سازه‌های گابیون بیش از 100 سال است که به خوبی بوده و در قرن بیست و یکم از گابیون‌ها ی ماکافری برای ساخت سازه‌های بیش از 70 متر ارتفاع استفاده شده است. گابیون‌های مشبک دوتایی (DT) می‌توانند در بسیاری از برنامه‌ها، از پروژه‌های معماری تا سازه‌ای حساس استفاده شوند.

سیستمی که امکان تطابق با زیست گاه‌های متفاوت را فراهم کند‌، می‌تواند بسیار مقرون به صرفه باشد‌، از نظر زیبایی شناسی خوشایند باشد، قابل نفوذ و با دوام باشد. در حالی که بسیاری از مردم ممکن است متوجه ساختارهای گابیونی بی شماری نشوند که به معنای واقعی کلمه در کنار جاده‌ای که طی می‌کنند ساخته شده‌اند‌، این ساختارهای نگهدارنده ضعیف هستند که مطمئناً در ذهن من می‌چسبند! در حالی که آنها یک راه حل ساده و مقرون به صرفه برای ساخت و ساز هستند‌، فکر می‌کنم نکات کلیدی وجود دارد که می‌تواند و باید رعایت شود که به شما ظاهر پایانی سازه‌ای و زیبایی شناختی مورد نیاز در یک پروژه را می‌بخشد.

در حالی که گابیون‌ها به راحتی می‌توانند تقریباً توسط هر کسی نصب شوند، برای به دست آوردن یک پایان تماشایی‌، من نمی‌توانم بیش از این تأکید کنم که استفاده از یک نصاب با تجربه و دارای سابقه‌ای قوی در نصب گابیون گزینه‌ای مهم است.

شرکتی که دارای سابقه اثبات شده در طیف وسیعی از برنامه‌های نصب گابیون است ، در دستیابی به پایان مورد نیاز و یک راه حل ساختاری با ثبات بسیار دقیق است. بارها و بارها قیمت ارزان یک نصاب بی‌تجربه باعث شده است که بسیاری از دیوارهای نگهدارنده‌، و نه تنها گابیون‌ها، به یک شکل یا دیگر  اشکال خراب شده‌اند. شرکتی که دارای تاریخچه موارد نمونه کارهای گسترده‌، همراه با رضایت نامه‌های مشتری است‌، همیشه شروع خوبی است. نصابی که می‌تواند توانایی و تخصص در پروژه‌هایی با بزرگی و کیفیت مشابه را نشان دهد‌، در روند انتخاب نیز کمک خواهد کرد. یک نصاب با تجربه نه تنها یک پروژه گابیون با کیفیت تولید می‌کند بلکه توانایی دستیابی به نصب‌های با کیفیت با نرخ نصب عالی را دارد.

گابیون‌ها: خوبی‌ها‌، بدی‌ها و ویژگی‌های منحصربفرد

روش دیگر برای اطمینان از یک پروژه دیدنی‌، استفاده از گابیون‌های الگو است. برای هر پروژه‌ای که یک پیمانکار در نصب گابیون‌ها مشارکت داشته باشد‌، ساخت گابیون‌های الگو برای نمایش قابلیت‌های خود یک فرایند مصاحبه عالی است. این می‌تواند به عنوان یک تضمین کیفیت “مداوم” عمل کند و به یک پیمانکار‌، معمار / مهندس و مشتری موفق اجازه می‌دهد تا ضمن مدیریت انتظارات خود به یک دیدگاه مشترک دست یابند.

کیفیت موادی مانند ژئوتکستایل و توری گابیونی نیز، از نظر شرایط کوتاه مدت ساخت و همچنین از نظر شرایط بلند مدت دوام طراحی، نیز بسیار مهم‌اند. ژیوفابریک ها قابلیت ردیابی کاملی در ژئوتکستایل‌های غیر بافته خود دارد.

( با آزمایش‌های مختلفی بر روی توری گابیون‌ها، از نظر قدرت و دوام، گابیون‌های ArniLand، طول عمر قابل توجه خود را، حتی در خورنده‌ترین محیط‌ها ثابت کرده‌اند).

کیفیت سنگ مورد استفاده از نظر خصوصیات فیزیکی آن دوباره ضروری است. از استانداردهای بین المللی و استرالیایی استفاده می‌شود که باید رعایت شود.

نهایتاً؛ اخیراً مهندسی می‌گفت: “شما آنچه را که بازرسی می‌کنید‌، دریافت می‌کنید نه آنچه که انتظار دارید!” این امر ناگفته پیداست، بله درست است، اما بازرسی‌های مداوم توسط معمار و مهندس چشم‌انداز برای موفقیت آمیز و تماشایی شدن یک پروژه گابیونی مهم است.

منبع :   geofabrics