انتخاب نوع کفپوش در طراحی روف گاردن اهمیت زیادی دارد. کفپوش ها فضای داخلی روف گاردن را زیبا جلوه می دهند. به طور کلی روف گاردن ها باید همیشه تمیز به نظر برسند تا محلی مناسب برای استراحت باشند به این ترتیب انتخاب نوع کفپوش در طراحی روف گاردن بر اساس شرایط مختلفی صورت می گیرد می بایست ارزیابی شود.

انواع کفپوش در طراحی روف گاردن

با توجه به اهمیت زیادی که کفپوش ها در زیبایی روف گاردن دارند انواع متنوعی از کفپوش در طراحی روف گاردن در بازار عرضه شده است که هر یک از نظر ماندگاری و زیبایی متنوع هستند. بهترین گزینه ها در این زمینه برای معرفی آماده شده است.

کفپوش چوبی یکی از مدل های خاص برای روف گاردن است که با تکنولوژی ترکیب شده است و در طرح و رنگ های مختلف استفاده می شود به طور کلی کفپوش های از جهات مختلف جذاب به نظر می رسند اما یک سری مزایا و معایب هم دارند می بایست بررسی شود.

کفپوش های چوبی حس زیبایی شناختی بی نظیری دارند و در مدل های متنوعی در دسترس هستند از سوی دیگر در فضاهایی با کاربری های متفاوت استفاده می شوند و با سبک های معماری سازگار و مطابقت دارند. هماهنگی کفپوش های چوبی با چمن مصنوعی زیاد است و موقعیت خوبی دارد. موضوعی که باید دقت شود اینکه نگهداری کفپوش های چوبی پر هینه است و زحمت زیادی دارد. همینطور هزینه نصب و اجرای آن نیز زیاد است و به خط و خش بیشتر حساس است. مقاومت کفپوش ها در برابر رطوبت پایین است.

جنس دیگری از کفپوش ها وجود دارد که به عنوان کامپوزیت شناخته می شوند و تنوع زیادی دارند. کفپوش های فضای باز از جنس کامپوزیت یکی از بهترین سبک هایی هستند که با طرح چوب نیز شناخته می شوند. چوب ها هرگز از مد خارج نمی شود و به طور کلی یک گزینه خوب محسوب می شود. همینطور می توان از کاشی های کامپوزیت به عنوان یک نسخه مرسوم نیز استفاده کرد و ارزانتر از تخته های چوبی سنتی هستند و به طور کلی وزن کمتر و نصب آسان تری دارند.

نگهداری این جنس بسیار آسان است و تمیز کردن آن نیز به سادگی صورت می گیرد از سوی دیگر در برابر حرارت مقاومت خوبی دارد. نکته مهم اینکه کامپوزیت ها در واقع نوعی پلاستیک هستند و پلاستیک گرمای بیشتری را جذب می کند و سبب می شود که فضای پیرامون گرم تر شود. این موقعیت به طور کلی سبب می شود که حس و حال ناشی از چوب به کاربر منتقل نشود.

کفپوش در طراحی روف گاردن

کفپوش از جنس چمن مصنوعی

انتخاب کفپوش در طراحی روف گاردن اهمیت زیادی دارد و چون هدف اصلی ایجاد فضای سبز است می توان از چمن مصنوعی در این زمینه استفاده کرد به طوری که دردسرهای لازم به حداقل برسد. چمن مصنوعی به نسبت طبیعی دوام بیشتری دارد و نگهداری از آن نیز کمتر هزینه دارد از سوی دیگر با هر فضایی سازگار است و می تواند انتخابی بسیار عالی باشد.

قیمت چمن مصنوعی ارزان تر از چمن طبیعی است و در برابر باکتری و قارچ ها مقاوم است همینطور برای کودکان هیچ آسیبی ندارد و جنبه زیباشناختی آن خوب است. نکته مهم اینکه چمن های مصنوعی از پلاستیک ساخته شده اند و شاید در حرارت بالا دچار مشکل شوند و فضا را گرم تر سازند مشخص است که حس و حال این چمن ها با چمن طبیعی فرق دارد و آنطور که باید حس سرزندگی منتقل نمی کند. البته یک مدل کاشی های پلاستیکی نیز وجود دارد که زیبایی خوبی داشته و هزینه نگهداری آن کمتر است و به طور کلی می تواند به عنوان زمین بازی مخصوص کودکان باشد.

روف گاردن با چمن مصنوعی

مزایای انتخاب کفپوش استاندارد در طراحی روف گاردن

وقتی از بهترین کفپوش در طراحی روف گاردن استفاده می شود یک عایق ضد آب و رطوبت ایجاد می شود به طوری که موقعیت روف گاردن را به رشد می رساند. کفپوش ها اغلب غیر قابل اشتعال هستند و در برابر حریق نیز مقاومت خوبی دارند. همینطور مدل های استاندارد کفپوش سبب می شود که از بروز هر نوع جرقه و اتصالی جلوگیری شود. موضوع دیگر اینکه قابلیت ابزار پذیری خوبی دارند مثلاً اگر از جنس چوب استفاده شود کفپوش ها در موقعیت دقیق خود قرار می گیرند.

از سوی دیگر میزان انعطاف پذیری کفپوش ها بسیار زیاد است و می تواند در هر محیط از روف گاردن اجرا شود این بخش مهمی از داستان است و باید دقت ویژه ای بر روی آن ایجاد شود. در صورتی از مواد دیگری به جز کفپوش در طراحی روف گاردن استفاده شود هزینه نگهداری بسیار بالاتر خواهد بود اما کفپوش ها قیمت ارزان تری دارند و از نظر موقعیت در شرایط خوبی هستند.

کفپوش ها بدون هیچ انقباض و انبساطی در شرایط مختلف آب و هوایی قرار می گیرند و می توانند طول عمر بالاتری داشته باشند مشخص است که موقعیت کفپوش ها بسیار قابل قبول است.

جنس به کار رفته در کفپوش ها به صورتی است که استقامت بسیار بالایی دارند، وزن آنها سبک است و در برابر هر نوع ضربه مقاوم هستند مقاومت کفپوش ها در برابر ضربات موضوعی بسیار پر اهمیت است.

انتخاب نوع خوب کفپوش در طراحی روف گاردن سبب می شود که یک عایق کامل برای اشعه و امواج رادیو مغناطیسی باشد و در برابر صوت و گرما و سرما نیز گزینه خوبی هستند.

کفپوش ها در برابر نفوذ حشرات و جانوران شرایط خوبی دارند به طور کلی انتخاب هر نوع از کفپوش ها باید با سطح بام شما در نظر گرفته شود.

در انتخاب مدل خاص کفپوش در طراحی روف گاردن می توانید از گزینه های رنگی استفاده کنید که اغلب به صورت روکش شده نیز عرضه می شود و بازیافت آن نیز صرفه اقتصادی دارد و با محیط زیست هماهنگ است و همینطور با ترکیب مواد چوبی و پلاستیکی همراه است. میزان مقاومت مکانیکی به طور متوسط 5 برابر چوب طبیعی بوده و 2 الی 3 برابر ام دی اف است.

کفپوش ها در برابر جذب و نفوذ هر نوع میکروب و باکتری بسیار مقاوم هستند و می توانند از نفوذ مایعات و چربی ها نیز جلوگیری کند.