جوانب مثبت و منفی از عرشه کامپوزیت

پاسیو فضایی را فراهم می کند که بتوانید از گرما و آرامش بهار، تابستان و پاییز به راحتی لذت ببرید، حتی زمستان، چه کسی می‌داند! بنابراین ایده خوبی است که عرشه خود را نوسازی کنید.


طراحی دکوراسیون ایده‌آل شما ممکن است شامل چندین ویژگی باشد‌، اما مواد واقعی عرشه سبکِ کلی را دیکته می‌کند. محصولات ویژه مانند تزئینات کامپوزیت یک نوع تعمیر و نگهداری کم و جذاب را ارائه می‌دهند. با این حال‌، مضراتی که در کنار این محصول به وجود می‌آید ممکن است شما را غافلگیر کند. قبل از نهایی کردن فضای زندگی ایده‌آل در حیاط خلوت خانه خود‌، جوانب مثبت و منفی از تزئین کامپوزیت را در نظر بگیرید. شما تحقیقات خود را قطع کرده اید، زیرا محصولات زیادی در بازار وجود دارد. قبل از برنامه‌ریزی کردن روی چوب کامپوزیت به گزینه‌های دیگر نگاه کنید. شما ممکن است یک محصول عرشه متفاوت را کشف کنید که مناسب نیازهای شما باشد. محصولات مختلف کامپوزیتی در بازار وجود دارد. در نظر داشته باشید که در دسترس بودن محصول به موقعیت مکانی شما بستگی دارد.  اسم‌های بزرگ کامپوزیت‌، مانند تی رکس‌، در کل آمریکای شمالی فروخته می‌شوند. محصولات کمتر شناخته شده (یا جدید به بازار آمده) ممکن است در مناطق خاصی محدود شود.
بیشتر محصولات کامپوزیت از محصولات جانبی فرعی چوب (خاک اره ، تراشه چوب و غیره) و پلاستیک‌های بازیافتی تولید می‌شوند. ترکیب مواد مصنوعی و ارگانیک بهترین‌های هر دو جهان را به تصویر می‌کشد و محصولی با دوام ایجاد می‌کند که احساس و شباهت عرشه چوب را تدایی میکند

