اگر قصد ساخت باربیکیو در روف گاردن دارید قطعاً نیاز به ایده های جذاب خواهید داشت و باید دقت کنید که سبک به کار رفته با فضای پشت بام شما سازگار باشد. باربیکیو به شما کمک می کند که یک فضای صمیمی برای پخت و پز غذاها داشته باشید و از فضای سبز موجود نیز لذت ببرید. در این مقاله قصد دارید ایده هایی در خصوص طراحی و ساخت باربیکیو در روف گاردن در اختیار شما قرار دهیم.

ایده های خاص ساخت باربیکیو در روف گاردن

برای ساخت باربیکیو در روف گاردن نیاز به چوب و سنگ و فلز است و همینطور می بایست از آجر نسوز نیز در آن استفاده شود. انتخاب هر یک مصالح نیاز به دقت بالایی دارد و بهتر است که نوع مصالح انتخاب شده بر اساس فضای باز در نظر گرفته شود.

ساخت باربیکیو در روف گاردن در مدل های ساده و پیچیده طراحی شده اند که می تواند برای پشت بام ها و حیاط و همینطور محیط هایی که فضای باز هستند استفاده شود. در صورتی که قصد دارید از باربیکیویی استفاده کنید که دارای طراحی کاربردی است بهتر است که کابینتها و سینک ظرفشویی در زیر پیشخوان تعبیه شود و در این زمینه نیاز به سیستم نگهداری وسایل و همینطور یک سری لوازم مخصوصی خواهد بود.

باربیکیو در روف گاردن

ساخت باربیکیو در روف گاردن در مدل های متنوع

انواع مختلفی از باربیکیو وجود دارد که بر اساس جنس و منبع حرارت و همینطور نوع سوخت با هم فرق می کنند. باربیکیوها از نظر منبع حرارت در دو سبک ذغالی و گازی قرار می گیرند و همینطور از نظر مصالح و مواد به کار رفته نیز در مدل های آجری، سنگی و سرامیکی و سیمانی و … تقسیم شده اند.

ساخت باربیکیو از نوع آجری

در صورتی که قصد ساخت باربیکیو در روف گاردن از نوع آجری دارید پیش از هر اقدامی باید محل مناسبی برای قرارگیری باربیکیو در نظر بگیرید. در صورتی که قرار است در بام سبز خود این سیستم را اجرا کنید یک فضا نیاز دارید که بین فلاورباکس و گلدان ها قرار دارد و به طور کلی می بایست از مواد اشتعال زا دور باشد. ارتفاع ساخت باربیکیو در روف گاردن باید به صورتی باشد که یک فرد در حالت ایستاده بدون خمیدگی بتوان با آن کار کند و این موضوع مهمی است.

در گام اول باید از آجر و ملات و سیمان به همراه ماسه نرم استفاده کنید. همینطور نیاز به جا زغالی دارید و باید از صفحه های مشبک فلزی نیز استفاده شود. برای اینه بتوانید ابعاد ساخت باربیکیو در روف گاردن را به طور دقیق و مستقیم مشخص کنید نیاز است که آن را روی سطح زمین قرار دهید و آجرها را دور آن بچینید. از سوی دیگر برای این کار نیاز به تعداد بیش از 100 آجر دارید. تلاش اولیه باید به شکلی باشد که بدون هیچ نوع ملات و سیمانی بتوانید همه آجرها را بر روی هم بچینید. ر صورتی که چیدمان مناسب و باب میلتان شکل گرفت نیاز است که چیدمان و اتصالات به وسیله ملات و سیمان نهایی شود.

از سوی دیگر باید انتخاب مصالح برای ساخت باربیکیو در روف گاردن به صورتی باشد که به سلیقه و راحتی کار شما لطمه ای نزند. مثلاً می توانید از سنگ های طبیعی استفاده کنید و یا چوب و فلز را وارد کار کنید. در صورتی که سنگ های استفاده شده در باربیکیو دارای سطح مسطحی نباشند قطعاً دچار مشکل خواهید شد بهتر است که در این زمینه دقت کنید.

در ساخت باربیکیو بهتر است از سایبان، فلاورباکس و گلدان های مخصوص به همراه میز و صندلی نیز استفاده شود و همینطور وسایل تزئینی نیاز است که می بایست در فضای اطراف باربیکیو قرار بگیرد.

ساخت باربیکیو از نوع چوبی

برای استفاده از باربیکیو نیاز به روشن کردن آتش است و این یعنی ساخت باربیکیو در روف گاردن از نوع چوبی غیر ممکن به نظر می رسد! اما منظور از باربیکیو از نوع چوبی روش دیگری است. در این کشور از یک میز زیبای چوبی استفاده می شود که قرار است در مجاورت باربیکیو قرار بگیرد. در این زمینه می توانید بدنه ها و پایه های میز باربیکیو را نیز از چوب درست کنید. مانعی برای این کار وجود دارد اما قسمت بدنه باربیکیو می بایست حتماً از ورکش های محافظ آماده باشد که اغلب فلی هستند. بدنه این نوع دستگاه های گریل اغلب آماده در برابر گرما است و در برابر حرارت های بالا مقاومت زیادی دارد. ساختن یک میز یا گریل چوبی در واقع یک ایده و روش خوب محسوب می شود به طوری که استفاده باربیکیو در حالت نشسته نیز امکانپذیر است.

ساخت باربیکیو از نوع سیمانی

باربیکیوی سیمانی اغلب باید توسط شخص مخصوصی ساخته شود به طوری که موقعیت استفاده از ان ثابت است و شرایط تغییر مکان برای آن وجود ندارد. به طور کلی در هر منزلی از این مدل کباب پز استفاده نمی شود و مدل های جایگزین مانند گازی و سنتی و ذغالی وجود دارد. در طراحی و ساخت باربیکیو در روف گاردن از نوع سیمان نیاز به سینمان و سایر مواد حلال است به طوری که بتواند در شرایط مناسبی استفاده شود. میزان خطر این کار محدود است اما شاید طراحی مربوط به مدل سیمانی نازیبا به نظر برسد. از یاد نبرید که ساخت این مجموعه نیاز به دقت بالایی دارد و فردی که قرار است طراحی و اجرا را در نظر بگیرد باید بتواند مدل دقیق باربیکیو را بررسی کرده باشد و ابعاد آن را نیز در نظر بگیرد. مشخص است که سیاست های اجرا برای این مدل از باربیکیو نیاز به شرایط خاصی دارد البته که این محصول در نهایت می تواند در بخش مخصوصی استفاده شود و سیاست های ساخت آن نیز قابل قبول است. طراحی و ساخت روف گاردن هر ساله با ایده های جدید همراه است به طوری که سلیقه کاربر در این میان دخالت زیادی دارد.

باربیکیو در روف گاردن از نوع سیمانی