آیا از قیمت ساخت روف گاردن اطلاع دارید؟ عده ای فکر می کنند اجرای روف گاردن هزینه بسیار زیادی نیاز دارد و فقط شامل حال افراد سرمایه دار و مرفه جامعه می شود اما اینطور که مشخص است برای ساخت روف گاردن  نیاز است که موقعیت دقیق هر بخش مشخص شود و البته که آیتم های مختلفی برای تعیین قیمت وجود دارد که می بایست بررسی شود. در این مقاله به زبانی ساده اطلاعات جامع در خصوص هزینه اجرا در اختیار شما قرار می گیرد.

قیمت ساخت روف گاردن مربوط به بخش فضای سبز

یکی از بخش های مهم در تعیین قیمت فضای سبزی است که می بایست به صورت پوشش گیاهی و یا ترکیبی از درختان در نظر گرفته شود. مشخص است که هرچه میزان درختچه ها و درختان بیشتر باشد و تراکم بالاتری داشته باشد قاعدتاً هزینه اجرا بیشتر می شود اما موضوع به این ختم نمی شود. در واقع برخی از گیاهان هستند که بسیار نادر بوده و به ندرت یافت می شود درختانی که در برخی از مناطق رشد می کنند و دسترسی به آنها کار ساده ای نیست به این ترتیب بهتر است اطلاعات کاملی در مورد نوع گیاه و فضای رشد آن داشته باشید و زحمت های لازم بابت اخذ گیاه نیز مشخص باشد.

ساخت روف گاردن

قیمت مربوط به بخش آبیاری اتوماتیک

برای نگهداری از گیاهان و افزایش طول عمر روف گاردن نیاز است که آبیاری منظم در فواصل مشخص صورت بگیرد به طوری که هرچه این فضا اتوماتیک بوده و وابسته به نیروی انسانی نباشد نظم بیشتری دیده می شود. در جدیدترین نوع اجرای روف گاردن از آبیاری اتوماتیک به خصوص سیستم قطره ای هوشمند استفاده می شود. آبیاری اتوماتیک در لیست ضرورت های اجرای روف گاردن قرار می گیرد. هزینه اجرای آبیاری اتوماتیک در مقایسه سایر بخش ها بسیار مقرون به صرفه است و شایعاتی مبنی بر اینکه با استفاده از این روش با افزایش قیمت ساخت روف گاردن روبرو هستیم اشتباه است. عملکرد این بخش به صرفه است.

قیمت مربوط به بخش نورپردازی

عناصر مختلفی برای طراحی لاکچری روف گاردن وجود دارد. در طراحی لاکچیری روف گاردن ها نورپردازی می بایست به صورت کامل و با هزینه خوب همراه باشد و قیمت ساخت روف گاردن با نورپردازی های خطی و خاص قطعاً گران است اما زیبایی کار را چند برابر می کند مشخص است که فضای نورپردازی روف گاردن ها به واسطه نوع طبیعت به کار رفته و انرژی برق استفاده شده بررسی می شود.

قیمت مربوط به بخش زیرسازی

هزینه هایی که برای بخش زیرسازی در نظر گرفته می شود بسیار مهم است و نباید هیچ سهل انگاری در این راستا دیده شود به زبانی ساده تر شما بخش عمده قیمت ساخت را می بایست به قسمت زیرسازی اختصاص دهید. آماده سازی سطح تمام شده بام ها از اهمیت زیادی برخوردار است. یک روش مشخص به عنوان پرتابل مدولار وجود دارد که بخشی از زیرسازی استاندارد محسوب می شود به طوری که از ایزوگام در دو جهت استفاده می شود. لایه اول به صورت ملات ماسه و سیمان روی ایزوگام بوده و یا از موزاییک استفاده می شود و بعد از اجرای زیرسازی اولیه به مدت دو روز می بایست تست آب صورت بگیرد. همه این موارد در تعیین قیمت ساخت روف گاردن تاثیرگذار هستند. هزینه زیرسازی گاه گسترده است و گاه به واسطه محیط اجرای پروژه دارای شرایط بهتری است مشخص است که برای ساخت روف گاردن ها نیاز است موقعیت دقیق بخش های زیرین مشخص شود و لایه بندی دقیقی صورت بگیرد.

روف گاردن

قیمت مربوط به بخش کف سازی

کفسازی برای پشت بام ها به دو صورت کف چوبی و همینطور شن و قلوه سنگ تزئینی صورت می گیرد. در این راستا نیاز به مسیر های چوبی است. هرچه مسیرهای چوبی بیشتر باشند قیمت ساخت روف گاردن بیشتر می شود و در نهایت استفاده از شن های تزیینی بیشتر نیز سبب می شود که قیمت ساخت روف گاردن بیشتر شود. در کف سازی چوبی علاوه بر اینکه هزینه های متریال چوب پلاست بالا است دستمزد نصب آنها نیز به نسبت سایر جنس ها بیشتر است. در صورتی که شن تزئینی در مدلی باشد که نیاز به زیرسازی و نصب نداشته باشد هزینه ها کمتر خواهد شد.

قیمت ساخت روف گاردن مربوط به بخش تجهیزات جانبی

آیتم های تاثیرگذار می تواند مربوط به بخش هایی مانند آلاچیق و آتریوم و مبلمان و همینطور بخش های مربوط به آبنما باشد. در صورتی که آلاچیق های گسترده ای قیمت ساخت روف گاردن استفاده شود طرح و متراژ و تعداد آن در هزینه نهایی تاثیر می گذارد این بخش به عنوان هزینه جانبی در نظر گرفته می شود دارای موقعیت مشخصی است.

نکات مهم در قیمت ساخت روف گاردن

برای تعیین قیمت می بایست در ابتدا متراژ زمین و نوع زمین مشخص باشد نیاز است که نمونه های اجرایی موجود بررسی شود و سطح نیاز و سلیقه کاربر نیز وارد عمل شود مشخص است که برآورد هزینه در این زمینه اهمیت زیادی دارد و می بایست فضاهای مختلف در بررسی قرار بگیرد. مشخص است که اغلب روف گاردن ها از نظر طبقه بندی با بخش های دیگر فرق دارند و نیاز است که سطح زیبایی نیز مشخص شود. از یاد نبرید که در ساخت این بخش می بایست برخی از سایت های مرتبط وارد عمل شوند. طرح و تعداد روف گاردن های وارد شده در این راستا مهم است. همینطور قالب هایی که استفاده می شود باید با محیط سازگار باشد مشخص است که در تعیین قیمت ساخت روف گاردن به صورت استاندارد باید موارد مربوط به عایق صدا نیز بررسی شود اما زیر سازی موضوعی مهم است و نیاز به بررسی گسترده تری دارد. اینطور که مشخص است قیمت ساخت روف گاردن بر اساس متر مربع بررسی می شود و برخی از نمونه های از پیش ساخته هزینه های موجود را کاهش می دهد و سطح خوبی شکل می دهد. ساخت و پرداخت روف گاردن ها از اهمیت خوبی برخوردار هستند.