینه های مشخصی در بر دارد. 

ساخت روف گاردن در محیط های بسیار کوچک بسیار سخت است و غیر قابل اجرا است. 

در صورتی که پشت بام نتوان وزن روف گاردن را تحمل نماید سبب می شود که سقف نشست داشته باشند و خسارت هایی برای ساختمان ایجاد شود که مشکل ساز است.

استفاده از هر نوع پوشش گیاهی در روف گاردن امکانپذیر نیست و این موضوع بر اساس شرایط ب و هوایی منطقه ارزیابی می شود. 

از سوی دیگر گاه دیده شده که سقف بسیار سنگین می شود و ریشه گیاهان در سقف مشکل ایجاد می کند به طوری که ذرات خاک ته نشین می شود و سقف با نشست زیادی روبرو می شود. 

طراحی روف گاردن از ساده تا پیچیده متفاوت است و به طور کلی دستور نگهداری برای هر یک از دیزاین ها با هم فرق دارد مشخص است که این موارد معایب ساخت روف گاردن هستند و می بایست به آن دقت شود.

وجود علف های هرز در ساخت روف گاردن چالش انگیز است به طوری که سبب می شود مشکلات زیادی ایجاد شود و در نهایت مزاحمت ایجاد می کند. 

ساخت روف گاردن

مراقبت پس از ساخت

پس از ساخت روف گاردن بهتر است بتوانید شرایط خاصی برای بخش های مختلف در نظر بگیرید. مشخص است که طراحی های ساده نگهداری کمتری به نسبت مدل های پیچیده نیاز دارند. در هر صورت می بایست اطلاعات کاملی نسبت به زمین کاشت داشته باشید و زیرسازی را به بهترین نحو انجام دهید. اصول ساخت روف گاردن می بایست به طور دقیق رعایت شود. از سوی دیگر بهتر است هرس کردن گیاهان در زمان درستی صورت بگیرد و علف های هرز نیز کنار گذاشته شود مشخص است که ایده های مشخص در روف گاردن ها مشخص شده است که سبب می شود اجرای هر بخش از بخش دیگر متفاوت به نظر برسد. اینطور که مشخص است سقوط افراد و شاید از طریق نرده های روف گاردن بر روی تراس دردسر زیادی ایجاد می کند و این مشکلات تا حد زیادی می بایست برطرف شود و می بایست ایمنی ساخت روف گاردن به طور دقیق صورت بگیرد مشخص است که طراحی روف گاردن یک زیستگاه مناسب برای حیوانات خانگی خواهد بود و صمیمیت خوبی برای همه اعضای خانواده ایجاد می کند و کاربردهای زیادی را شامل می شود در هر صورت افراد به منظور برگزاری مراسم های مختلف می توانند از محیط روف گاردن ها استفاده کنند و روند سودآوری را شکل دهند. اجرای روف گاردن ها می بایست دقیق و درست باشد و البته که نوع گیاهان نیز در مقوله نگهداری اهمیت زیادی دارد.

اجرای جزئیات برای هر بخش از روف گاردن وابسته به سلیقه و میزان هزینه ای که می کنید ارزیابی می شود در واقع ساخت برخی از بخش ها نیاز به بودجه بیشتری دارد و برخی دیگر با توجه به موقعیت خوبی که وجود دارد هزینه کمتری در نظر گرفته می شود. مراقبت مربوط به بخش آبیاری نیز می شود و بهتر است که سلامت گیاهان به طور دقیق بررسی شود و صرفه جویی نیز صورت بگیرد به طوری که به محیط های اطراف ساختمان آسیبی وارد نشود و شرایط دردسرسازی ایجاد نشود این موارد می بایست به طور دقیق بررسی شود و مسائل دقیقتری رعایت شود. دسترسی به نقشه های دو بعدی و سه بعدی برای اجرای بام سبز بسیار اهمیت دارد.