رقابت کارمندان در شغل‌های مختلف بسیار است. با نزدیک‌تر شدن بازار کار به سمت اشتغال تمام وقت‌، شرکت‌ها همچنان روش‌های جدید و خلاقانه‌ای را برای جذب و حفظ استعدادهای برتر بوجود می‌آورند. ابزار اصلی برندسازی‌، ارزش‌ها و زیبایی شناسی است که شرکت‌ها را از رقبای خود جدا می‌کند و مشمول تجربه روزانه و زیبایی‌های محیط کار کارمندان می‌شود. طراحان داخلی برای برخی از شرکت‌ها راه حلی را اتخاذ کرده‌اند که باعث افزایش جذابیت در محل کار می‌شود و هم فضاها را انرژی می‌بخشد: با عنوان دیوارهای سبز زنده.

جذب کارمندان هزاره با برندسازی سبز

بسیاری از شرکت‌ها برای برآوردن سلایق هزاره‌، درحال به روز کردن برندسازی و تجربه خود هستند. بنابراین‌، آیا روند ترجیحی در تنظیمات برگزیده نسل وجود دارد؟ طبق یک نظرسنجی باغ ملی، 5 نفر از هر 6 آمریکایی که در یک سال باغداری کردند، بین 18 تا 34 سال بودند. هنگام تصمیم‌گیری در خرید‌، تقریباً سه چهارم از سازمان‌ها مایل هستند که برای آفرهای پایدار هزینه بیشتری بپردازند. ۷۶٪ از سازمان‌ها قبل از تصمیم‌گیری در مورد محل کار‌، تعهدات اجتماعی و زیست محیطی یک شرکت را در نظر می‌گیرند‌. در یک کلام‌، ذائقه هزاره ما سبز است.

طراحان داخلی و معماران شرکت‌های بزرگ در حال رعایت و نصب عناصر طراحی پایدار در مکان‌های پرجمعیت خود هستند. برخی از شرکت‌ها از فرصت برندسازی به معنای واقعی کلمه استفاده می‌کنند. به عنوان مثال‌، در بخش استراحت کارمندان در یک مکان جدید در شهر بوستون‌، طراحی شده توسط GSky Plant Systems، کارمندان با آرم این شرکت ورزش می‌کند. سیستم سینی منحصر به فرد GSky گلدان‌های چهار اینچی جداگانه را در دیوار قرار می‌دهد تا گیاهان با سایه‌های مختلف بتوانند خطوط منحنی شکل امضا را که معمولاً روی کفش ورزشی دیده می‌شود ایجاد کنند. برای سایر شرکت‌ها‌، رسانه دیوار سبز بسیاری از پیام‌ها را حتی با یک طراحی طبیعت گرایانه‌تر منتقل می‌کند. انجمن نشنال جئوگرافیک با یک دیوار سبز به استقبال بازدیدکنندگان از مقرهای واشنگتن دی سی می‌روند.

در واقع، شرکت‌های مهم در بازارهای مختلف در حال استفاده از عنصر جدید معماری هستند. دیوارها در مراکز متنوعی مانند مراکز مراقبت‌های بهداشتی‌، مؤسسات حقوقی و دفاتر شرکت‌های تولیدکننده جهانی خودرو استفاده می‌شوند. شاید بیشترین تأیید از دیوار سبز زنده به عنوان یک آهنربای هزاره توسط شرکت‌های فناوری‌، از جمله شرکت‌های دیجیتال اول مانند Etsy ، Mashable و AWeber حاصل شود. مایکروسافت‌، گوگل‌، توییتر و دیگران دارای نسخه Vers Versa Wall® توسط GSky® هستند.

طراحی بیوفیلی برای بهره‌وری در دفتر

طراحی سبز فقط کاربرد ظاهر و زیبایی ندارد. گیاهان پلاستیکی یک سرمایه گذاری ارزان‌تر خواهد بود‌، اما دیوارهای سبز تقلبی باعث می‌شود کارمندان از یک سری مزایا بی‌بهره بمانند. به تازگی‌، در حالی که امروزه جوانان ممکن است بیشتر از نسل‌های گذشته به طراحی سبز علاقه‌مند باشند، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد همه ما تمایل به این داریم که شاهد گیاهان زنده در اطرافمان باشیم. زیست شناس برجسته E.O. ویلسون استدلال می‌کند که بشر یک تمایل ژنتیکی دارد که باید با طبیعت یا به طور خاص با تنوع زیستی در ارتباط باشد.

