برای آبیاری فلاور باکس روش های سنتی و اتوماتیک وجود دارد که آبیاری فلاور باکس به صورت هوشمند دارای شرایط مخصوصی است. مشخص است که در این اجرا نیاز است دقت ویژه ای صورت بگیرد. در این مقاله قصد داریم در خصوص روش های آبیاری فلاور باکس صحبت کنیم و ابزارهای مورد نیاز در این زمینه را بررسی کنیم.

آبیاری فلاور باکس به صورت اتوماتیک

موضوع از این قرار است که آبیاری فلاور باکس به صورت اتوماتیک از طریق یک روش سنتی صورت می گیرد. فلاور باکس های سنتی که روی دیوار نصب می شوند اغلب دارای موقعیت خوبی هستند و کاشی کاری ها نیز به صورت سنتی صورت می گیرد. جزییات در این راستا اهمیت زیادی دارد. حتی محل لوله کشی ها نیز به صورت کاملاً حرفه ای جانمایی می شود و ظاهری سنتی ارزیابی می شود و در نهایت سیستم آبیاری به طور دقیق صورت می گیرد. سیستم آبیاری فلاور باکس به صورت اتوماتیک دارای تایمر دیجیتالی است به طوری که دارای دو خروجی بوده که اغلب باطری خور هستند و موقعیت آن بر اساس شرایط روف گاردن بررسی می شود. در تجهیزات آبیاری فلاور باکس از نوع اتوماتیک اغلب از لوله و اتصالات پلی اتیلن شانزده میلی متر استفاده شده است به طور کلی لوله و اتصالات پروپیلن در این مدل ها 20 میلی متر بوده و رنگ سفید در آن استفاده می شود. مشخص است که نازل های قطره ای در این مدل ها به صورت تنظیم شونده ارزیابی می شود و مشخص است که اجرای آن به صورت دقیق صورت می گیرد.

نحوه آبیاری

در صورتی که از دستگاه اتوماتیک آبیاری فلاور باکس استفاده نشود می بایست نحوه دقیق آبیاری را یاد بگیرید. در ابتدا می بایست میزان رشد گیاهان را در نظر داشته باشید. در واقع ترکیب گیاهانی که در یک فلاور باکس استفاده می شود از نظر نوع رشد و میزان آن هم خوانی داشته باشند. گیاهان از نظر شرایط نگهداری می بایست مشابه باشند در نهایت می بایست یک فضای مشترک ایجاد شود و شرایط مربوط به نور و آبیاری و کود بررسی شود. وقتی فضای ریشه به کار رفته در فلاور باکس محدود باشد نیاز است که قاعده کلی در خصوص حجم گیاه بررسی شود و در نهایت محیط برای حجم گیاه و حجم ریشه یکسان باشد. در صورتی که نیاز است فضای آبیاری فلاور باکس بیشتر باشد می بایست از حجم گلدانی بیشتری استفاده شود.

نحوه آبیاری به این صورت است که می بایست فلاور باکس به مدت حدودی یک دقیقه زیر شیر آب قرار بگیرد و پس از آویزان کردن مجدد آن روی دیوار می بایست سوراخ های ریزی که زیر آن است عملیات خروج آب را انجام دهند.

شما بسته به میزان نیاز به آبیاری فلاور باکس بر اساس فصل و دمای ساختمان و همینطور نوع منطقه نیاز است که تواتر آبیاری به طور دقیق صورت بگیرد. در ابتدا میزان رطوبت به کار رفته در فلاور باکس ها بر اساس میزان رطوبت خزه بررسی می شود و به طور منظم کنترل می شود و در نهایت میزان نیاز به آبیاری برای افراد مشخص می شود. دفعات آبیاری می تواند برای هر 10 روز تا ماهی یکبار صورت بگیرد.

برخی گیاهان نیاز به آبیاری بیشتری دارند و باید دقت شود عملیات آبیاری به شکل دقیق صورت بگیرد. مشخص است که نوع آبیاری در این زمینه بر اساس فضای فلاور باکس نیز بررسی می شود. وزن گلدان هایی که استفاده می شود خود از دیگر مواردی است که در خصوص آبیاری فلاور باکس ها ارزیابی می شود. در صورتی که کودهای ارگانیک به کار رفته در این بخش مناسب نباشد گاه آبیاری زیاد سبب می شود که موقعیت فلاور باکس زیر سوال برود و مشکلات زیادی ایجاد شود. مشخص است که می بایست در ابتدا میزان قطر و طول و عرض و عمق فلاور باکس نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

آبیاری فلاور باکس

آبیاری فلاور باکس به صورت قطره ای

آبیاری فلاور باکس ها به صورت قطره ای نیز صورت می گیرد که اغلب برای فضای سبز مشخصی اجرا می شود. این روش سبب می شود که از آسیب رسیدن به گیاهان جلوگیری شود و موضوع کم آبی و بی آبی به حداقل برسد. آبیاری به صورت قطره ای در واقع یک فضای منظم را شامل می شود به طور کلی کمترین میزان آب با بیشترین بهره وری ارزیابی شود. از یاد نبرید که سبک به کار رفته برای آبیاری فلاور باکس به صورت قطره ای ارزیابی می شود. آبیاری قطره ای خود به صورت سنتی و مدرن صورت می گیرد که در سیستم مدرن همان آبیاری تحت فشار در نظر گرفته می شود و شرایط به صورت بارانی و قطره ای است.

در سیستم قطره ای بر اساس آب مورد نیاز گیاهان میزان ریزش آب صورت می گیرد در نهایت آب به مرور زمان در اختیار گیاهان قرار می گیرد و این موضوع سبب می شود که چیزی به عنوان روان آب در سطح خاک ایجاد نشود. در این روش مشخص است که نوع گیاه بسیار مهم است.

جهت طراحی آبیاری فلاور باکس به صورت قطره ای نیاز است که منبع آب بررسی شود نوع گیاهان کشت شده بررسی شود و می بایست شرایط نقشه برداری و بافت خاک نیز بررسی شود. در نهایت می بایست داده های اقلیمی در این راستا بررسی شود. این سیستم آبیاری یک راه حل قوی برای تولیدات محصولات زراعی در خاک های خشک و شور است به طوری که زهکشی به شکل ضعیف صورت می گیرد و در نهایت رطوبت به کار رفته پایین است. اجرای این بخش نیاز به سنسورهای موجود خاک است و سبب می شود که موقعیت دقیق این بخش ارزیابی شود.

آبیاری فلاور باکس

در این روش رشد علف های هرز به حداقل می رسد و فعالیت رشد گیاهان بسیار دقیق تر می شود. مشخص است که شیب های قابل کشاورزی می تواند بر اساس کیفیت پایین صورت بگیرد و می تواند ارزش بالای هر بخش به واسطه بخش دیگر بررسی شود. محصولات درختی در این مدل می تواند با برداشت بهتری همراه باشد. البته که ارزش بالایی از این روش وجود دارد که سبب می شود موقعیت فلاور باکس ها بهبود یابد. در شرایطی که قصد دارید از گیاهان خود در روف گاردن محافظت کنید می بایست به نوع آبیاری فلاور باکس دقت زیادی داشته باشید.