رستوران فست فود it me که در پارکی زیبا و رویایی در شهر اوچبی واقع شده است‌، در ابتدای ژوئیه سال 2011 شروع به کار کرد. این اولین شعبه از رستوران‌های زنجیره‌ای برنامه‌ریزی شده و سازگار با محیط‌زیست (اکو) است. طراحان تلاش كردند که این مکان كوچك تصویری متمایز  از سایر برندهای بزرگ فست فود باشد.

ترکیبی از عناصر، مانند انتخاب مناسب از مواد‌، طیف محدودی از رنگ و جزئیات بهینه و اصلاح شده‌، به طراحان اجازه می‌دهد تا جلوه‌ای ساده و بی ریا از زیبایی‌های به‌روز و ظریف را به‌دست آورند. ترکیب المان‌های ذکر شده یک هویت مشخص از یک رستوران با نام تجاری جدید را نشان می‌دهد.

طراحی دکوراسیون داخلی فست فود خود را به معماران آرنی بسپارید

کلیه تصاویر بر اساس کاربری و عملکرد بخش‌های کوچک رستوران انتخاب و تنظیم شده‌اند. با این حال‌، این پروژه تنها به دکوراسیون  محدود نمی‌شود. طراحان تمامی بخش‌های ایجاد یک نام تجاری (برند)‌، از جمله جلوه‌ای كه می‌بایست در مقابل تصوير ساير رستوران‌ها قرار می‌گرفت و قد علم می‌کرد‌، نام آن‌، آرم (‌لوگو‌)‌، حتی پروژه بسته‌بندی محصولات، مجموعه دستورالعمل‌های تهيه غذ‌، روش‌ها و فرآیند تبليغات و مبلمان را طراحی و خلق کردند.

طراحی دکوراسیون داخلی فست فود خود را به معماران آرنی بسپارید

ایده اصلی خلق یک علامت تجاری سازگار با محیط‌زیست بود که از مواد تجزیه‌پذیر دوست‌دار محیط‌زیست استفاده می‌کند. طراحان مجبور بودند مشکل فضای کوچک و محدود جهت طراحی معماری را طوری بر طرف کنند که درآن بر اساس نیاز سرمایه‌گذار پنجاه میز نشیمن در دسترس قرار می‌گرفت‌. به منظور ایجاد فضای داخلی با نور کافی‌، از پنجره‌های بلند (کف تا سقف) استفاده شده است. هیچ المان و یا میز سنتی در رستوران وجود ندارد بلکه فقط آویزهای نگهدارنده میز و نیمکت‌ها به دیوارهای باربر متصل شده‌اند. میزهای بدون پایه باعث می‌شود تمیز کردن رستوران راحت‌تر شود‌،  همچنین فضا را بزرگ‌تر می‌کنند و افراد کم‌توان حرکتی با صندلی‌های چرخدار را قادر می‌سازند در رستوران غذا بخورند بدون اینکه نیاز باشد یک مکان جداگانه در دسترس برای آنها طراحی گردد.

دیوارهای این رستوران‌ها از بلوک‌های بتونی پوشیده از پارچه‌های ژئوتکستایل غیر بافته ساخته شده بودند. سازه چوبی سبک با برش‌های ساخته شده از تخته سه لایه مخروطی شکل و منحنی در بالای آن به دیوارها متصل شده بود. پوشش روی میزها از جنس فلزی هستند که پانل‌های MFD به آنها پیچ خورده است. لمینت شفاف و ضخیم که در صنعت و علوم غذایی کاربرد دارد بر روی میزها چسبانیده شده  است.

