استفاده از سقف های کاذب این روزها با توجه به مزایایی که دارد بسیار محبوب است به طوری که در مدل های بی نظیر و خاصی طراحی شده است و می تواند یک انتخاب بی نظیر باشد. سقف کاذب چوب پلاست از موارد پر کاربرد محسوب می شود و انواع مختلفی دارد و در مکان های متنوعی از آن استفاده می شود. حتما سوال می کنید که از سقف کاذب در چه مکان هایی می توان استفاده کرد که ضمن ایجاد زیبایی دارای یک موقعیت کاربردی نیز باشد؟ با ما همراه باشید.

معرفی سقف کاذب چوب پلاست

سقف کاذب چوب پلاست در لیست سقف های معلق قرار گرفته است و کاربرد زیادی دارد. این نوع سقف ها از جنس کامپوزیت مخصوص استفاده شده اند و ترکیب پلاستیک و چوب به همراه سایر مواد افزودنی را شامل می شوند. تنوع رنگ در سقف کاذب چوب پلاست زیاد است و از زیبایی و استحکام خوبی برخوردار است. همینطور در برابر آتش نیز مقاومت زیادی دارد و شرایط بازیافت برای آن بسیار ارزشمند است. سقف کاذب چوب پلاست یک جایگزین عالی برای سقف های کاذب قدیمی است و می تواند مصارف مختلفی داشته باشد. البته که این محصول در کیفیت مختلفی عرضه شده است. در تولید سقف کاذب چوب پلاست از پلیمرهای ترموپلاستیک به همراه خرده چوب استفاده می شود و متریال شیک و بی نظیری دارد به طوری که می تواند یک انتخاب هوشمندانه برای افرادی باشد که توانایی استفاده از سقف پوش های تمام چوبی را ندارند. قطعات چوبی که در سقف کاذب چوب پلاست استفاده می شود سبب ایجاد سختی بیشتر شده و در نهایت هزینه سقف کاذب چوب پلاست را نیز بسیار کاهش می دهد. فشرده سازی در سقف کاذب چوب پلاست سبب می شود که مقاومت در برابر ضربه بسیار بیشتر شود و همینطور یک نوع عایق حرارتی نیز محسوب می شود. سبب می شود که در برابر برودت و صوت نیز شرایط خوبی داشته باشد اینطور که مشخص است ارزیابی های دقیق در خصوص شرایط جوی نامطلوب نیز صورت گرفته است و هیچ نوع ترک و گره برای سقف کاذب چوب پلاست دیده نمی شود. این محصول به صورتی است که در برابر حشرات و رشد قارچ نیز مقاومت زیادی دارد و از هر نوع ترکیبات سمی نیز دور است تنوع زیادی در طرح و مدل این محصولات دیده می شود و می تواند بر اساس سلیقه مشتری انتخاب و نصب شود. البته که طراحان به صورت دوره ای به فکر بهبود طرح های مورد استفاده در سقف کاذب چوب پلاست هستند و نتایج خوبی نیز احساس شده است که می تواند قابل قبول به نظر برسد.

سقف کاذب چوب پلاست

موارد استفاده

ترکیب به کار رفته در سقف کاذب چوب پلاست چوب و پلاستیک به میزان 50.50 است و نیاز به دمای بالا بوده به طوری که پلیمر ها ذوب شوند و در نهایت با چوب خرد شده مخلوط می شود. در این راستا مقاومت کامپوزیت ها باید در زمینه های مختلفی ارزیابی شود. این سقف دارای تنوع طرح و رنگ زیادی است و از سوی دیگر خاصیت ضد آب نیز دارد و وزن آن بسیار سبک است. پروفیل های سقف کاذب چوب پلاست در رستوران ها و سالن های نمایشی و فروشدگاه ها و همینطور مراک اداری و تجاری استفاده می شود. مشخص است که رنگ بندی و طرح های جالبی که در نظر گرفته می شود در حال حاضر در شرایط پرفروشی قرار دارد.

مزایایی که برای استفاده از سقف کاذب چوب پلاست دیده می شود در رنگ بندی و طرح بندی جالب آن است. دقت داشته باشید که فروش آن بر اساس موقعیت و شرایط آن ارزیابی می شود.

کاربرد

افرادی که دوستدار محیط زیست هستند و سعی می کنند از موارد قابل بازیافت استفاده کنند طرفداران سقف کاذب چوب پلاست محسوب می شود. از مهمترین کاربردهای کامپوزیت چوب پلاست می تواند در ساخت کفپوش اشاره کرد به طوری که می تواند جایگزین بسیار خوبی برای کفپوش های سنتی چوبی باشد. از سوی یگر این محصول به عنوان دیوار پوششی نیز استفاده می شود و پوشش سقف و بام ها را در بر می گیرد و در نهایت برای تابلوهای راهنمایی و رانندگی نیز از این جنس استفاده می شود.

کاربرد سقف کاذب چوب پلاست

تولید چوب پلاستیک

اولین و مهمترین بخش برای تولید چوب پلاست چوب مصرفی است که در محصولات چوب پلاست دیده می شود و باید خشک و مقاوم باشد. از سوی دیگر نیا است که تراش های رنده چوبی در این محصولات در سایز های دو مرحله ای ارزیابی شود. نیاز است که ذرات چوب توسط آسیاب به صورت چکشی باشند و ساییدگی مناسبی داشته باشند. در کنار ذرات چوبی از پلاستیک های مخصوص استفاده می شود که در دو نوع پلی اتیلن سنگین و پلی وینیل کلراید است. خصوصیات خاصی در این مدل از پروفیل ها وجود دارد و یک ماده انعطاف پذیر و نرم محسوب می شود و البته که مواد بازیافتی و پلیمر خالص در این محصولات دیده می شود.

پروفیل های به کار در این محصولات می بایست سنگین باشد و از مواد غیر بازیافتی تولید شده باشد به طوری که مقاومت آن بیشتر باشد و طول عمر بیشتری نیز داشته باشد از سوی دیگر این نوع از محصولات برای بالا بردن مقاومت در برابر بازدارنده های آتش نیز استفاده می شود.

در کنار پلاستیک و فیبر چوبی به طور کلی از رنگدانه و روان کننده هایی نیز استفاده می شود. در صورتی که محصول نهایی به صورت توخالی باشد می بایست داخل آن به طور دقیق تکمیل شود.

پروفیل های به کار رفته در سقف کاذب چوب پلاست به طوری طراحی شده اند که در سقف های کاذب می تواند موقعیت دکوری خوبی داشته باشد و البته که چوب پلاست ها در مدل های برش خورده نیز طراحی شده اند و گاه برخی از مدل ها هستند که به عنوان کفپوش استفاده نمی شوند.

فضای صیقلی به کار رفته در این محصولات سبب می شود که موقعیت عملیاتی دقیقی شکل بگیرد و بسیار ارزشمند باشد به طوری که خط و خش هایی که روی آن دیده می شود اغلب به ندرت بوده و در طولانی مدت شکل می گیرد.