زمانی که در طراحی سیستم روف گاردن از مدل گسترده و متمرکز استفاده شود به آن روف گاردن سیستم ترکیبی synthetic گفته می شود. به شرطی که در پشت بام منزل فضای بیشتری برای اجرای این مدل وجود داشته باشد. لایه هایی در این طرح استفاده می شود که وزن سب تری دارد اما در فضای بیشتری ایجاد می شود. مشخص است که بیشترین استفاده از این طرح برای ساختمان های تجاری است زیرا دارای پشت بامی با فضای گسترده تر هستند.

روف گاردن سیستم ترکیبی synthetic

مزایا

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد در صورتی که فضای ایجاد شده برای اجرای روف گاردن وسیع باشد می توان به سراغ مدل ترکیبی رفت یکی از مزایای روف گاردن سیستم ترکیبی synthetic ایجاد آلاچیق است. در روف گاردن های گسترده به دلیلی عدم اجازه از وزن زیاد نمی توان از آلاچیق استفاده کرد. این در حالی است که در روف گاردن های متمرکز شرایط استفاده از سیستمی با وزن بالا بود اما فضا به میزان محدود وجود داشت در خصوص روف گاردن سیستم ترکیبی synthetic شرایط به صورتی است که شما می توانید یک سیستم جامع و یکپارچه را در یک سطح وسیع ایجاد کنید و آلاچیق یکی از انتخاب خوب آن است. در اجرای آلاچیق باید سعی کنید موقعیت دقیق پشت بام شما ارزیابی شود. پشت بام باید وسیع باشد در غیر این صورت زیبایی چندانی ندارد با طراحی آلاچیق بر روی روف گاردن سیستم ترکیبی synthetic در واقع یک کافی شاپ کوچک را وارد فضا کرده اید و به زیبایی آن افزوده اید و ارزش زیادی دارد و مورد استقبال قرار می گیرد.

در اجرای روف گاردن سیستم ترکیبی synthetic امکان استفاده از پنل وسیع گسترده با وزن سبک وجود دارد و ظرفیت بار بیشتر خواهد بود مشخص است که امکان اجرای آبنما در این سبک نیز وجود دارد. یک موضوع مهم اینکه در طراحی روف گاردن سیستم ترکیبی synthetic اغلب از سیستمی با جنس چوب استفاده می شود و سازه های جدیدی در این زمینه ورود کرده اند که می تواند حالت بندی مختلفی داشته باشد. روف گاردن سیستم ترکیبی synthetic در برخی از شرایط نمی تواند اجرا شود و نیاز به بررسی دقیق موقعیت محیط دارد. نقشه استفاده شده برای روف گاردن سیستم ترکیبی synthetic به صورتی است که بخش بیرونی آن به واسطه موقعیت نقشه بررسی شود و بخش داخلی آن نیز با در نظر گرفتن بیشترین فضا ارزیابی شود. روف گاردن ها اغلب به صورت دو بخشی طراحی می شوند تا در صورت بروز مشکل در یک بخش، بتوان هزینه تعمیرات را به حداقل رساند.

روف گاردن سیستم ترکیبی

کاربرد

روف گاردن سیستم ترکیبی synthetic بیشتر بر روی پشت بام های تجاری مورد استفاده قرار می گیرند و برای منازل مسکونی کاربرد کمتری دارند. یکی از فواید روف گاردن سیستم ترکیبی synthetic این است که می تواند آب های سطحی را مدیریت کند. به طور کلی بحث مدیریت کردن آب ناشی از بارندگی می شود به طوری که می توان بر روی پشت بام منزل سیستمی تعبیه کرد که نزولات مربوط به باران را در منبعی وارد و ذخیره سازی نماید این ذخیره آب به سادگی برای آبیاری گیاهان مربوط به روف گاردن استفاده می شود و در نهایت در مصرف آب صرفه جویی می شود و اهمیت زیادی دارد. 

مورد بعدی کاهش گرما و بهبود شرایط آب و هوایی است وقتی یک روف گاردن سیستم ترکیبی synthetic بر روی پشت بام یک ساختمان اجرا می شود سبب می شود که فشار عصبی ساکنان کاهش یاد از سوی دیگر سبب بهبود هوا می شود. تحقیقات نشان می دهد که در خیابان هایی که دارای درخت و فضای سبز هستند دمای هوا بین 4 الی 5 درجه پایین از شرایط مشابه بدون درخت است. در واقع روف گاردن سیستم ترکیبی synthetic بر روی پشت بام سبب می شود که نور خورشید تابش مستقیم به سقف ساختمان نداشته باشد و دمای نهایی ساختمان کاهش می یابد و بخش مهمی از کاربرد روف گاردن سیستم ترکیبی synthetic محسوب می شود.

ساختمان های بزرگ اغلب دارای مساحت زیادی هستند و با طراحی روف گاردن سیستم ترکیبی synthetic بر روی آنها استفاده تجاری و تفریحی صورت می گیرد و این موضوع به دلیلی فضای مدرن است. رستوران های روف گاردن بسیار مورد توجه مشتریان است و بخش مهمی از سرمایه گذاری بر روی فضا را شامل می شود و در دراز مدت سود رسانی خوبی ایجاد خواهد کرد و بسیار لذت بخش است.

استفاده از روف گاردن سیستم ترکیبی synthetic گردهمایی ها

در مناطق بالای کلان شهرها بر روی سقف ها از روف گاردن سیستم ترکیبی synthetic استفاده می شود و این محیط به مراسم ها و گردهمایی های مهم اجاره داده می شود به طوری که از فضای سبز زیبا استفاده شده و آلودگی صوتی کمتر می شود در بسیاری از همایش ها نیاز است که محیط آرام و به دور از ازدحام انتخاب شود از سوی دیگر رو باز بودن محیط نیز گزینه خوبی محسوب می شود در نهایت اجرای روف گاردن سیستم ترکیبی synthetic در چنین شرایطی یک صرفه اقتصادی قوی دارد. در صورتی که کاربری سیستم روف گاردن برای گردهمایی باشد باید مقاومت ساختمان بارها بررسی شود در غیر این صورت مشکل ایجاد می شود همینطور می بایست مصالح مورد نیاز و شرایط نگهداری از بام سبز نیز ارزیابی شود. برای شروع باید دقت شود که نقشه کشی اولیه به چه صورت است و چطور می تواند مورد محاسبه قرار بگیرد همینطور محل نصب آنتن ساختمان و کولر و … باید بررسی شود.

محدودیت وزنی برای اجرای بام سبز در ساختمان وجود دارد و مراحل زهکشی و اجرای آن نیاز به شناخت دقیق از مصالح دارد. همینطور بر اساس مساحت زمینه تجهیزاتی نیاز است که برای اجرای طرح در نظر گرفته می شود نوع گیاهان و موارد فنی در راستای کف سازی و سیستم آبیاری نیاز به بررسی دارد و در نهایت باید نوع کاربری نیز معلوم شود در غیر این صورت هزینه های چند باره ایجاد می شود که شناسایی و رفع آن کار دشواری است. بهتر است که موقعیت نقشه کشی برای روف گاردن ها بررسی شود و مهندس خبره در این راستا تلاش بیشتری داشته باشد.