در طراحی هر نمای زیبایی نیاز به برآورد هزینه است و اینطور که مشخص است هزینه روف گاردن بسیار متغیر است که سبب شده افراد کمی سر در گم شوند. بهتر است برای بررسی هزینه روف گاردن به دنبال عدد و رقم نباشید در ابتدا عوامل موثر در هزینه روف گاردن را بررسی کنید تا روش اجرای ارزان قیمت روف گاردن را به خوبی یاد بگیرید.

بررسی هزینه روف گاردن در ابعاد مختلف

بخش اصلی اجرای روف گاردن ها پوشش گیاهی به کار رفته است. پوشش گیاهی شامل درخت و درختچه و گل های طبیعی و مصنوعی زینتی است. هرچه تعداد گیاهان به کار رفته در بام سبز بیشتر باشد و از نوع خاص و کمیاب انتخاب شود هزینه روف گاردن بیشتر خواهد بود. از سوی دیگر هزینه اجرای روف گاردن ها به واسطه گیاهانی که عمق ریشه آنها کمتر است و یا ریشه هایی با شرایط نگهداری خاص دارند نیز متغیر خواهد بود.

برای اینکه گیاهان استفاده شده در روف گاردن رشد بهتری داشته باشد نیاز است که آبیاری به صورت منظم انجام شود و بهترین روش این است که آبیاری به صورت اتوماتیک یا قطری هوشمند باشد که صرفه جویی در هزینه آب و به طبع در هزینه روف گاردن صورت بگیرد. آبیاری هوشمند در روف گاردن ها تاثیر زیادی در هزینه های پرداختی دارد و به طور کلی هزینه های مربوط به آب و برق را نیز کاهش می دهد و شرایط را مقرون به صرفه می کند.

از سوی دیگر نورپردازی های به کار رفته در روف گاردن باید به صورتی باشد که جنبه زیبایی فضا حفظ شود به این ترتیب استفاده از لامپ های رنگی نیز در روف گاردن بسیار دیده می شود و گاه نورپردازی های خطی و خاصی صورت می گیرد. طراحی و تجهیزات و اجرای نورپردازی می بایست به صورت جدی بررسی شود. مشخص است که آبنماها و آلاچیق هایی که برای روف گاردن استفاده می شود می بایست از نظر هزینه در شرایط خوبی باشد. همینطور آلاچیق ها و سازه های چوبی و بتنی در تنوع قیمت هستند. مثلاً آبنماهای لوکس و مدرن که دارای نورپردازی و سیستم پخش موزیک هستند از نظر قیمت در شرایط گرانتری به نسبت مدل های ساده قرار دارند.

روف گاردن

هزینه مربوط به بخش فیلتر و کف سازی

به مرور زمان در فلاور باکس ها آب جمع می شود و برای اینکه آبها گندیده نشود و مشکلی ایجاد نکند نیاز به زهکش و فیلتر مخصوص است. این کار باعث می شود که آب اضافی از فضای بام سبز خارج شود و در لیست هزینه روف گاردن نوع زهکش نیز دخالت دارد. هزینه کف سازی بر اساس نوع در بام سبز متفاوت است کف سازی ها به روش های مختلفی صورت می گیرد. کفپوش ها در مدل های چوبی، کامپوزیت، پلاستیکی و شن و قلوه های رنگی و تزیینی هستند که بر اساس جنس و نوع و وزن قیمت بندی می شوند. در نظر داشته باشید که هر چقدر مسیر سازی چوبی در کف بام بیشتر باشد هزینه روف گاردن بیشتر است و در صورتی که از شن های تزیینی استفاده شود هزینه کمتر می شود. در کف سازی های چوبی از مواد اولیه چوب پلاست استفاده می شود به طوری که دستمزد بیشتری دارد و در نهایت نصب آن نیز هزینه مربوط به خود دارد اما شن های تزئینی هزینه زیرسازی کمتری را شامل می شوند و پروسه نصب ندارند.

روف گاردن

هزینه در خصوص لوازم جانبی

در صورتی که بخواهید به وضعیت ظاهری روف گاردن خود رسیدگی کنید می بایست به سراغ آلاچیق، مبلمان و آشپزخانه های مدرن بروید که قطعاً در هزینه روف گاردن تأثیر زیادی دارد هزینه های اضافی تر در این زمینه بر اساس مدل، تعداد و متراژ مشخص می شود و در نهایت هزینه های اجرایی مربوط به اصول خاصی است. فلاور باکس ها در مدل های پلاستیکی، سفالی و سرامیکی طراحی شده اند که هر یک از نظر ابعاد گزینه خوبی هستند و برای استفاده از آنها نیاز است که بخش مشخصی از روف گاردن انتخاب شود.  فلاور باکس های دیواری به دلیل موقعیت نصبی که دارند از نظر قیمت گذاری با موارد دیگر فرق دارند از سوی دیگر فلاورباکس هایی که بر روی زمین قرار می گیرد نیز از نظر ابعاد و مدل و ثابت و متحرک بودن قیمت گذاری می شوند.

در صورتی که بخواهید نورپردازی از کف داشته باشید می بایست کفپوش مناسب استفاده کنید و سیستم برق رسانی نیز دقیق و ایمن باشد این موضوع خود هزینه ساز است و البته که مدل بندی متفاوتی دارد.

در صورتی که بخواهید دیواره های شیشه ای برای روف گاردن استفاده کنید نیاز است که وزش باد و زاویه باد محاسبه شود که نیاز به مهندس در این زمینه است و دسترسی از سوی دیوارهای شیشه ای به بخش های دیگر باید به درستی صورت بگیرد.

دقت کنید که اگر روف گاردن شما دارای سقف شیشه ای باشد نیاز به محل اتصال فلزی است و باید از شیشه های بسیار مقاوم استفاده شود به طوری که هر بخش از سقف از بخش دیگر در برابر باد محافظ شود.

باکس هایی که قرار است به صورت آویزان از سقف در روف گاردن استفاده شود باید ایمنی کامل داشته باشد و نوع آویز نیز می بایست دقیق و قابل اجرا باشد. از سوی دیگر اگر شما بخواهید در بخشی از روف گاردن باربیکیو راه اندازی کنید نیاز به سیستم لوله کشی گاز دارید و این موضوع نیز بخشی از عوامل تعیین کننده هزینه روف گاردن است. یک موضوع مهم را از یاد نبرید که روف گاردن ها مدل های متنوعی دارند و قرار نیست همه افراد هزینه زیادی در نظر بگیرند.

بهتر است که از عوامل بیرونی برای زیبایی استفاده کنید و روف گاردن شخصی خود را داشته باشید. به عوامل ساده روی بیاورید، فضای ساده همیشه برای شما زیبا هستند مثلاً می توانید روشنایی روف گاردن را محدود به بخش های خاصی کنید و برخی از بخش های دیگر را تاریک باقی بگذارید تا فضایی رویایی ایجاد شود. به جای خرید فلاورباکس های گران قیمت می توانید از گلدان های خاصی استفاده کنید که تنوع و رنگ بندی بی نظیری دارند.