برای ساخت روف گاردن اولین چیزی که باید دقت شود محدودیت وزن است. در واقع مهمترین عاملی که سبب می شود انتخاب مصالح و همینطور نحوه اجرای روف گاردن سخت به نظر برسد محدودیت وزن است. دقت کنید که روف گاردن قرار است بر روی بام شما سوار شود و می بایست موارد مربوط به وزن به طور دقیق مشخص شود. عوامل زیادی در تعیین تقسیم وزن در بام باغ اهمیت دارد.

اهمیت تقسیم وزن در بام باغ

تقسیم وزن در بام باغ یعنی بام پس از مدتی دچار نشتی نشود و مهمترین هدف از تقسیم وزن در بام باغ نیز یک دست بودن فضای حاصل است. موضوع از این قرار است که در فصل زمستان وقتی برف می بارد وزنی به بام اضافه می شود که اغلب به صورت یک دست به همه می نشیند این در حالی است که مصالح به کار رفته در طراحی روف گاردن به صورتی است که گاه بخشی وزن سنگین تر داشته و بخش دیگر دارای وزن سبک تر است.

اجزای مختلف روف گاردن ها هر یک بر اساس مکانی که در آن قرار می گیرد وزن گرفته و گاه توازن وزن بهم می خورد. فرض کنید در بخشی از روف گاردن از سنگ ریزه استفاده شده است به این ترتیب سبب می شود که بخشی از روف گاردن وزن بیشتری به نسبت بخش دیگری داشته باشد و تقسیم وزن در بام باغ سبب می شود که یک سطح همگون ایجاد شود. برخی از افراد دوست دارند که از فواره و چشمه های آبشاری استفاده کنند تا حس آرامش مشخص ایجاد شود مشخص است که در این زمینه بسیار مهم است که سطح همگون و درستی فراهم شود.

طراحی روف گاردن بر روی سقف با وزن اضافی همراه است به طوری که سبب می شود بر روی وزن ساختمان تحت تاثیر قرار بگیرد مشخص است که این موضوع از هر نظر نیاز به بررسی دارد.

طراحی روف گاردن بر روی سقف

قوانین تقسیم وزن در بام باغ

اولین قانون برای تقسیم وزن در بام باغ جداسازی مواد سنگین با وزن زیاد است. در صورتی که قرار است از المان های سنگین برای طراحی روف گاردن استفاده شود نیاز است که هر یک از موارد بر حسب وزن مشخص و بررسی شوند. از سوی دیگر نیاز است که المان های سبک و تعداد آنها نیز مشخص شود. المان های سبک و سنگین نباید در یک بخش تمرکز داشته باشند و باید در همه بخش ها تقسیم شوند. موضوع دیگر اینکه نیاز است هر یک از موارد سنگین می بایست در نقاط محکم سقف قرار بگیرد.

سپس می بایست میزان نشست ساختمان بررسی شود نشست ساختمان به موارد مختلفی بستگی دارد از سوی دیگر نوع بام در طراحی و تقسیم وزن در بام باغ بسیار مهم است. از یاد نبرید که تقسیم وزن و المان های مخصوص وزن بسیار حائز اهمیت است.

قوانین تقسیم وزن در بام باغ وابسته به نوع گیاهان نیز بررسی می شود. برخی از گیاهان پس از رشد دچار بار سنگینی می شوند و این موضوع سبب وزن سنگین شده و مشکل ساز می شود مشخص است که نوع بار به کار رفته برای گیاهان از اهمیت زیادی برخوردار است. یک موضوع مهم دیگر این است که در بررسی قوانین تقسیم وزن در بام باغ بهتر است سطحی که قرار است نصب مجسمه صورت بگیرد بررسی شود. تمرکز در این راستا بسیار پر اهمیت است.

تقسیم وزن در بام باغ

فاکتورهای کلیدی طراحی تقسیم وزن در بام باغ

در ارزیابی های صورت گرفته در خصوص فاکتورهای طراحی تقسیم وزن در بام باغ یک موضوع اغلب از دید پنهان می شود. موضوع از این قرار است که می بایست اثرات گرمایی نیز می بایست بررسی شود. گاه اثرات گرمایی بر روی بام به صورتی است که وزن کاذب ایجاد می کند این موضوع برای مناطقی که دمای شهری بالایی دارند مورد بررسی قرار می گیرد.

همینطور آلودگی هوا در کلان شهرها نیز باعث نشست بام می شود به طوری که از طول عمر مفید روف گاردن می کاهد. تقسیم وزن در بام باغ سبب می شود که بخش هایی که در شرف آسیب هستند کمتر دچار مشکل شوند.

انتقال حرارت از طریق ذخیره انرژی ساختمان نیز سبب می شود که بخشی ا بام دچار نشست شود. مشخص است که رعایت همه موارد یاد شده سبب می شود که صرفه جویی اقتصادی نیز صورت بگیرد.

وزن وارده بر ساختمان که ناشی از وزن گیاهان، آلاچیق، مجسمه ها و فلاورباکس ها است می تواند یکی از موارد مهم تقسیم وزن در بام باغ محسوب شود به طوری که در یک وزن ثابت با بارش بارندگی سبب می شود که آب در خاک جذب و ذخیره شود و به این صورت بام دچار سنگینی شود. روف گاردن ها یک فشار سنگین بر روی هزینه تامین آب ساختمان می گذارند و بهتر است که از شیر آب در پشت بام استفاده شود به طوری که میزان وزن آب از حد مجاز بیشتر نباشد این موضوع بسیار مهم است و می بایست به صورت دقیق بررسی شود.

برای تقسیم وزن در بام باغ جنس خاک و موقعیت ایزولاسیون بررسی شود از سوی دیگر نیاز است که نوع عایق به کار رفته نیز بررسی شود. البته که ایمنی روف گاردن اهمیت زیادی دارد. روف گاردن ها باید به صورتی طراحی شوند که سطحی از آن دارای موقعیت دو بخشی باشد تا بتواند توازن خوبی در فضای ذخیره وزن ایجاد نماید. در تقسیم وزن در بام باغ شرایط متمرکز و نیمه متمرکز باید بررس شود و حجم و ارتفاع وزن نیز می بایست بررسی شود. اینطور که مشخص اس حجم ریشه و عمق بستر کاشت نیز می بایست واقعی به نظر برسد. در بهترین شرایط روف گاردن ها می توانند موقعیت تقسیم بندی بهتری داشته باشند. البته که سطح ایمنی این فضا وابسته به نوع عایق است. در صورتی که تقسیم وزن در بام باغ به درستی صورت نگیرد عملیات عایق سازی بی فایده است و قطعاً با نشست همراه است مشخص است که طراحی سازه و وزن مشخص در این زمینه می تواند قابل ارزیابی باشد و در هر صورت وضعیت پوشش سطحی در این زمینه می تواند بررسی شود.

نگهداری روف گاردن به همه عوامل بالا بستگی دارد و در صورتی که رعایت لازم صورت نگیرد قطعاً مشکلات زیادی صورت می گیرد و بهتر است دقت بالا در این زمینه صورت بگیرد.