فرضیه Biophilia‌، همانطور که گفته می‌شود‌، از زمینه‌های زیست شناسی تکاملی و روانشناسی برای پشتیبانی استفاده می‌کند. از آنجا که بدنه علمی فعالیت خود را ادامه می‌دهد‌، مزایای مختلف وجود مردم در طبیعت روشن‌تر می‌شود. به عنوان مثال‌، یافته‌ها حاکی از آن است که حتی تنظیمات طبیعی غیرمنتظره می‌تواند بهبود استرس را تسریع بخشد‌. تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض طبیعت می‌تواند باعث ایجاد تغییرات مثبت در احساسات‌، تسهیل عملکرد شناختی و حتی افزایش خلاقیت و بهره وری آن شود.

در نتیجه‌، حتی یک شرکت استیل نیز می‌تواند با لمس طراحی بیوفیلی باعث بهره وری بیشتر از کارمندان خود شود. دیوارها فواید روانشناختی دارند ، و رنگ های آرام بخش یک باغ عمودی می تواند استرس را در سطح فردی کاهش دهد و از دیدگاه سازمانی نیز دارای نکات مثبت است. علاوه بر این‌، مهم‌ترین مزیت دیوارهای سبز زنده تأثیر آن بر سلامتی است. گیاهان موجود در دیواره‌های زنده سموم را از هوا خارج می‌کنند تا بهره وری محل کار بهبود یابد. تحقیقات نشان داده است که گیاهان سرپوشیده می توانند هوای آلاینده هایی مانند فرمالدئید ، مونوکسید کربن ، ازن ، تولوئن و بنزن را تمیز کنند و می‌توانند ذرات (گرد و غبار) را تا 20٪ در اتاق کاهش دهد، درنتیجه با ایجاد سرماخوردگی و سردرد کمتر و با افزایش سلامت می‌تواند کارایی بیشتری را ارائه دهد. واضح است که دیوارهای سبز زنده می‌توانند تجربه کارمندان در محیط کار را بهبود بخشند و در حالی که توصیف عوامل بهداشتی در استخدام مواد دشوار است‌، اما اثر کلی طراحی بیوفیلیک می‌تواند بر ماندن در یک شرکت بر کارمندان سالم‌تر‌، شادتر و پربارتر تأثیر بگذارد.

جذب کارمندان هزاره با برندسازی سبز

زندگی در مجاورت دیوار سبز برای محیط کار مدرن

البته روند رو به رشد به سمت دیوارهای سبز کاملاً مستقل از تغییرات دیگر در محل کار نیست. درب و تقسیم مکعب در فضاهای اداری سنتی فضاهای کاری نیمه خصوصی را فراهم می‌کند‌، اما در نظر گرفتن ویژگی‌های آنها مهم است. مطمئناً‌، این تقسیم کننده‌ها موانع بصری ایجاد می‌کردند‌، اما آنها با به دام انداختن امواج صوتی در محفظه‌، محیط شنوایی را نیز کنترل می‌کردند. دیوارهای سبز در جذب صدا بسیار عالی هستند و آنها را به عنوان راه حلی برای مسئله ایجاد شده توسط طراحی دفتر جدید معرفی می‌کنند.

با این وجود‌، زندگی دیوارهای سبز تعهدی برای برنامه‌ریزان فضایی است. برخی از دیوارها هر روز چندین بار آب را به گیاهان می‌رسانند‌، صورتحساب‌های آب را افزایش می‌دهند و خلاف تصور زیست محیطی هستند. به علاوه‌، هر موجود زنده برای بقا شرایط خاصی را می‌طلبد و یک دیوار زنده نیاز به نگهداری خاصی دارد. سیستم مورد استفاده در بسیاری از دفاتر‌، arniland آرنی‌، با استفاده از سیستم آبیاری که کمتر از یک بار در هفته اجرا می‌شود‌، برای راندمان بالای آب طراحی شده است.

با این حال‌، حتی با وجدان‌ترین مدیر دفتر یا دکوراتور داخلی نیز باید اطمینان حاصل کند که نمایندگی دیوار سبز زنده‌شان نگهداری از آن را تضمین می‌کند. آرنی  arniland  دارای ضمانت گیاه است‌، اما همه شرکت‌های مربوطه از دیوارهای سبز پس از نصب پشتیبانی نمی‌کنند.

شرکت arniland تهیه کننده پیشرو سیستم‌های دیوارهای زنده با بیش از 525 سیستم دیواری در ایران است. آرنی برای  نظارت بر توسعه سیستم‌های جدید دیوارهای سبز برای برنامه‌های داخلی و خارجی در خدمت شماست.

منبع: greenroofs