در تولید گابیون از سیم های مفتولی مانند استفاده می شود که نیاز به مراقبت دارد تا روند خوردگی گابیون به حداقل برسد. مشخص است که پروفیل های به کار رفته در گابیون ها به نوبه خود دارای شرایط مخصوصی هستند. در این مقاله قرار است روش های پیشگیری از خوردگی گابیون را توضیح دهیم و در نهایت چالش های مشخصی در این راستا دیده می شود. زنگ زدگی و خوردگی گابیون از موضوعاتی است که ظاهر روف گاردن را نازیبا می کند و عملکرد مشخصی ندارد.

روش های پیشگیری از خوردگی گابیون

پروفیل های به کار رفته در گابیون به طور کلی در انواع مختلفی هستند که در صنعت مدرن نیز استفاده می شود. به دلیل همه کاره بودن و دوام و همینطور مقرون به صرفه بودن این پروفیل ها میزان فرسایش آن به حداقل می رسد. یکی از مواد اولیه در تولید گابیون آهن است که در برابر هوا و رطوبت دچار اکسید می شود و در نهایت روند خوردگی برای آن بیشتر می شود. به این ترتیب نیاز است که دقت ویژه ای صورت بگیرد تا میزان زنگ زدگی گابیون کاهش یابد. به طور گلی زنگ زدگی و واکنش آن بر اساس عوامل محیطی بررسی شود.

فرآیند خوردگی برای مدت زمان طولانی با آب و اکسیژن در تماس است. مشخص است که شرایط طبیعی در این زمینه اهمیت زیادی دارد و کنترل آن به سختی صورت می گیرد. فولاد از دیگر جنس های به کار رفته در تولید گابیون است به طوری که پروفیل های فولادی در این زمینه کاربرد زیادی دارند به این ترتیب سرمایه گذاری در این راستا اهمیت زیادی دارد.

یکی از مدل های گابیون وجود دارد که از پوشش روی در آن استفاده شده است این پوشش در واقع ورق های گالوانیزه فولادی را به کمک لایه ای از روی سبب می شود که میزان خوردگی گابیون به حداقل برسد و در نهایت رنگ و ظاهر خوبی خواهد داشت.

موقعیت دوم مربوط به استفاده از رنگ آمیزی است به طوری که در رنگ ها موادی موجود دارد که یک مانع در برابر رطوبت محسوب می شود و سبب می شود که ساختار غلیظی ایجاد شود به طوری که فضای زیبایی شکل بگیرد.

یکی از روش های بسیار خوب برای پیشگیری از خوردگی گابیون این است که نگهداری به صورت منظم صورت بگیرد و در نهایت فرآیند تمیز کاری به طور دقیق صورت بگیرد کثیف شدن سطح گابیون سبب می شود که زنگ زدگی صورت بگیرد. در این راستا انواع پاک کننده های فولادی وجود دارد به طوری که به واسطه آن همه آلاینده ها از سطح پروفیل ها پاک شود.

جلوگیری از خوردگی گابیون

پاک کننده های صنعتی برای پیشگیری از خوردگی گابیون

یک سری پاک کننده های صنعتی وجود دارد که عملکرد بسیار خوبی برای محافظت از پروفیل های گابیونی دارد به طوری که می تواند روش درستی در نگهداری آن باشد. همینطور روش های طبیعی برای جلوگیری از خوردگی گابیون وجود دارد مثلاً مخلوط آب و نمک یک کمک کننده عالی است به طوری که سبب می شود سموم بر روی گابیون ها برطرف شود. سرکه سفید و پراکسید هیدروژن و همینطور خمیر جوش شیرین نیز می تواند گزینه های ایده آلی باشد. مشخص است که پاک کننده های مشخصی در این زمینه نیز وجود دارد.

روکش مناسب جهت پیشگیری از خوردگی گابیون

یک سری ورق ها وجود دارد که به صورت گالوانیزه هستند به طوری که بر روی فولاد کشیده می شود و سبب می شود که دوام بیشتری داشته باشد. در گابیون هایی که در پروژه های بزرگ ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. مشکلات لوله های گالوانیزه کمتر از سایر جنس ها است. به طور کلی کارشناسان در این زمینه سعی کردند میزان رسوب مورد نظر را بررسی کند.

زنگ زدگی یک فرایند طبیعی است به طوری که روش های موثری وجود دارد که از شدت آن جلوگیری شود. مثلاً وقتی متوجه شدید بخش کوچکی از گابیون دچار زنگ زدگی شده است می تواند یک برس مخصوص بردارید و میزان رسوب و زنگ زدگی را از بین ببرید. همینطور می توانید پیوند بین فلز و زنگ زدگی را از بین ببرید و این رویکرد به طور دقیق ترمیم می شود. این کار سبب می شود که از خوردگی بیشتر بخش مورد نظر جلوگیری شود. از سوی دیگر می توانید از پرایمرهایی استفاده کنید که بتواند واکنش مورد نظر را به حداقل برساند. رنگ آمیزی منطقه مورد نظر سبب می شود که از بروز مجدد واکنش اکسیداسیون جلوگیری شود.

یک سری پروفیل های فولادی ضد زنگ نیز وجود دارد که سبب می شود هزینه های عملیاتی به میزان زیادی کاهش یابد.

گابیون

علت شوره سفید بر روی تورهای سیمی

اگر دقت کرده باشید وقتی از گابیون ها در روف گاردن و یا هر فضای دیگر استفاده می شود بر روی آن یک سری شوره های سفید زده می شود که سبب لطمه زدن به کیفیت آن می شود. در نهایت سبب می شود که لایه محافظ گابیون نیز دچار مشکل شود.

ورق های گالوانیزه پرمصرف ترین ورق پوشش دار در صنایع مختلف محسوب می شود و این موضوع در تولید گابیون ها نیز دیده می شود. در نهایت سبب می شود که لکه هایی بر روی سطح قرار بگیرد این موضوع در محیط های مرطوب بیشتر دیده می شود. لایه های خوردگی بر روی سطح تشکیل می شود در نهایت نیاز است که ضایعات اضافی کنار برود و به طور کلی محدودیت عرضه اکسیژن وجود داشته باشد. شوره سفید یک پوشش سفید و ترد است و گاه به صورت خاکستری تیره نمایش داده می شود. آبکاری قطعات از بین بردن هر نوع خوردگی بر روی سطح سبب می شود که شوره های سفید رفع شود. از سوی دیگر آبکاری نقاط خورده شده و روکش کردن آن نیز از روش های مناسب در این زمینه محسوب می شود. در هر صورت می بایست تصمیم درست در خصوص اکسید های سنگین صورت بگیرد و غلظت و دمای محلول نیز افزایش داشته باشد. این موضوع به نوبه خود اهمیت زیادی دارد و می تواند به واسطه نمک های خنثی بررسی شود. مشخص است که غوطه ور سازی در مواد شیمیایی نیز یکی از بخش های مهم جلوگیری از خوردگی گابیون است.