چرا پروفیل‌های کامپوزیت چوب پلاستیک را انتخاب می‌کنید؟  این مقاله به عنوان یک مرجع جامع ، دقیق و دارای اهمیت موارد کلیدی زیر را اراِئه می‌دهد. امیدواریم که این مقاله کمی به شما کمک کند.

مزایای استفاده از کفپوش‌ها و نماپوش‌های چوب پلاستیک WPC؟

۱. عرشه WPC ضد آب و ضد رطوبت است. مشکل و نقطه ضعف محصولات چوبی این است که پس از جذب رطوبت در محیط مرطوب یا مکان‌های پر بارش و محوطه‌هایی با ابریزش سطحی ناشی از آبیاری گیاهان و غیره …  به راحتی دچار افزایش حجم و در نتیجه پوسیدگی، انبساط  و تغییر شکل می‌شوند. در نتیجه می‌توان در محیطی که امکان استفاده از محصولات چوبی سنتی وجود ندارد از پوشش‌های (‌کفپوش و نماپوش‌) چوب پلاستیک استفاده کرد.

۲. استفاده از پروفیل‌های کامپوزیت چوب پلاستیک از وجود حشرات، موریانه‌ها و همچنین به طور مؤثری از مزاحمت ما بقی حشرات جلوگیری می‌کند که باعث طولانی‌تر شدن عمر مفید استفاده از این محصول کامپوزیتی می‌گردد.

۳. در تولید این محصول از رنگ استفاده می‌گردد که در نتیجه به کاربر امکان انتخاب  تعداد زیادی رنگ را می‌دهد. در تولید پروفیل‌های کامپوزیت چوب پلاستیک نه تنها  از چوب طبیعی استفاده می‌گردد، بلکه پس از تولید با ایجاد عملیات سطحی طرح چوب‌، احساس بافتی طبیعی از چوب به کاربر منتقل می‌شود، همچنین مصرف کننده می‌تواند رنگ مورد نیاز را مطابق با شخصیت و سلیقه خاص خود انتخاب کند.

4. شکل پذیری و انعطاف پذیری بالا در طراحی و کاربری‌های گوناگون‌، به سادگی دستیابی به مدل‌سازی‌های مختلف‌، خلاقانه و شخصی (‌تنوع قالب در اشکال و ابعاد گوناگون با کاربری‌های مختلف‌) را ممکن می‌سازد که به طور کامل منعکس کننده سبک شخصیتی هر فرد است.

۵. پروفیل‌های کامپوزیت چوب پلاستیک به طور مؤثری دوستدار و محافظ محیط‌زیست‌، عاری از آلودگی و قابل بازیافت است، همچنین این محصول حاوی بنزن و فرمالدئید است.

6. محصولات چوب پلاستیک قابلیت پرداخت‌، ماشینکاری‌، برشکاری و سوراخ کاری (‌دریل و مته زدن‌) دارند. همچنین می‌توانند سفارشی و براساس طرح و نقشه طراح تولید گردند.

۷. نصب این محصول ساده و راحت است‌، به فناوری ساخت و نصب پیچیده‌ای نیاز ندارد‌، همچنین در زمان و هزینه نصب صرفه جویی می‌گردد.

۸. استفاده از این محصول بدون نیاز به تعمیر و نگهداری است که با تمیز کاری آسان در هزینه‌های احتمالی تعمیر و نگهداری بعدی صرفه جویی می‌کند.

از دیگر مضرات و نقاط ضعف استفاده از چوب طبیعی‌، ترک خوردگی و تغییر شکل‌های خاص چوب است که این مورد به دلیل مشخصات فیزیکی‌، خصوصیات ذاتی و رفتاری چوب طبیعی است‌. محصولات چوب پلاستیک از این دو کاستی و نقطه ضعف برخوردار نیستند.

چگونه پروفیل‌های کامپوزیت چوب پلاستیک را تولید می‌کنند؟

قالب‌گیری به روش اکستروژن: مواد چوبی (‌براده های چوب طبیعی‌) و گرانول‌های پلاستیکی PE  (‌پلی اتیلن‌) بر اساس نسبت و طرح اختلاطی دقیق با یکدیگر مخلوط شده با استفاده از اکسترودر و پس از  عملیات حرارت دهی جهت ذوب و پلاستیک سازی محصول تولید و در انتهای فرایند تولید با قالب‌هایی خاص محصول شکل می‌گیرد ، سپس محصول عبور کرده از قالب خنک شده و اماده  استفاده می‌گردد.

