پرگولا یک منطقه خالی را به یک فضای دعوت کننده برای همه تبدیل می‌کند.

ساخت یک پرگولا به دنبال ایجاد سایه در باغ اشتباه است؛ به این دلیل که سقف‌های آنها باز است (معمولاً با مش یا الوار بر روی آنها سایه‌ای بسیار جزئی ارائه می‌شود) و اجازه می‌دهد تا نور خورشید و تمام عناصر از آن عبور کنند.

در کاخ‌های پرتغال، پرگولا مسبب فراهم کردن یک منطقه خاص و صمیمی است که می‌توان در کنار خانواده و دوستان، هنگام صرف ناهار و صحبت کردن از طبیعت اطراف نیز لذت برد. پس پرگولا یک منطقه خالی را به یک فضای دعوت کننده برای همه تبدیل می‌کند.

شما پرگولای خود را با توجه به آنچه می‌خواهید در آنجا انجام دهید‌‌، می‌سازید. فکر کردن در مورد فضایی که برای گرفتن یک میز و صندلی در آنجا لازم است یا اگر می‌خواهید آن را به باربیکیو تبدیل کنید‌، ساختار پرگولای شما را تشکیل می‌دهد.

اگر بعد از خواندن این موضوع به فکر جدی در مورد اضافه کردن یک پرگولا در حیاط یا بام خود هستید‌، این نکات به شما در طراحی و برنامه ریزی کمک می‌کند:

چرا به پرگولا نیاز داریم؟

1. آیا به مجوز احتیاج دارید؟

همیشه باید مقررات شهرداری منطقه و شهر خود را بررسی کنید تا ببینید قبل از شروع ساخت پرگولا خود به مجوز یا هر نوع تصویب نیاز دارید.

اگرچه پرگولاها اکثراً نیازی به تأیید ندارند‌، زیرا واقعاً ساختمان‌های کاملاً بیرونی نیستند‌. برخی از شهرها قوانین سختگیرانه‌تری نسبت به سایرین دارند؛ خصوصاً در مناطقی که هوای شدید یک معذل است. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که با کدهای محلی خود چک کنید. خبر خوب اینکه در ایران پرگولا به مجوز نیاز ندارد! چون سقف آن باز است.

2. قبل از حفر همه برنامه‌های کاربردی را بررسی کنید

شما باید بدانید که آب‌، فاضلاب و خطوط برق کجا هستند، زیرا اگر هر یک از آنها را بشکنید‌، عواقب آن بسیار ناخوشایند و حتی گران‌تر از ساخت بدون مجوز خواهد بود.

۳. مواد خود را عاقلانه انتخاب کنید

ترمووود و چوب طبیعی به طور طبیعی زیبا هستند، اما مقاوم در برابر حشرات نیستند و اغلب گرانترند. پیشنهاد ما به شما ترموپلاست یا همان چوب پلاست است، زیرا با همان ظاهر چوب و بدون مضرات آن به شما فرصت لذت بردن از یک پرگولای چوبی را می‌دهد. همچنین برای جزئیات بیشتر و اتصالات باید از آهن و پلیت و پیچ نیز استفاده کنید.

در حالی که ما همیشه خواهیم گفت که فکر می کنیم ساختن پرگولا شما بسیار آسان است و می توان آن را با بودجه بسیار محدود انجام داد، پیشنهاد ما به شما این است که همین حالا با آرنی ‌لند تماس بگیرید و از گام اول تا آخرین مرحله را به متخصصان با سلیقه ما بسپارید و در کوتاه‌ترین زمان پرگولای منحصر به فردتان را از ما تقاضا کنید.

منبع: pergoladiy