تراس گاردن در واقع همان تراس سبز است که قرار است منزل شما را همچون بهشت زیبا سازد. تراس گاردن ها دارای انواع مختلف هستند و ویژگی های بارزی دارند که قصد داریم در این مقاله در مورد آنها صحبت کنیم. مشخص است که شما با داشتن اطلاعات کامل در این زمینه می توانید در کنار خانواده و دوستان خود لذت بیشتری از هم نشینی داشته باشید.

معرفی تراس گاردن

تراس ها در واقع فضای بیرونی خانه محسوب می شود که به خانه متصل است، تراس ها اغلب سقف ندارند و در لیست مشاعات قرار می گیرند. مساحت تراس ها در محاسبه با مساحت خانه ها دخالتی ندارد. تراس ها برای اوقات فراغت و استراحت استفاده می شود و یک محوطه محدود هستند.

تراس گاردن از دو لغت انگلیسی تشکیل شده است که به معنی باغ تراس یا تراس سبز است. همانطور ک از اسمش پیداست هدف از طراحی تراس گاردن ایجاد فضایی سرسبز و چشم نواز در نزدیکترین فاصله به منزل است به طوری که افراد خانواده بتوانند از فضای سبز موجود لذت ببرند. به طور کلی سبزیجات در تراس ها استفاده می شود و برای سرف یک عصرانه و غذای خانوادگی بسیار خوب است.

تراس ها اغلب عرض کمی دارند اما طول بیشتری برای آنها در نظر گرفته می شود بنابراین استفاده خاصی از آن نمی شود کرد و انتخاب روش تراس گاردن سبب زیبایی چند برابری آن می شود.

برای طراحی تراس گاردن نیاز است که فضا بهینه سازی شود و هزینه اندکی در نظر گرفته شد به طوری که محیطی زیبا و سرسبز فراهم شود و حریم ایمن بدون مشرف نیز برای دورهمی های خانوادگی فراهم شود.

تراس گاردن ها در واقع گلدان هایی هستند که با برنامه ریزی دقیق در بخش های مختلف تراس چینش می شود و مشخص است که مساحت تراس در ابتدا بررسی می شود.

تراس گاردن ها اغلب به صورت پیش ساخته هستند و با کاشت گیاهان روند، انواع پیچک ها زیبایی دو برابر به تراس شما می دهند.

اجرای تراس گاردن

اجرای تراس گاردن

شما برای اینکه بتوانید تراس گاردن استانداردی داشته باشید نیاز است که در ابتدا استحکام آن را به طور دقیق بسنجید. در این زمینه بسیار مهم است که مقدار وزن آن بررسی شود. تراس باغ ها بر روی پشت بام نیز اجرا می شود اما برای تراس ها نیا است دقت ویژه ای برای مقاومت تراس داشت. مشخص است که در ابتدا میزان تخمین وزن خاک و همینطور سیستم ضد آب بودن و وزن گیاهان نیز باید در نظر گرفته شود. در واقع متخصصان در این زمینه بررسی می کنند که ستون و دیوارهای حامل می بایست چه وزنی داشته باشند و کدام قسمت از تراس یا سقف برای اجرای تراس باغ مناسب تر است.

ساخت تراس گاردان

مراحل ساخت تراس گاردن

اولین گام برای اجرای تراس گاردن است این است که اقدامات ضروری شناسایی شود. در مورد همه تراس گاردن ها می بایست شرایط نشت آب بررسی شده و از آن جلوگیری شود. ریزش آب از روی تراس به طبقات پایین و یا از روی پشت بام سبب ترک سقف می شود و در مدت طولانی به ساختمان آسیب می زند بنابراین بسیار مهم است که کف تراس شما با کفپوش های سیمانی پوشانده شود و در نهای از مواد عایق بندی و ضد آب برای آن استفاده شود. در صورتی که کسی تصمیم دارد از گلدان های بزرگ استفاده نماید می بایست قبل از پر کردن آن روند عایق سازی به طور دقیق صورت بگیرد. یک سری شبکه های زهکشی پی وی سی نیز وجود دارد که پیشنهاد خوبی در این راستا شود. در این راستا ریسک نشت به حداقل می رسد.

در گام بعدی می بایست به سراغ خاک خوب رفت. نوع خاکی که برای تراس گاردن استفاده می شود با خاک های معمولی فرق دارد و بهتر است که برای باغچه های داخل حیاط به کار برود. خاک تراس باغ ها می بایست سبک باشد و زهکشی بالایی داشته باشد به طور کلی ای خاک از ترکیب خاک معمولی به همراه کود و سایر مواد سبک و مغذی است. خاک ها اغلب از پایه های سیلیکونی تشکیل شده اند و البته در آن مواد ارگانیک وجود دارد.

می بایست نسبت درستی بین ترکیب گل ها و درختان و همینطور پوشش زمین تراس باغ دیده شود. بهتر است وضعیت آب و هوایی منطقه ای که در آن زندگی صورت می گیرد مشخص شود و همینطور فضای پشت بام به صورت محصور یا دید نامناسب بررسی شود.

در طراحی تراس باغ دقت در جزئیات بسیار مهم است به طوری که به زیباتر شدن محیط کمک می کند مشخص است که پرندگان و کوزه های سفالی می تواند نمای تراس باغ با چند برابر زیبا کند. از سوی دیگر می توانید از نورافشانی خاصی نیز استفاده کنید و یک محیط بسیار آرامش بخش را به خود هدیه دقیق اینطور که مشخص است روشنایی تراس با استفاده از نورپردازی لابلای تراس باغ سبب می شود که فضا چند برابر شیک تر به نظر برسد و یک مرکز ثقل زیبایی محسوب می شود و بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

سنجیدن فضای تراس گاردن

در طراحی و اجرای تراس گاردن بهتر است از جنس میز و صندلی که قرار است در محیط چیده شود مطمئن باشید به طور کلی این وسایل در طول روز در معرض هوای آزاد هستند و در نواحی مرطوب و گرم استفاده از صندلی های سنگی پیشنهاد می شود و صندلی های چوبی گزینه خوبی نخواهد بود. صندلی های سنگی اغلب برای خنک شدن بهتر هستند و به طور کلی جنس صندلی و قرارگیری آن اهمیت زیادی دارد. مشخص است که تراس گاردن ها می توانند به صورت شبانه روزی استفاده شوند و یک فاکتور ارزشمند طراحی محسوب می شود به طوری که با سلیقه افراد زیادی سازگار هستند و می توانند فاکتور بندی مخصوصی داشته باشند. در اجرای تراس گاردن بهتر است بتوانید برخی از فضا را به شکل ویژه ای در نظر بگیرید. روف گاردان ها برای بخش تراس می بایست کلاسیک باشند به طوری که از فضا در جهت درست استفاده شود و هیچ بخشی دچار اضافه کاری نباشد و در این زمینه نیاز است که نقشه های اصلی بررسی شود.