چرا پروفیل‌های‌ کامپوزیت چوب پلاستیک (‌WPC ‌) را انتخاب می‌کنید؟

 هنگام نصب پروفیل‌های کامپوزیت چوب پلاستیک به چه مواردی باید توجه شود؟

۱. پروفیل‌های کامپوزیت چوب پلاستیک مناسب و واجد ( از لحاظ ضخامت‌، مقاومت و شکل ظاهری) را انتخاب کنید. همچنین زیرسازی فلزی‌، چوبی و فواصل زیرسازی از اهمیت بسیار بالایی بر خوردار است. این نکته اهمیت دارد که سطح کیفی محصولات چوب پلاستیکی (به علت تفاوت در کیفیت مواد اولیه مصرفی در فرایند تولید) در بازار یکسان نیستند. به انتخاب مواد اولیه با چگالی یکنواخت توجه و دقت کافی کنید ، توجه کنید که نسبت به براده چوب، پودر براده چوب که از اسیاب ان تولید می‌گردد ماده اولیه‌ای مناسب‌تر است، چون گرانول‌های پلاستیک به همراه پودر چوب (‌ذرات ریز چوب‌) ترکیبی مناسب و یکنواخت را ایجاد می‌کند. هرچه تغییر شکل‌ها و طرح‌های کفپوش کمتر باشد، محصول با دوام‌تر و ماندگارتر خواهد بود.

۲. در هنگام اجرای پروفیل‌های کامپوزیت چوب پلاستیک، فاصله کلیپس و پیچ های ثابت کننده پروفیل ها به زیرسازی  باید از حدود 400 میلی متر ( 40 سانتیمتر ) تجاوز نکند گه این فاصله نباید بیش از حد تعیین شده باشد .    ( استفاده از کلیپس به دلیل کنترل انقباض ، انبساط و تغییر شکل های احتمالی پروفیل های چوب پلاستیک میباشد )  ، و همچنین فاصله درز اجرایی ایجاد شده توسط کلیپس ، بین پروفیل های چوب پلاستیک نباید زیاد باشد ( بین 4 تا 5 میلیمتر ) ، و توصیه میگردد پیچ ها محکم به زیرسازی بسته شوند و طول تیر های زیرسازی تک ( چوب های زیرسازی ) نباید از 3 متر تجاوز کند؛ برای اطمینان از استحکام کفپوش های چوب پلاستیک اجرا شده باید در محل درز اجرایی کف ( در محل پایان هر پروفیل 3 متری ) از زیرسازی به صورت دوبل استفاده شود. علاوه بر این ، همچنین اگر تکنیسین های اجرایی و نیروهای نصب از مشخصات فیزیکی و خصوصیات رفتاری  کفپوش های چوب پلاستیکی آگاهی کامل ندارند ، توصیه می شود که از قوطی های فولادی به منظور اجرای زیرسازی استفاده شود ، استفاده از زیرسازی فولادی تراز کردن سطح تمام شده کار را برای نیروهای اجرایی اسان تر و مقاومت و پایداری کفپوش را به دلیل جوش پذیر بودن افزایش میدهد.

(3): در هنگام فرش کردن کفپوش‌های چوب پلاستیک  توجه به این نکته اهمیت دراد که، طول هر تخته از الوارهای کفپوش نباید  از 4 متر تجاوز کند. شکاف 4-5 میلی متری اجرایی در محل اتصال الوارهای کف  باید اجرا گردد  تا پروفیل های چوب پلاستیک از فضای کافی برای افزایش طول به جهت انبساط حرارتی برخوردار باشند.

(4): از آنجا که چگالی مواد چوب پلاستیکی به خودی خود زیاد است ، لازم است برای اجرای بهتر عملیات  سوراخ کاری در هنگامیکه میخواهیم پیچ از رو اجرا کنیم ابتدا با  مته قبل از پیچ کردن  محل سوراخ را مشخص کرده  و سپس پیچ را ببندید.

(5): الزامات اجرایی فاصله تیرهای زیرسازی به شرح زير است: سطح پروفیل های زیرسازی باید تمیز و صاف باشد ، هيچ حفره و سوراخی نباید داشته باشند و فاصله بين زیرسازی L بین 300 ميلي متر تا 350 ميلي مترباید باشد.

