دولت چین بیمارستان هوشنشان در شهر ووهان را تنها در مدت نه روز برای بیماران کرونایی خود به اتمام رسانده است که بیماران در این بیمارستان قرنطینه شوند.

چین بیمارستان هوشنشان در ووهان را برای ویروس کرونا در مدت نه روز خواهد ساخت

این بیمارستان جدید پیش ساخته در شهر ووهان ساخته شده است که اخیراً مرکز شیوع  ویروس کرونا بوده است. مطابق ویدیویی که توسط شبکه جهانی تلویزیون چین (CGTN) ضبط شده‌، بیمارستان هزار تختخوابی که قرار است در تاریخ 3 فوریه افتتاح شود‌، پذیرش 50 بیمار نخستین خود را دیروز آغاز کرد.

بیمارستان هوشنشان ووهان (‌Huoshenshan)‌، واقع در منطقه Caidian در غرب شهر ووهان به طور کامل یک تیم 1400 نفره از کارگران پزشکی نظامی چینی را به کار گماشته است.

این بیمارستان نخستین بیمارستان از دو بیمارستان برنامه‌ریزی شده در ووهان است‌، دیگری با نام بیمارستان Leishenshan –  که یک بیمارستان 1300 تختخوابی است برای درمان بیماران آلوده به ویروس جدید ساخته شده است. طبق گزارش در یک پخش زنده از تلویزیون چین‌، انتظار می‌رود که در اواخر این هفته پذیرش بیماران را آغاز کند.

چین بیمارستان هوشنشان در ووهان را برای ویروس کرونا در مدت نه روز خواهد ساخت

ساختار اصلی بیمارستان تنها 9 روز به طول انجامید، اما فقط 10 روز بین ساخت و ساز و ورود اولین بیمار بستری در بیمارستان گذشت.

بیمارستان ووهان هووشانشان از واحدهای پیش ساخته در محل ساخته شده و چهار واحد پیش ساخته دارد که از دو سطح تشکیل شده است. برخی از اتاق‌ها به عنوان بخش برای بیماران قرنطینه شده استفاده می‌شود، در حالی که برخی از اتاق‌ها شامل دو تخت برای درمان در همان اتاق است. هر اتاق شامل یک دستگاه تهویه است. در هر بخش حمام اختصاصی برای بیمار وجود دارد.

بیش از 7500 کارگر با کار روزانه و شبانه کار ساخت بیمارستان را انجام دادند. بودجه این بیمارستان توسط کشور چین تأمین شد. نیش شیانگ‌، مدیر پروژه شرکت ساخت و ساز چین‌، به شین هووا نت گفت: “برای یک پروژه از این مقیاس ، معمولاً حداقل دو سال طول می کشد.”

“ساخت یک ساختمان عادی موقت حداقل یک ماه طول می‌کشد که تازه آن ساختمان تبدیل به یک بیمارستان برای بیماری‌های عفونی نخواهد شد.”

به دلیل افزایش موارد شیوع ویروس کرونا در سرتاسر جهان، چندین رویداد معماری و نمایشگاه های تجاری چینی تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است، یا برخی از وقایع به طور مستقیم لغو شده‌اند. از جمله رویدادهای به تعویق افتاده جشنواره طراحی و افتتاح موزه هنر Tadao Ando (HEM) ، طراح معروف شانگهای است.

سازمان بهداشت جهانی ویروس کورونا  را “نگرانی بین المللی در مورد سلامت عمومی” (PHEIC) اعلام کرد.

در زمان این نگارش ، شیوع ویروس کرونا باعث کشته شدن 427 نفر و 20.684 مورد در سراسر جهان شده است. 2 مورد مرگ در خارج از چین تأیید شد، یکی در فیلیپین و دیگری در هنگ کنگ.

worldarchitecture