در صورتی که برای طراحی روف گاردن استانداردهای لازم رعایت نشود در واقع پول خود را دور ریخته اید! نیاز است که موارد مربوط به زیرسازی در طراحی روف گاردن رعایت شود. بستر کاشت برای بخش فضای سبز به طور دقیق بررسی شود. سبک روف گاردن شما تعیین کننده نهایی است و باید بر اساس سبک انتخاب شده تصمیم گیری صورت بگیرد. از سوی دیگر نوع تاسیسات به کار رفته بسیار مهم است. در این مقاله لیست استانداردهای طراحی روف گاردن را با هم بررسی می کنیم. 

استاندارد زیرسازی در طراحی روف گاردن

دقت کنید که اگر قرار باشد از سبک مدولار برای روف گاردن استفاده کنید شاید نیاز به زیرسازی به حداقل برسد! حتما می پرسید چگونه؟ در این زمینه سطح بامی که قرار است طراحی روف گاردن بر روی آن صورت بگیرد موزاییک می شود به این ترتیب در صورتی که بام ایزوگام شده باشد برای جلوگیری از مشکلات وارده نیاز است که یک ملات سه سانتی متری بر روی ایزوگام کشیده شود و به سادگی طراحی روف گاردن صورت می گیرد و طبق نقشه اجرایی چیدمان می شود. 

در صورتی که قرار باشد زیرسازی در نظر گرفته می شود لایه های مختلف زیرسازی به طور دقیق بررسی می شود برای هر لایه نیاز است که میزان عمق و مقاومت در نظر گرفته شود از سوی دیگر اقلامی که برای زیرسازی روف گاردن ها استفاده می شود می بایست از مواد درجه یک باشد و در این زمینه هر لایه بر اساس نوع مواد قیمت گذاری می شود. مشخص است که اصول زیرسازی در طراحی روف گاردن بسیار مهم بوده و سطح بین المللی مخصوصی دارد. 

زیرسازی برای طراحی روف گاردن

اصول بستر کاشت فضای سبز

در استانداردهای موجود برای طراحی روف گاردن آنچه اهمیت زیادی دارد بستر کاشت است. اگر همه مراحل زیرسازی به خوبی صورت بگیرد، میز و نیمکت های لوکس خریداری شود و از مدرن ترین آلاچیق دنیا نیز استفاده شود در صورتی که فضای سبز به کار برده شده مناسب نباشد قطعاً مشکلات زیادی خواهید داشت و هرگز روف گاردن باب میل شما نخواهد بود. تمرکز اصلی در طراحی روف گاردن بر روی بستر های کاشت فضای سبز است. به طوری که از فلاورباکس های زیبا استفاده شود و یا در مدل های خاصی از تری باکس ها و پلنت باکس های مخصوص کمک گرفته شود. همینطور لایه های بیرونی و داخلی در این زمینه بسیار مهم هستند. لایه های بیرونی که نما نامیده می شود اغلب به واسه ترموود یا چوب پلاست انتخاب می شود. میزان سختی سطح باید مناسب و استاندارد باشد نیاز است که مقاومت گیاهان و فضای سبز با شرایط محیطی سازگار باشد. همینطور نیاز است که همه چیز متناسب با فضای باز در نظر گرفته شود. گاه برای لایه های درونی از جنس گالوانیزه استفاده می شود به طوری که رنگ های پودری و کوره ای در برابر زنگ زدگی در نظر گرفته شود. همینطور در داخل فلاورباکس ها از لایه های فیلتر و زهکش نیز استفاده می شود و شرایط تعبیه شدن ای دارد تا شرایط مناسب برای رشد گیاهان ایجاد شود. 

در استاندارد لازم برای فضای سبز طراحی روف گاردن نیاز است که لایه های فیلتر و زهکش در داخل فلاورباکس ها استفاده شود به طوری که خروجی آب به آسانی صورت بگیرد و در نهایت نیاز به تعویض خاک برای مدت مشخصی نباشد. وجود لایه های محافظ در داخل بسترهای کاشت سبب می شود که میزان گندیده شدن آب به صفر برسد و این موضوع بسیار مهمی است و می بایست رعایت شود. 

طراحی روف گاردن

اصول تاسیسات

دقت شود که برای بررسی قوانین نیاز است که منافذ خروجی آب در نظر گرفته شود. منافذ خروجی آب در همه پلنتربکس ها با خروج آب مناسب در نظر گرفته می شود به طوری که آب اضافی به طور دقیق خارج شود. آبی که از لایه فیلتر گذر کرده و توسط زهکش تعبیه شده است بسیار کم بوده و بسیار تمیز است به طوری که هیچ مواد اضافی در آن وجود دارد. در پشت ها می بایست شیب لازم در نظر گرفته شود به طوری که آب به سمت کف شور حرکت کند. 

اصول آبیاری اتوماتیک

برای بررسی استاندارد آبیاری اتوماتیک در طراحی روف گاردن نیاز به تیم متخصص است و شرایط خوبی در طراحی و اجرای فضای سبز در نظر گرفته می شود. به طور کلی در این زمینه نیاز است که ویژگی های اقلیمی شامل نور و جهت و شدت وزش باد در نظر گرفته شود همینطور می بایست طراحی صورت گرفته برای روف گاردن ها در خصوص طرح کاشت به کارفرما ارائه شود. در طراحی کاشت تمرکز بر روی انتخاب گونه های گیاهی است. اما در کشور ما مشکلات کمبود آب در برخی از مناطق دیده می شود و هزینه های نگهداری بال است به طوری که سبب می شود مشغله های کاری و سایر حجم بالای سفر در طول سال در نظر گرفته شود به این ترتیب در نظر گرفتن وضعیت آبیاری اتوماتیک برای تنظیم شرایط در فصول گرم و سرد سال بسیار مهم است مشخص است که همه ساختمان های اداری و مسکونی و تجاری در این زمینه وارد میدان شده اند. آبیاری اتوماتیک می بایست طبق اصول و به صورت قطره ای صورت بگیرد و نیاز به یک کنترلر مخصوص است به طوری که سبب می شود تراکم و نوع گیاهان بررسی شود و برنامه های مشخص در نظر گرفته می شود. 

اصول ارزش افزوده در طراحی روف گاردن

گاه نیاز است که برای این طراحی از یک آیتم ویژه ای استفاده شود که نیاز به طراحی دارد و می بایست فرد طراح زمان و شرایط زیادی در نظر بگیرد مشخص است که در این راستا بخشی از هزینه ها مربوط به ارزش افزوده است و می تواند وابسته به ساخت روف گاردن در نظر گرفته شود در هر صورت بسیار مهم است که رویکرد ارزش افزوده برای طراحی روف گاردن لحاظ شود و این موضوع سبب می شود که اصول کار به درستی رعایت شود. هر یک از فضاهای تفریحی اضافه شده طراحی روف گاردن خود نیاز به بررسی موقعیت دقیق تری دارد و میتواند بسیار ارزشمند باشد