طراحی داخلی و دکوراسیون فست فود اوچابی لهستان

صندلی‌ها از تخته سه لاهای ساخته شده از درختان و گیاهان طبیعی خلق شده بودند و هر بخش از صندلی‌ها  با استفاده از دستگاه برش CNC برش داده می‌شد و سپس با چسب سازگاز با محیط زیست و تجزیه‌پذیر به هم می‌چسبید. تلفیق رنگ گرم تخته سه لا بارنگ‌های روشن که نهایتاً با سبز تکمیل شده است منطبق و همگون با محصولات و علایم تجاری سازگار با محیط‌زیست است از همان ترکیب رنگی ذکر شده روی بسته‌بندی‌ها استفاده شد تا نشانگر جوهر و درونمایه اقلیم شناسی و بوم شناسی برند it me باشد‌.

طراحی داخلی و دکوراسیون فست فود اوچابی لهستان

هدف طراحان تا حد ممكن استفاده کمتر از كاغذ و خلاص شدن از بسته‌بندی كامل برای همبرگرها‌، تورتیلا و كيک به وسیله جايگزين كردن آنها با بسته‌هايی كه استفاده از كاغذ را تا 25٪ كاهش می‌داد. کارمندان یک همبرگر را داخل یک کاغذ روغنی ضخیم پیچیده و یک مقوا ضخیم و باریک دارای آرم و نام محصول را بر روی آن می‌گذارند. تاکردن و بسته‌بندی محصول به دلیل وجود محل‌های نگهدارنده پانچ شده مخصوص به راحتی و بدون نیاز به چسب خاصی صورت می‌پذیرد .

این شکل ذوزنقه‌ای است که باعث پایداری و استحکام بسته‌بندی می‌گردد. فقط از کاغذ کرافت که به وسیله ضایعات و الیاف بکر که قابل بازیافت هستند برای تولید بسته‌بندی استفاده شده است. استفاده از جوهر چاپی کمپوست‌سازی در محصول را تسریع می‌بخشد و هیچ تأثیری در کیفیت آن ندارد. طراحان سعی داشتند پلاستیک را در فرآیند طراحی بسته‌ها از بین ببرند‌، با این حال هنوز این زنجیره و مجموعه برای رهایی کامل از آن و ایجاد ماده‌ای با طراحی مناسب برای تولید لیوان نوشابه‌های گازدار هنوز خیلی کوچک است. تمام عناصر پلاستیکی از مواد PET ساخته شده‌اند که به راحتی قابل بازیافت هستند. این رستوران مجهز به سطل‌های تفکیک کننده، جهت بازیافت زباله است و مصرف‌کننده از این طریق زباله‌ها را بازیافت می‌کند. زباله‌های تفکیک شده توسط یک شرکت بازیافت جمع‌آوری می‌شوند.

طراحان در کل کار خود به دنبال توسعه متوازن طرح و استفاده از پتانسیل‌های موجود بوده‌اند. به همین دلیل تمام عناصر مورد استفاده در رستوران با کمک شرکت‌های کوچک مستقر در محله اوچابی ایجاد شده‌اند. اکثر آنها شرکت‌های کوچک بودند که تنها این شرکت‌ها مایل بودند با ایجاد یک طرح خلاقانه و جدید مواجه و به چالش کشیده شوند.

طراحی داخلی و دکوراسیون فست فود اوچابی لهستان

آنها موفق به برآورده کردن نیازها‌ از نقطه نظر زیبایی شناختی و مالی شدند، زیرا در مقایسه با سایر فست‌فودهای زنجیره ای بودجه نسبتاً اندک بود. کل پروژه با عناصر گرافیکی طراحی شده بر اساس همان رویکرد طراحی داخلی و بسته‌بندی تکمیل شد. رنگ‌های اصلی مورد استفاده سفید‌، بژ و سبز بود.

این تصویر توسط شرکت UL DESIGN (Joanna Pszczółka و Łukasz Brandys) ایجاد شده است که برای رسیدن به نتیجه نهایی چهار ماه طول کشید‌، با این حال طراحان هنوز برای توسعه برند It! me در تلاشند.

طراحی داخلی و دکوراسیون فست فود اوچابی لهستان

archdaily