اگر دوست دارید از پوشش گیاهی متنوعی در طراحی روف گاردن پشت بام خود استفاده کنید روف گاردن سیستم مدولار یا جعبه گیاه planter Box قابلیت اجرا برای همه بام ها را دارد و محدودیتی از این دست وجود ندارد. اجرای پوشش گیاهی در این نوع سیستم بسیار متنوع است و خبر اینکه نیاز به زیرسازی ندارد و بستر های کاشت از قبل تهیه نمی شود. در این روش نیاز است که پوشش گیاهی به کار رفته به صورت غیر مستقیم و بدون تماس با سطح بام در داخل جعبه های زیاد قرار بگیرد و یک محیط ناپیوسته ایجاد شود که قابلیت تغییر دکوراسیون داشته و فضای خوبی ایجاد می کند. در اجرای بام سبز سیستم مدولار یا جعبه گیاه planter Box یک سیستم پارک شهری کوچک برای پشت بام خانه ها ایجاد می شود.

روف گاردن سیستم مدولار

ویژگی های روف گاردن سیستم مدولار یا جعبه گیاه planter Box

روف گاردن سیستم مدولار یا جعبه گیاه planter Box برای همه ساختمان های ساخته شده و همینطور در حال ساخت کاربرد دارد و محدودیتی در این زمینه دیده نمی شود. نکته مهم اینکه تنوع کاشت و پوشش گیاهی به کار رفته زیاد است به این ترتیب نیاز است که دقت لازم در خصوص نگهداری و آبیاری صورت بگیرد و این موضوع بسیار مهم و قابل درک است. میزان عمق کاشت در این سبک بین 10 الی 80 سانتی متر متغیر است و اغلب وزن کلیه بارها به دلیلی اجرا به سبک جعبه ای، در واقع به عنوان بار زنده محاسبه می شود هیچ میزان بار مرده به ساختمان وارد نمی شود. پوشش گیاهی می تواند شامل انواع درخت، درختچه و بوته باشد و هزینه ای بسیار مقرون به صرفه دارد.

در این روش از طراحی روف گاردن نیازی به زیرسازی قوی برای آبیاری محیط نخواهد بود و شانس خوبی ایجاد می کند تا موقعیت دقیق هر بخش بررسی شود از سوی دیگر در صورتی که بام دارای شیب مشخصی باشد نگرانی از بابت شیب ایجاد شده نخواهد بود و از جعبه گل های مخصوص برای شیب استفاده می شود.

در خصوص جهت گیری ساختمان ها و میزان تابش نور طراحی روف گاردن سیستم مدولار به سادگی صورت می گیرد و شرایط نقل و انتقال هر جعبه گل به بخش های مختلف وجود دارد که سبب می شود فضای استراحت خوبی نیز ایجاد شود از یاد نبرید که میزان تراکم از فضای سبز و یا هر نوع ساز به واسطه آلاچیق بندی های مخصوصی نیز در نظر گرفته می شود.

روف گاردن سیستم مدولار

هزینه روف گاردن سیستم مدولار یا جعبه گیاه planter Box

برای طراحی روف گاردن سیستم مدولار یا جعبه گیاه planter Box باید در ابتدا انتظارات خود را لیست کنید. تعداد جعبه گل هایی که انتخاب می کنید، جنس و ابعاد آن بر روی قیمت تأثیر می گذارد برخی از پوشش های گیاهی بسیار گران قیمت هستند و هزینه بالایی را شامل می شود و باید بخشی از هزینه را مربوط به نوع گل و گیاه در نظر بگیرید متریال های به کار رفته برای سیستم مدولار به صورتی است که سبب می شود با بام ساختمان هماهنگ باشد و در کف بام نیز از این سبک استفاده خوبی می شود. شاسی کشی های فلزی از کف گاه نیاز است که شاید در قیمت نهایی سیستم مدولار تأثیر بگذارد . اینکه بخواهید متریال چوب یا پلاستیک استفاده کنید بسیار مهم است، محیط های کشت در این شیوه به صورت باکس بندی هستند و نیاز به پایه های جداکننده برای باکس ها بوده و بهتر است که وضعیت مازاد آب به سادگی توسط درین یا شیب بندی به سمت کف شور هدایت شود. مشخص است که طراحی روف گاردن سیستم مدولار یا جعبه گیاه planter Box به صورتی است که با سلیقه افراد مختلف در ساختمان سازگار است و می تواند یک انتخاب بی نظیر و قابل قبول باشد به طوری که تنوع زیادی داشته و از نظر هزینه نیز مناسب تر است.

مزایا

با توجه به شرایط خوبی که روف گاردن سیستم مدولار ایجاد می کند ذکر برخی از مزایای آن می تواند در انتخاب هوشمندانه به شما کمک کند. در ابتدا سبب می شود که فضایی سازگار ایجاد شود و برای کاربران ساختمان مطبوع باشد. مناظر اطراف ساختمان بهبود می یابد به طوری که یک فضای سبز بی نظیر حاکم می شود. از سوی دیگر ایجاد فضای سبز به صورت مشاعی برای ساکنین ساختمان محسوب می شود و کیفیت زندگی را بیشتر می کند. به واسطه سیستم مدولار شرایط برای کاهش آلودگی هوا ایجاد می شود. بر اساس توده و لایه عایق حرارتی بار گرمایش کاهش می یابد و همینطور از طریق سرمایش تبخیری سرمایش بنا بیشتر می شود.

مشخص است که اثرات گرمایش کاهش می یابد و آب و هوای شهری با تغییراتی همراه است. همینطور سبب می شود که محدودیه زندگی افزایش داشته باشد و موقعیت سیلاب نیز کاهش خواهد داشت. تصفیه هوا صورت می گیرد و میزان co2 موجود در ساختمان کمتر می شود. از سوی دیگر شدت صداهایی که تا db18 وارد ساختمان می شود کاهش می یابد و به میزان db3 یا بیشتر از آن خارج می شود.

از سوی دیگر مناظر اطراف ساختمان بهبود می یابد و یک فضای سبز زیبا فراهم می شود به طوری که طول عمر غضای بام دو یا سه بار بیشتر شده و در برابر تشعشعات یو وی از آن محافظت می شود و همینطور ضدمات آب و هوایی نیز بیشتر می شود.

ارزش ملک به مراتب بیشتر می شود و در نهایت هزینه نگهداری از سقف نیز کاهش می یابد به طوری که اگر نوع پوشش گیاهی به صورت وسیع باشد یک شرایط خوب پوشش محافظ تداعی می شود و سبب می شود که هزینه نگهداری از بام بسیار محدودتر شود که اهمیت زیادی دارد