(6): برای فرش کردن کف های بزرگ ( مساحتهای زیاد ) با پروفیل های چوب پلاستیک  ، توصیه میگردد که طول هر پروفیل کفپوش از 290 سانتیمتر تجاوز نکند

(7): برای  فرش کردن کف های قوسی و دارای انحنا ، انتهای هر پروفیل چوب پلاستیک  باید مطابق طول و زاویه خم بریده شود.

(8) در محل اجرای پله با پروفیل های چوب پلاستیک ، به دلیل زاویه مثبت پله ( و احتمال اسیب در پیشانی پله به دلیل تردد )، میبایست از تسمه های فلزی برای محافظت از کفپوش چوب پلاستیک استفاده گردد.

4. درباره چشم انداز صنعت چوب پلاستیک چه می‌دانید؟

صنعت چوب پلاستیک چین چشم اندازهای گسترده ای دارد ، گرچه نسبتاً این صنعت را دیر شروع کرده است ، اما شتاب توسعه این صنعت در چین  بسیار قوی است ، مانند شرکت CHANGXING HANMING TECHNOLOGY ، که در سال 2012 تاسیس شده است ، اما اکنون به یک شرکت پیشرو و مطرح در سطح جهانی از نقطه نظر کیفیت و نواوری در این صنعت تبدیل شده است.

5. چگونه پروفیل‌های کامپوزیت چوب پلاستیک را در کشور چین انتخاب کنیم؟

1. ابتدا دقت کنید  که آیا ظاهر محصول یکنواخت و صاف، روشن و صیقلی ، بدون ترک و ناخالصی باشد.

2. بررسی کنید اگر ماده توخالی نقایص کنترل داخلی ، ترک خوردگی و برآمدگی و غیره را دارد.

3. بررسی کنید که آیا حباب ( قسمتهای تو خالی ، خلل و فرج )، ترک  و یا از این دست نواقص در محل برش پروفیل های چوب پلاستیک  وجود دارد یا خیر .

4. توجه به اینکه رنگ در سطح پروفیل یکنواخت باشد؛ همچنین رنگ روی پروفیل ها  شبیه رنگ چوب طبیعی میباشد  یا خیر  ، باید بررسی کنید که آیا رنگ دانه براده های چوب نرم و طبیعی است یا خیر.

6. چند نوع کفپوش چوب پلاستیک وجود دارد؟

1. با مواد اولیه شامل پلی اتیلن PE‌: که از مواد زائد بازیافت شده با پلی اتیلن و براده الیاف طبیعی چوب و مواد افزودنی تشکیل شده است .

2. با مواد اولیه شامل پلی پروپیلن PP‌: که از مواد زائد بازیافت شده با  پلی پروپیلن و براده الیاف طبیعی چوب و مواد افزودنی تشکیل شده است .

3. با مواد اولیه شامل پلی وینیل کلوراید PVC: که از گرانول  PVC  و براده الیاف طبیعی چوب و مواد افزودنی تشکیل شده است .

7. مشخصات فیزیکی و فنی متداول پروفیل‌های چوب پلاستیک چیست؟

تخته‌های  ( اسان نصب شونده )  72*12 میلیمتری ، تخته 100 * 20  میلیمتری توپر ،تخته های  مناسب جهت محوطه و فضای باز  100 * 25 میلیمتری ، و تخته های فضای باز 125 * 23 میلیمتری و تخته های 135 * 25 مجوف یا توخالی .

 کف پوش های توخالی 140*23  میلیمتری  ، پروفیل های توخالی 140 * 25  میلیمتری ، پروفیل های چوب پلاستیک  تو پر 140*25 ،140*25  با 6 سوراخ تو خالی.

پروفیل‌های توخالی 145 * 25 میلیمتری،  توخالی 146 * 31 میلیمتری، قوطی یا چهار ضلعی توخالی ، 150 * 25 کف سازی ، قوطی های  توخالی 146 * 22 میلیمتری .

پروفیل های  توپر  140*35. پروفیل های های تو پر 150، 50  میلیمتری و پروفیل های 140* 40 میلیمتری تو خالی .

کف تو پر چوبی پلاستیکی 140 × 140 ، کف چوبی پلاستیکی توخالی 150* 50 میلیمتری .

Hanming ارائه دهنده  کامپوزیت های دکوراتیو در فضای باز ،  دیوار پوش های چوب پلاستیک  ، نرده ، پرچین، و غیره میباشد. ما نه تنها محصولات WPC را با کیفیت خوب عرضه می کنیم ، بلکه از خدمات دهی  مناسبی نیز برخوردار هستیم.