فلاور باکس ها در واقع همان گلدان هایی هستند که به زبان بین المللی کاربرد بیشتری دارند برخی از افراد نیز به این محصول جعبه گل می گویند به طوری که در اشکال مختلفی طراحی و ساخته شده است. جنس فلاور باکس ها بر اساس موقعیت نصب آن دسته بندی شده است برخی از آنها جنبه باغچه متحرک دارند، برخی دیگر برای تراس و معابر استفاده می شود و در نهایت نیز در روف گاردن ها بهترین گزینه محسوب می شوند. مشخص است که گل آرایی و کاشت درختچه های تزئینی در این زمینه از اهداف مهمی محسوب می شود. فلاور باکس ها در بهترین موقعیت قرار می گیرد و روند آبیاری آنها نیز به صورت دستی و اتوماتیک است. در انتخاب جنس فلاور باکس بهتر است مشاوره های لازم صورت بگیرد.

انواع جنس فلاور باکس

همانطور که گفته شد جنس فلاور باکس ها بر اساس محیط اجرا مشخص می شود. برخی از این محصول از جنس بتن هستند و برخی دیگر به صورت سنتی و سفالی طراحی شده اند. همینطور جنس فلاور باکس پلاستیکی و پلی اتیلن در بازار به وفور یافت می شود اما نباید انتظار جلوه زیادی از جنس پلاستیک داشت. جنس و ساختار طراحی شده از چوب پلاست یا چوب اشباع شده یک حس طبیعی بی نظیر به فضا می بخشد و سبب می شود که استحکام و زیبایی فلاور باکس ها به طور دقیق ایجاد شود. مشخص است که ارگان ساختمان هارمونی لازم را ایجاد می کند.

فلاور باکس ها از نظر نوع نصب نیز تقسیم بندی می شوند. مثلاً مدل های دیواری بیشتر به صورت مکعب مستطیل هستند و در سایز های 30 در 30 در 100 سانتیمتر طرحی می شوند که همچون یک قاب عکس زیبا می درخشد.

مدل های زمینی از فلاور باکس ها هستند که طراح نقش زیادی در مدل بندی آن دارد به طوری که سبب می شود جلوه ای زیبا و متنوع به آن بخشیده شود و در سبک های هندسی و پلکانی طراحی شده است.

مدل دیگری از فلاور باکس ها نیز وجود دارد که به صورت پله ای طراحی می شود. این مدل ها علاوه بر زیبایی سبب می شود که آبیاری راحت تر شود و در نهایت تنوع گل های به کار رفته در این سبک یاد است.

یک مدل از فلاور باکس ها وجود دارد که به صورت معلق طراحی شده اند و در فضا بر اساس اتصال سیم بکسل به صورت اشکال مختلفی ساخته و طراحی می شود. به طور کلی یک مدل از این محصول وجود دارد که به صورت سینی دار طراحی شده است و سینی های زهکشی که زیر آن وجود دارد سبب می شود که موقعیت هر بخش از بخش دیگر جدا شود.

فلاور باکس

ترکیبات ساختاری جنس فلاور باکس

اغلب مردم علاقه به جنس فلاور باکس چوب پلاست دارند اما چگونگی استفاده از این جنس وابسته به طراحی ساخت آن است و سبب می شود که عرض و طول و ارتفاع آن به طور دقیق تعریف شود. شکل گیری شاسی های به کار رفته در جنس فلاور باکس چوب پلاست اغلب از چوب اشباع و ظرف خاک است و در آن از پلی اتیلن نیز استفاده شده است و در نهایت ساختار بیرونی آن چوب پلاست است. در این مدل می تواند از چراغ های بدون سیم استفاده کرد به طوری که سبب نورپردازی و ایمنی و آبیاری قطره ای شده و برای مکان های خاص استفاده شود مشخص است که این سبک به واسطه نوع نصب خود نیز مدل بندی می شود برخی از مدل ها روی دیوار قرار می گیرد و برخی دیگر نیز بر روی زمین و سایر بخش ها قرار می گیرد.

فلاور باکس

گیاهان مناسب جهت کاشت در فلاور باکس

در صورتی که دوست دارید به واسطه فلاور باکس ها یک کشاورزی کوچک و سرگرم کننده راه اندازی کنید می توانید از سبزیجات ریشه ای مانند نعنا و جعفری و گشنیز استفاده کنید. هرچه میزان عمق فلاور باکس ها بیشتر باشد و خروجی زهکش نیز مناسب باشد گیاه رشد و شادابی بهتری خواهد داشت. در نهایت برای فضاهای باز مانند حیاط باغ و ویلا گاه می تواند در واقع فلاور باکس های بزرگ درختان کوچک نیز کاشت. مشخص است که هدف اصلی از احداث فلاور باکس ها رویکرد دقیق هر بخش است.

از فلاور باکس ها اغلب بر روی پشت بام ها، پشت پنجره ها یا لبه دیوارهای حیاط می توان استفاده کرد به طوری که درختچه های رونده نیز می تواند برای ان استفاده شود. مشخص است که فلاور باکس ها ضمن تأمین موارد فوق زیبایی و شادابی محیط می توانند یک موقعیت نظم دهنده نیز باشند.

متریال فلاور باکس

جنس به کار رفته برای انواع فلاور باکس ها متفاوت است به طوری که از جنس های سفالی، بتنی، چوبی و پلاستیک فشرده در انواع سبک های این محصول استفاده می شود. مشخص است که متریال های به کار رفته در فلاور باکس ها به واسطه هزینه نیز دسته بندی می شود. مثلاً فلاور باکس های چوب پلاست به نسبت چوب ترمو از هزینه بیشتری برخوردار هستند و در نهایت مقاومت بیشتری نیز دارند و از مدل بتنی سبک تر هستند از سوی دیگر به نسبت فلاور باکس پلاستیکی نیز زیبایی بیشتری دارند. مثلاً فلاور باکس هایی که از جنس سفال هستند قابلیت شکنندگی دارند و مقاومت چوب پلاستیک را ندارند. مشخص است که فضاهایی که کودکان در آن بازی می کنند نیز یکی از بخش های مهم در انتخاب فلاور باکس است. جنس فلاور باکس چوب پلاست به طور کلی دارای مدل های بیشتری است و انعطاف بیشتری نیز دارد و در طرح های مخصوصی استفاده می شود همینو فلاور باکس ها دارای قلوه سنگ و شن و ماسه هستند و در طراحی آنها شرایط شفافی استفاده می شود. ارتفاع فلاور باکس ها نیز اهمیت زیادی دارد و از نظر ضخامت نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد.

فلاور باکس هایی که برای تراس گاردن ها استفاده می شود اغلب از نظر طول و عرض باید دقیق باشند و تعیین اندازه و ابعاد برش چوب پلاستیک در این مدل ها بر اساس دریل و پیچ صورت می گیرد به طور کلی کاربرد فلاور باکس ها بر اساس موقعیت دیواری و زمینی ارزیابی می شود و شرایط مخصوصی دارد. دقت شود که برش زدن در این سبک ها نیاز به تخصص دارد و باید نوع نصب آن به دقت صورت بگیرد. در هر صورت بررسی های انجام شده برای پوشش داخلی پلی کربنات می تواند سهم مشخصی از متریال ها را شامل شود و فضای محیط زیستی مخصوصی را در بر بگیرد .