ابعاد فلاور باکس ها بر اساس محیط پروژه مشخص می شود. برخی از افراد دوست دارند فلاور باکس هایی در روف گاردن خود داشته باشند که فضا کافی برای کاشت گل و گیاهان کوچک فراهم شود به این ترتیب نوع ابعاد فلاور باکس بسیار نقش دارد. ابعاد فلاور باکس طولی بر اساس موقعیت اجرا مشخص می شود. البته فلاور باکس ها در مدل های مستطیلی و مخروطی شکل نیز طراحی می شوند. همه آنها از نظر ابعاد با هم فرق دارند.

ابعاد فلاور باکس طولی

ابعاد فلاور باکس طولی یا مستطیلی طبق محیط اجرا تقسیم بندی شده است. ابعاد مورد استفاده در این زمینه بیشتر بین 120*40*60 دیده می شود همینطور مدل هایی وجود دارد که سایز آنها 90*35*50 هستند مشخص است که این مدل ها اغلب می بایست در ابتدا به طور دقیق جانمایی شود و سپس نصب صورت بگیرد. در طراحی و اندازه گیری ابعاد فلاور باکس طولی گاه طول استفاده شده بین اعداد 70، 90 و 120 است. معمولاً طول کمتر از 70 در این مدل استفاده نمی شود. موقعیت بعدی نیز وابسته به عرض 24 و 35 و 40 است و ارتفاع به کار رفته در آن نیز از 40 آغاز شده و به 60 می رسد مشخص است که ابعاد به کار رفته در ابعاد فلاور باکس بر اساس موقعیتی که هر بخش دارد ارزیابی شده است.

ابعاد فلاور باکس زمینی

فلاور باکس های زمینی اغلب در محیط های داخلی و خارج از منزل استفاده می شود به این دلیلی که دارای قابلیت جابجایی خوبی هستند و نگهداری گل و گیاهان فصلی در آنها راحت تر است می تواند جنس های مختلفی داشته باشد. این سبک در مدل های با سینی تخلیه و بدون سینی تخلیه دسته بندی می شود و بر اساس محیط کاربری متغیر است. ابعاد فلاور باکس زمینی با توجه به نوع جابجایی آن اغلب نباید زیاد بزرگ باشد. در واقع این سبک از فلاور باکس ها به سبکی و کوچکی مشهور هستند. همینطور طول به کار رفته نیز باید مناسب باشد و نوع جابجایی باید به صورتی باشد که بخش های مختلف منزل آسیبی وارد نشود. محیط کاربری در این زمینه اهمیت زیادی دارد. در صورتی که قرار است از فلاور باکس های بتنی و سفالی زمینی استفاده شود به طوری که در یک موقعیت ثابت قرار بگیرد و جابجا نشود می تواند در ابعاد بزرگتری استفاده شود و مشکلی از این دسته وجود نخواهد داشت.

ابعاد فلاور باکس زمینی

ابعاد فلاور باکس دیواری

فلاور باکس های دیواری اغلب از نظر ابعاد و اندازه کوچکتر از مدل های زمینی هستند این مدل بر روی سطوح شیبدار و دیوار نصب می شود و به طور کلی از استحکام کمتری برخوردار است. در صورت بیش از حد بزرگ بودن ابعاد این نوع فلاور باکس ها نیز است که بر روی سطوحی کمتر قرار بگیرند مشخص است که موقعیت این فلاور باکس ها به واسطه نوعی که دارند بررسی می شود. در طراحی این فلاور باکس ها از جنس های چوبی، فلزی، پلاستیکی، پی وی سی و فایبرگلاس استفاده می شود و مدل های ترکیبی آن نیز پیشرفت زیادی دارد به طوری که از ورق های گالوانیزه در آن استفاده می شود.

فلاور باکس دیواری

ابعاد فلاور باکس پرتابل

طراحی پرتابل انواع فلاور باکس ها به صورتی است که می تواند در ابعاد و نصب آن شرایط مخصوصی داشته باشد. تغییرات الگو در این زمینه اهمیت زیادی دارد و می تواند اجرا و نصب مخصوصی را شامل شود. در انتخاب ابعاد فلاور باکس می بایست دوام نیز در نظر گرفته شود. مثلاً ابعاد فلاور باکس چوب پلاست و آلومینیوم با آزادی بیشتری همراه است زیرا این مدل ها در عین زیبا بودن و دوام خوبی که دارند از نظر پایداری نیز بسیار عالی هستند و در برابر اشعه آفتاب نیز مورد استفاده قرار می گیرد از سوی دیگر در برابر قارچ ها و حشرات بسیار مناسب هستند و میزان هوازدگی در آنها کمتر است. شکاف و مواد شیمیایی به کار رفته در این سبک بسیار مهم است و در برابر آتش نیز مقاوم هستند.

نکات مهم در خصوص فلاور باکس ها

بهتر است که فلاور باکس ها از نظر ابعاد در شرایط خوبی قرار بگیرند اما جنس فلاور باکس به نسبت ابعاد اهمیت بیشتری دارد. در واقع جعبه های گل باید یک عایق خوب در برابر گرما و سرما باشند به طوری که از برودت هوا به داخل آنها جلوگیری شود مشخص است که طراحی فلاور باکس ها به واسطه موقعیتی که دارد بررسی می شود. از یاد نبرید لایه بندی فلاور باکس ها سبب می شود که حفاظت از خاک به درستی صورت بگیرد و همه لایه های زهکشی شده و لایه های ضد ریشه می بایست بررسی شود. ابعاد فلاور باکس ها در مدل های شاسی دار و فلزی نیز ارزیابی می شود و مشخص است که برخی از مدل ها با سینی هستند.

یک سری از مدل های فلاور باکس وجود دارد که به صورت فرفورژه ای طراحی شده است و اغلب دارای سینی مخصوص هستند و در ابعاد مشخصی طراحی می شود در مدل های چوبی و فلزی مشخص است که سایز بندی های مخصوصی دیده می شود. بسیاری از فلاور باکس ها هستند که دارای موقعیت نصب خوبی بوده و می تواند در سبک های دیواری نیز استفاده شود این سبک ها از نظر ابعاد با محدودیت روبرو هستند و مشخص است که سیاست های دقیق در این زمینه را شامل می شود.

در صورتی که قصد خرید فلاور باکس های بزرگ در ابعاد وسیع را دارید در خصوص نصب و اجرای آن دقت کنید و بهتر است بتوانید برخی از نکات لازم در خصوص نصب آن را جدی بگیرید از یاد نبرید که اغلب فلاور باکس هایی که در این زمینه استفاده می شوند دارای قوانین اجرای مخصوص هستند. تعیین ابعاد فلاور باکس توسط افراد متخصص صورت می گیرد و در صورتی که قرار باشد برخی از ابعاد به کار رفته تغییراتی داشته باشد نیاز است که عایق بندی های مخصوصی ارزیابی شود. سطوح شیبدار به کار رفته برای فلاور باکس ها می تواند قابل قبول باشد البته که موقعیت اقلیمی در این زمینه بسیار حایز اهمیت است و می تواند لایه بندی های دقیق تری داشته باشد مشخص است که سطح دقیق فلاور باکس ها می بایست مشخص شود. ابعاد سفارشی بر اساس محیط روف گاردن بررسی و قابلیت اجرا داشته باشد. گلدان های به کار رفته برای فلاور باکس ها می بایست دقیق و قابل قبول باشد. در نظر داشته باشید که برخی از مدل های شاسی دار حساسیت بیشتری دارند.