در صورتی که فضای کافی برای اجرای آبنما در روف گاردن وجود داشته باشد بهتر است مدل های خاصی از آبنماها مورد استفاده قرار بگیرند. به طور کلی متریال های مختلفی برای اجرای آبنما در روف گاردن فراهم است و اشکال متنوعی را شامل می شود.

معرفی آبنمای مدرن و کلاسیک در روف گاردن

آبنماهای مدرن در روف گاردن به صورت پرده ای هستند که درون پاشوره ریخته می شود این سبک مدرن بوده و در لیست جدیدترین موارد موجود در بازار قرار دارد. این مدل از آبنماها دارای موقعیت نصب و اجرای مخصوصی هستند. یک مدل دیگر از آبنما در روف گاردن به صورت مدرن وجود دارد که آب بر روی سنگ سر می خورد.

از سوی دیگر سبک هایی از آبنماهای کلاسیک وجود دارد که اغلب از جنس سنگ هستند به طوری که پاشش آب به صورت فواره ای بوده و چیزی که می تواند زیبایی این آبنماها را بیشتر کند پاشش بر روی سنگ است. در این مدل ها می توان سنگ را به مجسمه تبدیل کرد و مدلی بسیار جذاب را شامل می شود.

مدل دیگری از آبنماها وجود دارد که مشهور به وحشی یا طبیعی هستند این سبک از آبنماها از جنس سنگ های کوهی است و ریزش آب به شکل های مختلفی در آن صورت می گیرد.

آبنما در روف گاردن از نوع ثابت و متحرک

آبنماهای ثابت در لیست ابتدایی ترین مدل آبنماها قرار دارند به طوری که تنها یک حرکت ساده و یکنواخت برایشان تعریف شده است و از پمپ ثابت برای کنترل آن استفاده می شود. به طور کلی این آبنماها بر روی نوع نازل ها و فواره های خاصی استفاده می شود.

مدل دیگر آبنمای متحرک است که اغلب دارای افکت مخصوصی بوده و شرایط قابل مشاهده ای دارد به طور کلی روش های الکتریکی و مکانیکی خاصی برای این مدل از آبنماها در نظر گرفته می شود و طرح های ابتکاری و خاصی را شامل می شود.

روف گاردن از نوع ثابت

انواع آبنما در روف گاردن

یکی از مدل های آبنما در روف گاردن می تواند مربوط به مدل های موزیکال باشد که فضایی رویایی و بی نظیر شکل می دهد و عظمت و هماهنگی آن بسیار محسور کننده است. در واقع آب با حرکت موزون خود با صوت همگام می شود و در نهایت می تواند یک فضای آرام در اختیار افراد قرار دهد. موسیقی های کوبنده و تند یا افکت های مخصوصی در نظر گرفته می شود به طوری که برنامه نویسی خاصی برای این مدل از روف گاردن در نظر گرفته می شود.

مدل های دیگر از آبنما در روف گاردن وجود دارد که به صورت دیواری نصب می شود. این مدل از آبنماها سایز کوچکی دارند و خلاقیت خاصی می طلبند مشخص است که در این مدل از آبنماها نیاز است که قابلیت نورپردازی به طور دقیق رعایت شود. این سبک از آبنما علاوه بر روف گاردن برای هتل ها و رستوران ها و همینطور ویلاها مورد استفاده قرار می گیرد. این سبک بیشتر در استخرها دیده می شود زیرا میزان آب ورودی به آبنما قابل تنظیم است.

روف گاردن از نوع ثابت

آبنما در روف گاردن

طراحی آبنمای مدرن در روف گاردن به صورتی است که یک صدای دلنشین ایجاد می شود به طوری که ترکیبی مناسب با نور فراهم می سازد از سوی دیگر از دکوراسیون های مدرن در گوشه از محل کار استفاده می شود به طوری که طراحی این آبنماها سبب می شود که هیچ نوع نشتی وجود نداشته باشد.

یک مدل از آبنما در روف گاردن وجود دارد که مشهور به آبنمای آب و آتش است به طوری که از دو عنصر متضاد در آن استفاده شده است این دو عنصر به صورتی طراحی شده است که از طریق نازل با هم تلفیق می شود. این دو عنصر با هم یک جا جمع می شوند و احساسی زنده و زیبا برای بیننده خلق می شود این مدل از نازل ها نسبتاً جدید هستند به طوری که موقعیت موزیکال نیز برای آنها تعریف می شود.

آبنما در روف گاردن از نوع شیشه ای

استفاده از آبنمای شیشه ای در روف گاردن سبب می شود که تفکیک فضا به طور دقیق صورت بگیرد مشخص است سیستم های تاسیساتی آبرسان در این زمینه در سقف و کف راه اندازی می شود به طوری که موقعیت آبنما حفظ شود. این مدل از آبنما نیاز به شیشه های نشکن دارد به طوری که انعکاس خوبی از نور را شامل شود و مشخص است که پیشرفت مخصوصی در این زمینه دیده می شود. آبنما در روف گاردن در مدل های مختلف تهیه و توضیح می شوند به طور کلی این موقعیت سبب می شود که طراحی در فضای خوبی صورت بگیرد.

آبنما در روف گاردن به صورت منظم

آبنماهایی که دارای شرایط منظم هستند در واقع یک هندسی دقیق برای آنها در نظر گرفته شده است و در یک چشم انداز دقیق قرار می گیرند به طوری که از شیوه منظمی برای حرکت در آنها استفاده می شود. اشکال به کار رفته در آن به صورت قرینه و کلاسیک در نظر گرفته می شود و معمولاً در طراحی آنها از سنگ و بتن های صاف استفاده می شود البته که استفاده از فایبر گلاس نیز در اندازه های مختلف در این مدل از روف گاردن ها دیده می شود.

آبنما در روف گاردن به صورت غیر منظم

در این سبک از آبنما در روف گاردن از اجسام قالب ریزی شده استفاده می شود و ظروف دارای اشکال غیر هندسی هستند و از طرح های خیالی نیز در آن استفاده می شود. فرم های آزاد و آبگیرهای طبیعی نیز در این مدل از روف گاردن استفاده می شود و دیوارهای عمودی و حاشیه های منظمی وجود ندارد و به طور کلی از سنگ و خاک و گیاهان بومی در آن استفاده شده است. مساحت و فرم به کار رفته در این مدل بر اساس فضای روف گاردن در نظر گرفته می شود از سوی دیگر شرایط اقلیمی نیز مهم است.

اجرای آبنما در روف گاردن بر اساس سبکی که دارای بررسی می شود مشخص است که برخی از آبنماها دارای موقعیت نصب بهتری هستند و برخی دیگر نیاز به تخصص در نصب است و از نظر هزینه نیز گران تر هستند و می بایست فرم اجرای آن رعایت شود.