در طراحی هر سازه ای در نظر گرفتن محیط اجرا از نظر ایمنی بسیار مهم است. زیرساخت یک سازه خود بخش مهمی از ایمنی آن را شامل می شود. به هر صورت نیاز است که ایمنی روف گاردن از ابعاد مختلف بررسی شود. مثلاً بررسی ایمنی برای روف گاردن هایی که از نوع مدولار هستند به نسبت مدل های گسترده و متمرکز متفاوت است و این بخش مهمی از داستان را تشکیل می دهد. از یاد نبرید که حی برای انتخاب پوشش گیاهی نیز باید سطح ایمنی روف گاردن ارزیابی شود

ایمنی روف گاردن از نظر تاسیسات

می دانیم که در طراحی روف گاردن ها موضوعی با عنوان نصب تاسیسات وجود دارد به طوری که باید موقعیت دقیق لوله های آب و گاز و همینطور فضای آبیاری به دقت انتخاب و نصب شود. از سوی دیگر ایمنی روف گاردن بر اساس این تاسیسات موضوع مهمی است. فرض کنید کابل های برق در روف گاردن به صورت روکار استفاده شود به این ترتیب خطر برق گرفتگی به خصوص در فصل بارندگی سال بسیار زیاد است و کافیست در حال قدم زدن بر روی سیم برق پا بگذاریم. این موضوع برای کودکان از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید ارزیابی درستی را شامل شود. از سوی دیگر دیده می شود که لوله های آب و یا سیستم آبیاری در بخش هایی استفاده شده است که در معرض آسیب هستند این موضوع به نوبه خود دردسر زیادی دارد و در صورتی که بر اثر ضربه ترکیدگی و شکستگی ایجاد شود کل سیستم زیر سوال می رود به این ترتیب مهم است که انتخاب نوع لوله آب و تعبیه ا با شرایط محیط روف گاردن سازگار باشد. یک موضوع دیگر برای استفاده از فضای گازکشی در روف گاردن است و در صورتی که برای روف گاردن از سقف متحرک استفاده شود و اکسیژن کافی برای خروج گاز نباشد خطر ترکیدگی و گازگرفتگی زیاد است پس باید محیط روف گاردن به صورت انتخاب شود که با شرایط سازگار باشد و ایمنی روف گاردن در بهترین حالت ایجاد شود. سهل انگاری در این راستا هزینه هایی به دنبال دارد که قطعاً مشکل ساز خواهد بود. بهتر است راه حل ایده آل انتخاب شود تا موقعیت روف گاردن به شکل دقیق ارزیابی شود.

ایمنی روف گاردن

ایمنی روف گاردن از نظر پوشش گیاهی

پوشش گیاهی به کار رفته در روف گاردن در بخش ایمنی آن تأثیر دارند. به طور کلی رشد پایدار گیاه گاه سبب وزن زیاد آن می شود به طوری که بام تحت تأثیر قرار گرفته و نشست می کند به این ترتیب بهتر است در ابتدا از گیاهانی استفاده شود که پس از رشد دارای وزن مناسب و استانداردی هستند اما این کل داستان نیست! انتخاب گیاهانی که دارای خار هستند در روف گاردن قطعاً آسیب زیادی به افراد وارد می کند به طوری که کودکان بیشتر در این زمینه اذیت می شوند. خارها به دست و پا اصابت می کند و در نهایت مشکلات زیادی ایجاد می شود. مشخص است که طرح و الگوی به کار رفته برای پوشش گیاهی باید با در نظر گرفته همه اعضای خانواده باشد. برخی از گیاهان گازهایی تولید می کنند که کمی آسیب رسان است بنابراین اگر در منزل فردی از مشکل ریه رنج می برد در این زمینه باید دقت کنید و شرایط را در نظر بگیرید هر گیاهی نمی تواند برای روف گاردن شما مناسب باشد و در نظر گرفتن موقعیت امنیتی بسیار مهم است.

ایمنی روف گاردن

ایمنی روف گاردن از نظر فلاور باکس

در صورتی که بخواهید در روف گاردن خود از گلدان های گل و یا فلاور باکس های مخصوص استفاده کنید باید ایمنی روف گاردن را لحاظ کنید. می دانیم که جعبه گل بر روی زمین قرار می گیرد و می تواند بر روی دیوار نیز نصب شود. نصب باید کاملاً ایمن و با رول پلاک صورت بگیرد و پیش از آن مقاومت دیوار می بایست به درستی ارزیابی شود. از یاد نبرید که ایمنی روف گاردن بخش مهمی از شرایط را در نظر می گیرد. سقوط اشیا بر روی کودکان موضوع بسیار مهمی است و می تواند خطرات جانی نیز داشته باشد بهتر است که از نصب دقیق فلاور باکس ها اطمینان حاصل کنید در غیر این صورت مشکلات زیادی پیش روی شما قرار می گیرد که حل آن اصلاً کار ساده ای نخواهد بود. از یاد نبرید که در هر صورت روف گاردن ها فضایی هستند که قرار است با پوشش گیاهی خاصی همراه باشند اما اگر ایمنی لازم رعایت نشود دردسر خواهد داشت.

ایمنی روف گاردن از نظر سقوط افراد

شما بر روی پشت بام یا تراس خود از پوشش گیاهی استفاده می کنید. تراس ها اغلب دارای فضای باز و بدون حصار هستند به طوری که اگر پوشش گیاهی به کار رفته در نقطه دقیق خود قرار نگیرد مشکلات زیادی ایجاد می شود و قطعاً دردسرساز است. از سوی دیگر باید نقاط خطرناک در پشت بام و تراس کور شود و از حصاری مخصوص استفاده شود به طوری که خطر سقوط به حداقل برسد. اینطور که مشخص است روف گاردن ها از نظر موقعیت و شرایط بسیار دقیق هستند و محیط و دامنه قابل رشدی دارند. در این زمینه می توانید از حصارهای آماده و از پیش ساخته استفاده کنید که موقعیت دقیق روف گاردن را برای شما در نظر بگیرد.

ایمنی روف گاردن با ایزوگام

عایق سازی بخش مهمی از ایمنی روف گاردن است به طوری که از روف گاردن محافظت کرده و سبب افزایش طول عمر آن می شود. عایق سازی کف و گاه دیوار باید به دقت صورت بگیرد مشخص است که اگر قرار باشد آبیاری اتوماتیک انجام شود این موضوع اهمیت بیشتری خواهد داشت. در بررسی ایمنی روف گاردن ها نیاز است محیط اجرا بررسی دقیق تری داشته باشد. تغییراتی که در فضای روف گاردن ایجاد می شود باید دقیق و مناسب باشد و هر طرحی برای هر ساختمانی مناسب نیست. از یاد نبرید که مشاوره های دقیق پیش از اجرای روف گاردن سبب می شود که موقعیت دقیق آن حفظ شود و این بخش مهمی از داستان خواهد بود. شما نیز در این زمینه دقت ویژه ای داشته باشید و همه جوانب را بسنجید تا خطرات احتمالی به حداقل برسد در غیر این صورت مشکلاتی ایجاد می شود.