اجزاء تشکیل دهنده روف گاردن را جدی بگیرید

هر چقدر هم موقعیت روف گاردن مناسب باشد و اجرای آن به درستی صورت بگیرد نیاز است که اجزاء تشکیل دهنده روف گاردن به دقت انتخاب شود. جنس وسایل به کار رفته با شرایط اقلیمی محیط سازگار باشد و در نهایت بهتر است متریال های به کار در طراحی روف گاردن به شکل درست انتخاب شود.

اجزاء تشکیل دهنده مربوط به کف

برای اجرای روف گاردن نیاز به یک سطح اولیه دارید که کفپوش نامیده می شود. روف گاردن ها از نظر نوع کفپوش دسته بندی می شوند. برای انتخاب کفپوش نیاز است که جنس و قیمت آن بررسی شود. مثلاً برخی از افراد به سراغ کفپوش های ترموود می روند که از جنس چوب حرارت دیده است و دوام و کارایی بیشتری دارد. برخی از افراد تایل بتنی را گزینه خوبی می دانند که جنس مقاومی دارد. روف گاردن هایی که قرار است به صورت متمرکز یا ترکیبی طراحی شوند می بایست از انواع سنگ ها برای کفپوش استفاده نمایند.

در اجزاء تشکیل دهنده روف گاردن، کفپوش چوبی بسیار تقاضا دارد. این کف پوش که اغلب از ترموود تهیه شده است توسط شبکه هایی از فلز بر روی بام قرار می گیرد و سپس تایل ترموود بر روی آن نصب می شود. برای ماندگاری و دوام بهتر از رنگ هایی که دارای پایه روغن هستند استفاده می شود که پس از نصب باید بر روی پروژه اجرا شود. این رنگ ها سبب می شود که پوشش کفپوش مقاوم تر باشد و چوب ترموود در برابر شرایط جوی و باران و حرارت طول عمر بیشتری داشته باشد.

تایل های بتنی و سنگ بر روی روف گاردن ها نیازمند اجرای زیرسازی مسطح و تراز هستند. زمانی که تاسیسات بر روی کف اجرا شد لایه های بتنی به صورت درجا اجرا می شود و کف بام مسطح می شود. پس از خشک شدن بتن نیاز است که تایل بتنی به همراه سنگ یا ملات بر روی آن اجرا شود.

اجزاء تشکیل دهنده روف گاردن

اجزاء تشکیل دهنده در ساختار بیرونی

اجزاء تشکیل دهنده روف گاردن به صورتی است که در محیط آن می توان از گلدان، مبلمان مخصوص نشستن و باربیکیو استفاده کرد همینطور افراد می توانند شومینه و سایبان مخصوص داشته باشند و آلاچیق های خاصی نیز بر روی محیط قرار می گیرد مبلمان ها در مدل های چوبی و فلزی و چرمی طراحی می شوند که بر اساس سلیقه فرد و تحت نور مستقیم قرار گرفتن دارای متریال های مختلفی هستند. در صورتی که قرار باشد از محیط روف گاردن استفاده بهینه ای شود، باربیکیو در گوشه از بام می توان اجرا نمود.

اجزاء تشکیل دهنده روف گاردن شامل آلاچیق ها و سایبان ها از پیش ساخته شده هستند و در مدل های سفارشی می توانند تولید و اجرا شود. سازه های چادری نیز در سبک های سنتی برای روف گاردن استفاده می شود.

گلدان هایی که برای روف گاردن استفاده می شود نیز در جنس های متنوعی وجود دارد. گلدان های سفالی از نظر وزن کمی سنگین هستند و در گروه موارد شکستنی قرار می گیرد اما دارای بافت قدیمی است. برخی از گلدان های روف گاردن هستند که از جنس سرامیکی ساخته شده اند. این مدل ها اغلب جدید هستند و در رنگ بندی های شاد نیز وجود دارند.

گلدان ها سنگی بسیار سنگین هستند و در مدل های ثابت طراحی شده اند و در بخش مشخصی قرار می گیرد. گلدان های سنگی اغلب در ابعاد بزرگ طراحی می شود و مشخص است که سطح بندی مخصوصی را شامل می شود.

یک سری از گلدان ها به جنس ترموود هستند که اغلب از نظر جنس بسیار مرغوب هستند و ظاهر بسیار زیبایی دارند. این مدل از گلدان ها جدید هستند و می تواند در بهترین شرایط مورد استفاده قرار بگیرد.

دقت کنید که گلدان های سفالی و سرامیکی مقاومت کمی در برابر ضربه دارند و کاربردشان در فضای باز باید با احتیاط باشد. گلدان های سنگی و چوب ترموود با شرایط محیطی بام سبز سازگار است. گلدان های سنگی وزن زیادی دارند و در ساختمان های قدیمی کمتر استفاده می شود.

گلدان های پلاستیکی در برابر رطوبت گزینه خوبی هستند و عمر طولانی داشته و مورد استفاده قرار می گیرد.

اجزاء تشکیل دهنده روف گاردن

اجزاء تشکیل دهنده از نظر ساختار

اجزاء تشکیل دهنده روف گاردن  شامل سازه های اجرای مخصوص است. عایق رطوبتی یا فشار بام یه لایه مخصوص است که روی بام قرار می گیرد و هدف اصلی آن جلوگیری از هر نوع نشتی آب به سقف است. لایه ضد ریشه از جنس پلاستیک تهیه شده است و روی عایق رطوبتی قرار می گیرد و همینطور از لایه عایق محافظت می کند در نهایت ریشه گیاهان به داخل سقف محافظت می شود. لایه های زهکشی اغلب از شن های درشت به خصوص شن های رودخانه ای به عنوان زهکش استفاده می کنند.

شن ها در فاصله مشخص روی لایه ضد ریشه چیده می شود. هدف از نصب لایه زهکش هدایت آب به سمت خروجی پشت بام است.

لایه های فیلتر از جنس پلی استر هستند و از مسدود شدن لایه زهکش توسط خاک جلوگیری می کنند. برای اینکه از خاک روی لایه زهکش نگهداری شود از فیلتر استفاده می شود.

خاک پس از این بخش به ضخامت 8 الی 10 سانتیمتر بر روی خاک ریخته می شود خاک ها به صورت ترکیبی هستند و علاوه بر سبک بودن دارای یک سری مواد مغذی لازم و کافی هستند.

لایه گیاهی محصولی است که از گیاهان مقاومت می کند این لایه در برابر کم آبی و گرما و سرما مقاومت خوبی ایجاد می کند و همینطور شرایط خوبی برای بادهای شدید و تابش مستقیم خورشید فراهم می شود و ریشه دوانی سریع نیز صورت می گیرد به طوری که موقعیت دقیق گیاه حفظ می شود.

اجزاء تشکیل دهنده روف گاردن ها در انواع متنوعی هستند و در سبک های فشرده و گسترده و وسیع بر اساس عمق کار دسته بندی می شوند و از نظر تاسیسات به کار نیز طبقه بندی خوبی دارند به طوری که عمق متعارفی از خاک برای رشد گیاهان حجیم را در نظر می گیرد. آبیاری و کوددهی نیز برای افزایش رشد گیاهان در نظر گرفته می شود و مشخص است که لایه بسیار نازک در این راستا تشکیل می شود.