تفاوت میان کفپوش‌های پلاستیکی، پی‌وی‌سی و کامپوزیت در چیست؟

هنگامی که نوبت به انتخاب مواد مناسب برای دکوراسیون در فضای بازتان می‌رسد‌، با گزینه‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوید. فرآیند تصمیم‌گیری می‌تواند کمی جنجالی باشد: آیا می‌خواهم که کفپوش پلاستیک، پی‌وی‌سی یا کامپوزیت بخرم؟ آنها چه هستند و چه تفاوتی بین این سه وجود دارد؟ این راهنما به منظور پاسخگویی به تمام سؤالات شما در مورد کفپوش پی‌وی‌سی‌، پلاستیک و کامپوزیت به شما کمک می‌کند تا با سهولت بتوانید مواد مناسب ساخت کفپوش را برای پروژه خود پیدا کنید.

تفاوت میان کفپوش‌های پلاستیکی، پی‌وی‌سی و کامپوزیت در چیست؟

کفپوش پلاست

 مزیت اصلی کفپوش پلاستیک نیاز ذاتی آن به نگهداری کم است. این گزینه کفپوش سازی مصنوعی به مراقبت کم تا گاهی حتی عدم نگهداری نیاز دارد و پس از پایان یافتن آن کار شما تقریباً تمام شده است. با توجه این نکته‌، کفپوش پلاستیکی نمی‌تواند ظاهری طبیعی و زیبایی دکوراسیون چوبی طبیعی را به وجود آورد و اغلب در محدوده ترکیب رنگ‌های محدودی قرار می‌گیرد‌، بنابراین در حالی که ممکن است شما یک انتخاب دکوراسیون کم هزینه را بدست آورید به احتمال زیاد شما بر سر جنبه زیبایی شناسی باغ‌تان  مصالحه می‌کنید.

  1. گزینه نگهداری پایین
  2. نه چندان به زیبایی چوب و کامپوزیت
  3. مقاوم در برابر آب اما لغزنده در شرایط مرطوب

کفپوش PVC

کف سازی پی‌وی‌سی کمی پیچیده‌تر از کفپوش پلاستیکی (با وجود آن که در زیر مجموعه خانواده پلاستیک قرار دارد) در نظر گرفته می‌شود؛ کاملاً از پلی وینیل کلرید ساخته شده است که یک پلاستیک فوق العاده سخت و قوی است. بنابراین پس از نصب به تعمیر و نگهداری کمی، حتی گاهی اوقات بدون نگهداری، نیاز دارد. کفپوش پی‌وی‌سی رنگ پریدگی قابل توجه‌، مقاومت در برابر لکه و کپک و تعدادی گزینه رنگ متنوع را ارائه می‌دهد و انتخاب متنوع‌تری نسبت به کفپوش پلاستیکی ارائه می‌دهد‌، اما هنوز آن ظاهر زیبای کفپوش چوبی را که اکثر مردم ترجیح می‌دهند دارا نیست.

  1. به احتمال زیاد گرانترین گزینه خواهد بود
  2. سطح نهایی مصنوعی
  3. مقاوم در برابر آب اما در شرایط مرطوب لغزنده است

کفپوش کامپوزیت

کفپوش کامپوزیت تا حدی از پلاستیک ساخته شده است، اما حاوی ترکیبی از چوب و پلیمر برای تقلید از حالت زیبایی زمینی چوب همراه با مقاومت در برابر رطوبت کف پلاستیک است.  به خوبی به عنوان یک قسمت مجزا، دکوراسیون کامپوزیت به راحتی نگهداری می‌شود و (به طریقی که زیر پا احساس می‌شود) نزدیک به چوب طبیعی است و یک چسبندگی عالی را فراهم می‌کند. این یک گزینه سازگار با محیط زیست است و اجزای آن از جنس چوب و پلاستیک است که اغلب از محل‌های دفن زباله به‌دست می‌آید. معمولاً کار با کفپوش کامپوزیت و نصب آن آسان‌تر از کفپوش پلاستیکی است، زیرا رفتار آن بیشتر شبیه به کف سازی چوبی است.

  1. کار با آن آسان است
  2. مقاومت در برابر لغزش و مقاومت در برابر رطوبت عالی
  3. از نظر ظاهری مشابه کفپوش چوب

بنابراین وقتی نوبت به انتخاب کفپوش باغ می‌رسد‌، ممکن است به نظر برسد که در انتخاب‌های زیادی غرق هستید‌، اما در واقع ، فقط یک جواب وجود دارد: کف سازی کامپوزیت.

اگر هنوز به طور کامل قانع نشده‌اید، پس چرا در محدوده کفپوش بندی کامپوزیت ما جستجو نمی کنید‌، نمونه‌ای را سفارش دهید و مشاهده کنید و خواص با کیفیت و زیبایی شناسی دلپذیر دکوراسیون آرنی ‌لند را برای خودتان مشاهده و احساس کنید!

منبع‌:  timbertechuk