مزایای تخته‌های عرشه کامپوزیت

  1. طول عمر: مزیت شماره یک محصولات کامپوزیت ماندگاری است. مواد عرشه کامپوزیت می‌توانند در برابر شدیدترین شرایط آب و هوایی برای ده‌ها سال و بدون هیچ گونه مراقبت و محافظت اضافی مقاومت کنند.
  2. دوام: عرشه‌های کامپوزیت نیازی به لکه زدایی‌، رنگ آمیزی یا نگهداری ندارند. متوجه می‌شوید که عرشه‌های چوبی تحت مراقبت با استاندارد‌، نیاز به مراقبت سالانه یا دو ساله دارند. چوب معمولی به مرور زمان با خشک شدن، بر اثر شرایط آب و هوا‌، دچار رنگ پریدگی، ترک و خرد شدن می‌شود.
  3. شکل ظاهری: برای اینکه یک عرشه تحت فشار به بهترین شکل خودش نگه داشته شود، باید تلاش کنید. برای بازگرداندن چوب به زندگی هر یک یا دو سال یک بار لکه‌بری چوب را در نظر بگیرید. محصولات کامپوزیت از سال اول به بعد ظاهری کامل و زیبا را حفظ می‌کنند.
  4. رنگ: محصولات عرشه کامپوزیت در رنگ‌ها و بافت‌های متنوعی قرار می‌گیرند. شما می‌توانید با ترکیب صفحات مختلف رنگی کامپوزیت در یک پروژه عرشه‌، فضای نشیمن چند رنگی در فضای باز ایجاد کنید. برای ایجاد نمای چشمگیر صفحات عرشه رنگی را که با رنگ‌های تیره هم مرز است‌، ترکیب کنید. ممکن است پیمانکار شما ایده‌های بسیار خوبی برای ترکیب الگوها در طراحی دکوراسیون شما داشته باشد. شما می‌توانید انتظار داشته باشید که رنگ‌ها و الگوهای عرشه چوب کامپوزیت جدید شما در طول سال‌ها بدون پالایش ماندگار باشد، زیرا این محصول بسیار با دوام است.
  5. عملکرد: بیشتر خطوط تولید کامپوزیت یک نرده چوبی را ارائه می‌دهند که از نظر سبک مشابه نرده‌های چوبی است. این ویژگی با توجه به طول عمر‌، استحکام و دوام محصولات کامپوزیت چوبی بسیار عالی است.
  6. صفحات اصلاح کننده: بسیاری از تولید کنندگان عرشه کامپوزیت یک سیستم شیشه‌ای گرمادیده را نیز ارائه می‌دهند. تهیه کننده ممکن است چارچوب را به صورت عرشه تحویل دهد. اگر آنها این کار را نکنند‌، می‌توانید آن را از طریق یک تهیه کننده محلی سفارش دهید.علاوه بر نرده‌ها‌، می‌توانید طرح‌های پیچیده پله و ساحل مصنوعی را با محصولات کامپوزیت ایجاد کنید. بیشتر تولید کنندگان صفحات اصلاح کننده را برای پوشاندن تمام لبه‌های خشن ارائه می‌دهند تا عرشه شما برای کودکان و بزرگترها ایمن باشد. نصب صفحات اصلاح کننده باعث جلوگیری از گرفتار شدن شما و میهمانان بر روی برآمدگی‌های چوب یا لبه‌های تیز می‌شود. هر وجه قابل مشاهده‌ای از عرشه شما می‌تواند با کامپوزیت پوشانده شود تا ظاهری یکنواخت و ماندگار داشته باشد.

