بهسازی خانه مربوط به همه چیز درباره مزایای توزین‌، مانند زمان در مقابل پول یا ارزش بلند مدت در مقابل نیازهای کوتاه مدت است. بحثی که بسیاری از مالکان خانه با آن روبرو می‌شوند‌، به ویژه هنگام کاوش در گزینه‌های کفپوش‌سازی‌، انتخاب کفپوش چوب طبیعی یا کفپوش کامپوزیت است. قبل از سرمایه‌گذاری در هر کدام‌، بهتر است واقعیت‌ها را بدانید.

به عنوان یک پیمانکار دارای مجوز‌، این توصیه‌ای است که من با صاحبان خانه که علاقه‌مند به یک کفپوش هستند به اشتراک می‌گذارم.

هزینه

یکی از مزایای بسیار زیادی که با چوب طبیعی کار می‌کنید ، هزینه پایین‌تر آن است. شما می‌توانید یک کفپوش چوب طبیعی را با هزینه کمتری نسبت به هزینه جایگزین خود نصب کنید؛ یک انگیزه عالی برای طی کردن مسیر طبیعی.

کفپوش آرنی لند

ظاهر

چوب به طور طبیعی زیبا است. اگرچه مواد کامپوزیتی از چوب واقعی تقلید می‌کنند، اما جایگزینی برای ظاهر، احساس و بوی چوب واقعی وجود ندارد. برای من نوعی، جذابیت کار در کنار خاک اره نیز وجود دارد. این یکی از بوهای مورد علاقه ی افراد است.

تطبیق پذیری

چوب را می‌توان به راحتی با سمباته زدن و استفاده از لایه جدید رنگ تغییر داد. از آنجا که کامپوزیت‌ها تولید می‌شوند‌، ظاهر آن به راحتی (یا ارزان) تغییر نمی‌کند. با توجه به سرعت تغییر سبک‌ها‌، این تطبیق‌پذیری به شما امکان می‌دهد تا کفپوش خود را از قدیمی به نظر رسیدن محافظت کنید.

کفپوش آرنی لند

اگر تصمیم دارید کفپوش چوب خود را گسترش دهید یا یک سازه سایبان اضافه کنید‌، به سادگی همین گونه‌های چوبی را خریداری کنید و افزودنی‌های شما یکپارچه به نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید کفپوش کامپوزیت خود را گسترش دهید‌، ابتدا باید مطمئن شوید که تم رنگی کفپوش کامپوزیت اصلی شما هنوز تولید می‌شود. در این مرحله‌، شما ممکن است با این انتخاب روبه رو بشوید که بخش‌های اضافه شده مطابق با بقیه کفپوش شما نباشد یا از همه بدتر اینکه کاملاً از نو شروع به کار کنید.

کفپوش آرنی لند

تاثیرات متعاقب

چوب یک منبع طبیعی و قابل تجدیدپذیر است و بنابراین زیست تخریب پذیر است. کفپوش چوب کربن را در طول زندگی خود ذخیره می‌کند و باعث می شود ردپای کربن بسیار پایین‌تر شود.

بر خلاف چوب واقعی‌، کامپوزیت‌ها در محل‌های دفن زباله پایان می‌یابند. کفپوش کامپوزیت به طور معمول از ترکیبی از مواد مصنوعی مختلفی تهیه می‌شود که برای ایجاد ظاهر  چوب مانند پردازش می‌شوند. با توجه به اینکه کفپوش‌ها تفریحی هستند‌، من احساس می‌کنم که منبعی را انتخاب کنم که فقط تأثیر منفی بر طبیعت نداشته باشد‌، بلکه بعداً به عنوان کمپوست به آن باز گردد.

در حالی که بسیاری از افراد یک کفپوش کامپوزیت خریداری می‌کنند، زیرا فکر می‌کنند نیاز به تعمیر و نگهداری صفر است، که کاملاً درست نیست. هر ساختاری که در معرض عناصر باشد نیاز به نگهداری خاصی دارد.

منبع‌:  thinkwood