از آنجایی که سازه گرین وال بسیار جذاب است و همه افراد را به خود جذب کرده است قطعاً یک سری نکات و شرایط وجود دارد که اگر به درستی بررسی شود می تواند یک ساختار قابل قبول را در بر بگیرد. در این مقاله می خواهیم در مورد تیپ های گرین وال صحبت کنیم و نکات مربوط به آن را بررسی کنیم. در خصوص گرین وال حجمی و کابلی اطلاعاتی ارائه دهید. بررسی کنیم که اجرای گرین وال به چه صورت است و در نهایت این نکته را در نظر بگیریم که امکان اجرای گرین وال در چه بستری فراهم می شود.

تیپ های مختلف گرین وال و نکات مربوطه

اگر بخواهیم گرین وال به سه تیپ تقسیم کنیم هر یک دارای نکات و شرایط مخصوص به خود هستند و باید به طور دقیق رعایت شود.

در تیپ اول از سیستم های پنلی استفاده می شود که به آن “سیج” و “پرووال” گفته می شود که از قبل در پنل ها رشد می کنند و می توانند داخل یا بیرون ساختمان ها قرار بگیرند و در هر شرایط آب و هوایی مناسب هستند.

تیپ دوم مربوط به سیستم طبقاتی مخصوصی است که دارای نمایشگر های داخلی بسیار محبوب بوده و به آن ورسا وال گفته می شود. این نمونه سبب می شود که گیاهانی در خارج از محیط از ساختمان پیش از رشد قرار بگیرند و در نهایت به دیوارها اضافه می شوند. انعطاف پذیری این سیستم زیاد است و سبب می شود که تمام سطوح پوشانده شود و در نهایت یک هنر برای زنده نگه داشتن دیوار خانه ها می شود.

یک نوع سیستم دیگر با عنوان دیوارهای جداگانه وجود دارد که برای داخل خانه استفاده می شود و در نهایت می بایست تغییر مکان یا تغییر گیاه به راحتی صورت بگیرد و سطح خوبی از سیستم ها را شامل می شود.

گرین وال به صورت مدور شبکه ای وجود دارد و پنل های سبک وزنی هستند که اغلب به صورت سفت کار می کنند و بر روی دیوار به صورت سیستم های مستقل به حالت عمودی قرار می گیرد. ایم ساختار برای ساختمان های بلند بسیار خوب است اما ستون های سبز و یا فرم های چوبی درختی نیز وجود دارد که سبب می شود فضا و ون در حالت محدود قرار بگیرد.

یک سری سیستم های کایلی وجود دارد که به آن طناب سیمی گفته می شود. طناب های سیمی از قطعات و کابل های فولادی کششی قوی استفاده شده اند و دارای بخش های جداکننده و تجهیزات اضافی هستند و به طور کلی بر اساس سیم های عمودی و افقی و از طریق گیره ها به هم متصل می شوند.

گرین وال

معرفی گرین وال مدولار

دیوار سبز مدولار اغلب از فلاورباکس هایی تشکیل شده است که در ابعاد 100*15*15 سانتی متری هستند و از جنس گالوانیزه در آن استفاده می شود و نکته مهم این نوع از گرین وال رنگ های پودری کوره ای استاتیک است که می بایست در فواصل معینی از هم بر روی دیوار نصب شده و روند اجرای آن به درستی صورت بگیرد. این نوع طراحی به طور کلی بر اساس چینش و موقعیت فلاورباکس ها مشخص می شود. البته که تعیین نوع گیاهان در گرین وال مدولار بر اساس رنگ های متنوعی ممکن است و یک سری طرح های سفارشی را شامل می شود.

نکات مربوط به اجرای گرین وال مدولار

اجرای گرین وال ها از نوع کابلی بر اساس موقعیت مشخصی ارزیابی می شود. در گام اول می بایست اسکوب هایی از جنس استیل بر روی دیوار قرار بگیرد به طوری که فاصله معینی طبق طرح ارزیابی شود و سیم های روکش دار با ضریب حرارتی پایین نصب شود و در نهایت این سیستم ها از داخل اسکوپ ها رد می شود و عملیات بافته شدن صورت می گیرد. بافته شدن باید طبق طرح مورد نظر باشد و در نهایت فلاور باکس هایی که در این زمینه وجود دارد باید بر اساس طرح نصب شوند و پس از آن کاشت گیاهان در فلاور باکس ها آغاز می شود.

اجرای گرین وال به صورت مدولار کمی متفاوت از نوع کابلی است به این ترتیب که در این روش فلاورباکس هایی که مخصوص دیوار سبز مدولار هستند باید بر روی دیوار و در شرایط از پیش تعیین شده طراحی شوند این طرح پس از دوره مشخصی بدون تغییر باقی می ماند.

گرین وال های حجمی به معنی واقعی مدولار هستند و از فلاور باکس هایی با ابعاد 80 در 30 تشکیل شده اند و طبق طرح و ابعاد و اندازه به صورت شطرنجی طراحی می شوند و روی یکدیگر قرار می گیرند این در حالی است که بست و اتصال ایجاد شده و توسط تیم های متخصص نصب می شود.

گرین وال

اجرای دیوار سبز در فضاهای داخلی

همانطور که که متوجه شدیم گرین وال ها در سه تیپ طراحی شده اند که به صورت مدولار، فعال کابلی و حجمی هستند و در فضاهای داخلی بر اساس قوانین مشخصی استفاده می شوند به طوری که سلیقه مشتری نیز در نظر گرفته شود. در این راستا گاه قالب های مینیاتوری مدولار ارزیابی می شود که قابلیت حمل و جابجایی آسان برقرار است. مشخص است که فلاورباکس ها به همراه پشت بند قابی تولید می شود و نصب در فضای داخلی به خوبی صورت می گیرد.

جذب حشرات

موضوعی که بسیار مشکل ساز شده و مردم نگران آن هستند جذب حشرات و پرندگان و آفات بر روی گرین وال است. موضوع از این قرار است که گیاهان رونده ای برای گرین وال انتخاب می شود به طوری که یا میوه ندارند یا یک منبع غذایی محسوب می شوند. این موضوع سبب می شود که از پرورش حشرات در داخل گرین وال جلوگیری شود. برا رهایی از حشرات نیاز است که یک سری مراقبت ها صورت بگیرد مثلاً نباید اجازه داده شود که یک گیاه بیش از حد رشد کند و یا نباید شرایط برای پوسیدگی و مرده شدن چوب فراهم شود و این موضوع می بایست بررسی روتین شود و چوب های مرده و آسیب دیده باید برداشته شوند و همینطور نیاز است که آبیاری متوقف شود و یا در زمان مشخصی صورت بگیرد این موارد سبب می شود که گرین وال عمر بیشتری داشته باشد.