نکات منفی از عرشه کامپوزیت

  1. قیمت شناخته شده‌ترین نقطه ضعف محصولات کامپوزیت است. قیمت محصولات کامپوزیت بین پنجاه تا یکصد درصد بیشتر از الوارهای فرآوری شده استاندارد است. این اعداد بسته به موقعیت مکانی شما نیز می‌تواند متفاوت باشد. مردم اغلب گزینه‌های چوب را انتخاب می‌کنند، زیرا قیمت مناسب‌تری دارند. به عنوان مثال‌، قیمت چوب سرو در میانه قیمت چوب و محصولات کامپوزیت قرار گرفته است.
  2. کمی بدون برتریکامپوزیت حتی با وجود هزینه‌های جایگزینی چوب‌های تصفیه شده‌، قیمت بالاتری را نیز به همراه دارد. ارزش خانه شما لزوماً نشانگر سرمایه‌گذاری اضافه شده برای خرید الوار کامپوزیت پاسیو نیست. مطالعات املاک و مستغلات نشان می‌دهد که نصب یک عرشه ارزش ملک شما را افزایش می‌دهد. با این حال‌، مواد و طرح ممکن است در این افزایش قیمت نقش نداشته باشد.
  3. تمام عرشه‌های کامپوزیت برای دوام و پایداری بهینه بر روی یک قاب چوب تراشیده ساخته شده‌اند. تخته‌های فرآوری شده برای صندوق‌های پست‌ها‌، تیرها‌، تیرچه‌ها و تراورس‌های عمودی راه پله استفاده می‌شود. پیمانکاران عرشه به استحکام چوب‌های فرآوری شده متکی هستند تا یک چارچوب پایدار برای تخته‌های عرشه کامپوزیت‌، اصلاح و اجزای نرده ایجاد کنند. آنها همچنین در پروژه‌های کامپوزیت از اتصال دهنده‌های استاندارد گالوانیزه یا استیل ضد زنگ استفاده می‌کنند.
  4. اگر به دلایل محیطی مواد کامپوزیتی را در نظر داشتید‌، آگاه باشید. مقدار قابل توجهی از الوار فرآوری شده برای ساخت پروژه عرشه کامپوزیت شما استفاده خواهد شد. عرشه‌های چوبی استاندارد و عرشه‌های کامپوزیتی تأثیر مشابهی بر محیط دارند. تخته‌های فرآوری شده در برابر پوسیدگی و خرابی تقریباً به اندازه کامپوزیت مقاومت می‌کنند‌، اگرچه ظاهر این محصول به سرعت خراب می‌شود. برخی از کامپوزیت‌ها از مقدار بیشتری از مواد بازیافت شده استفاده می‌کنند‌، اما این به محصول وابسته است و یک استاندارد صنعتی نیست.
  5. عرشه کامپوزیت به طور دائم رنگی است تا نیاز به نگهداری را کاهش دهد یا از آن جلوگیری کند. این بدان معنی است که رنگ ، ته رنگ و سایه قابل تغییر نیست. در مقابل‌، عرشه‌های چوبی استاندارد می‌توانند مجدداً رنگ‌آمیزی ،لکه زدایی مجدد یا تازه شوند. صاحبان خانه می‌توانند با تمیز کردن سطح‌، ظاهر یک محصول کامپوزیت را تغییر دهند. پاک کننده‌های ملایم در فضای باز می‌توانند کثیفی‌ها را از بین برده و رنگ اصلی تولید شده را زنده کنند. با این وجود‌، این باعث تغییر رنگ محصول نمی‌شود.
  6. رنگ عرشه‌های کامپوزیت تیره‌تر ممکن است با گذشت زمان محو شوند. این یک فرآیند غیرقابل اجتناب است که به دلیل اشعه ماوراء بنفش‌، هوازدگی و تردد زیاد پا اتفاق می‌افتد. اشکالات دیگر شامل آسیب سطح قابل توجه است. خراش‌های شدید و حفره‌های عمیق از مشکلات رایج در محصولات کامپوزیت است. تعمیر آنها بدون تعویض تخته‌های عرشه جداگانه دشوار است.
  7. به خاطر داشته باشید که تعویض تخته‌های آسیب دیده شما را با رنگ‌، تن رنگی و  سطح نهایی غیر هماهنگ در پاسیو مواجه می‌سازد. این یکی از مهم‌ترین اشکالات محو شدن رنگ و آسیب به مرور زمان است. صاحبان خانه که از محصولات چوب  استفاده می‌کنند به راحتی می‌توانند تخته‌ها را جایگزین کرده و کل عرشه را رنگ و یا لکه دار کنند تا به یک سطح نهایی یکنواخت برسند.

خریدن و یا نخریدن عرشه کامپوزیت؟

عرشه کامپوزیت تعدادی از جوانب مثبت و منفی مانند نگهداری‌، بودجه‌، ظاهر‌، دوام و در دسترس بودن را ارائه می‌دهد. اگر به فکر نصب عرشه چوب خود هستید و درارای بودجه کمی هستید‌، پس چوب فرآوری شده یا سدر ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد.

اگر بودجه زیادی دارید و می‌خواهید با محصولی ماندگار و بادوام آزمایش کنید‌، بنابراین محصولات عرشه کامپوزیت را امتحان کنید. اطمینان حاصل کنید که قبل از اینکه ذهن خود را آماده کنید‌، در مورد هر تولید کننده کامپوزیت تحقیق کنید. محصولات از نظر کیفیت و ظاهر بسیار متفاوت هستند. قبل از تصمیم‌گیری در مورد یک محصول‌، طراحی نهایی عرشه را در ذهن داشته باشید. طرح‌ها در مقایسه با محصولات چوب کامپوزیت در مقایسه با چوب سرو بسیار متفاوت به نظر می‌رسند.

سرانجام‌، قبل از تسویه حساب و شروع پروژه خود ، مطمئن باشید که بهترین پیمانکار را در شهر خود استخدام کرده‌اید.

منبع: https://trustedpros.ca/articles/decks/pros-and-cons-of-composite-decking