اگر اهل تفریح هستید باربیکیوی آجری قطعاً انتخابی بسیار جذاب برای شما خواهد بود. پیش از ساخته شدن کوره های گازی، باربیکیو های آجری وجود دارد. مشخص است که باربیکیوی آجری در روف گاردن توانسته موقعیت خوبی برای طبخ ایجاد نماید. این مدل از باربیکیو ها وجود دارد که فضای بیشتری نسبت به اجاق ها نیاز دارند.

مزایا

شاید با خود بگویید خرید یک اجاق گاز ساده و معمولی برای پخت و پز به خصوص در مهمانی ها برای شما کافی است اما در این میزان می توانید یک انتخاب شگفت انگیز داشته باشید. باربیکیوی آجری در روف گاردن سازه ای بی نظیر است که هم فضای سنتی روف گاردن را برای شما فراهم می سازد و هم سبب می شود که منظره جالبی ایجاد شود. یک نقطه تجمع خوب در روف گاردن ایجاد می شود که می توانید به واسطه آن دوستان و خانواده و سایر افراد را دور هم جمع کنید.

ساخت باربیکیوی آجری در روف گاردن سبب می شود که سرعت پخت و پز بیشتر شود و به طور کلی فرآیند طبخ نیز به صورت دقیق شکل بگیرد. انواع باربیکیوی آجری در روف گاردن وجود دارد که در مقابل شرایط مختلف آب و هوایی مقاومت زیادی دارد و پس از اتمام کار نیاز به صرف زمان برای جمع کردن و جابجایی آن نخواهد بود. مشخص است که در این زمینه احساس بهتری از نظر صمیمیت ایجاد می شود.

برای ساخت باربیکیوی آجری در روف گاردن نیاز به یک گودال آجری است که کاری بسیار ساده آسان را شامل می شود و در نهایت هزینه کمتری نسبت به کباب پزهای گازی دارد.

باربیکیوی آجری در روف گاردن

ساختار

در صورتی که قصد طراحی باربیکیوی آجری در روف گاردن دارید قطعاً نیاز است که با ساختار و اجزای اصلی آن آشنا شوید.

در ابتدا نیاز به محفظه آتش است که در واقع دیواره های داخلی باربیکیو توسط آجر پوشانده می شود. این آجرها اغلب از نوع نسوز هستند و از خشت ساخته شده اند به طوری که به صورت ضد آتش بوده و گرمای بیشتری را ایجاد و تولید می کند.

باربیکیوی آجری در روف گاردن دارای میله های آهنی گریل کردن هستند که اغلب از جنس چدن یا استیل های ضدزنگ طراحی شده اند. این میله ها بر اساس آهن های زاویه دار که نام دیگر آن لبه های آجری است محافظت و پشتیبانی می شوند.

باربیکیوی آجری در روف گاردن دارای پایه های مخصوصی است و از یک پد به صورت فیبر تقویت شده استفاده می شود که توسط بتن هایی که دارای ضخامت 3 الی 4 اینچ هستند بر روی یک پایه 3 الی 4 اینچی قرار می گیرد که اغلب شامل خرده سنگ های فشرده شده بوده و ثبات لازم برای باربیکیوی آجری در روف گاردن را ایجاد می کند.

در نصب باربیکیوی آجری در روف گاردن نیاز به دیوارهای آجری جامد است به طوری که رد بالا و در حاشیه و لبه های باربیکیو قرار می گیرد و نقش مهمی ایفا می کند.

در طراحی باربیکیوی آجری در روف گاردن نیاز به یک محفظه زغال سنگ است که به صورت یک صفحه فلزی جامد بوده و قرار است که سوخت باربیکیوی آجری در روف گاردن را فراهم سازد همینطور خاکسترهایی تولید می شود که می بایست جداسازی شود. این صفحه در ابعاد 7 الی 15 اینچ بوده و زیر محل پخت و پز قرار می گیرد.

باربیکیوی آجری در روف گاردن

روش نگهداری

وقتی غذا بر روی باربیکیوی آجری باقی بماند سبب ایجاد باکتری می شود به این ترتیب برای جلوگیری از این مشکل نیاز است که از میله های گریل استفاده شود که توسط برس شستشو داده می شود. در صورتی که باربیکیو خنک شد نیاز است که از روغن های گیاهی استفاده شود از خوردگی و زنگ زدگی احتمالی پیشگیری شود. مشخص است که پس از هر بار استفاده باید خاکسترهای سرد جداسازی شده و تمیز شوند تا از ایجاد گرد و غبار و دود در فضا تا حد زیادی جلوگیری صورت بگیرد و همینطور طعم نامطبوعی در غذا ایجاد نشود.

اجرای باربیکیوی آجری در روف گاردن

برای اجرای این مدل از باربیکیو نیاز است که در گام اول بتن ریزی صورت بگیرد. نیاز است که اندازه و ابعاد کف باربیکیو مشخص شود. به صورت معمول یک ردیف آجر بری دیواره باربیکیوی آجری در روف گاردن نیاز است اما اگر دوست دارید فضای ضخیم تری ایجاد کنید می توانید ضخامت آجرهای چیده شده را بیشتر کنید. مثلاً دو یا چند ردیف در این زمینه استفاده می شود. محل ساخت باربیکیو باید به طور دقیق مشخص باشد تمیز کاری لازم قبل از اجرا صورت بگیرد. همینطور می بایست عاری از هر نوع چمن و خرده گیاهان خشک باشد. بهتر است که منطقه مشخص شده باید به عمق 20 سانتی متری حفر شود. شما برای فشرده سازی کف باربیکیو نیاز به غلطک های مخصوصی دارید به طوری که باید ضخامت 8 سانتی متر شن کف برای باربیکیو ریخته شود و سپس دوباره غلطک زنی صورت بگیرد. پس از اینکه سطح فشرده شد باید کف تا سطح مورد نظر بتن ریزی شود و از ماله بنایی صاف و یکدست در این زمینه استفاده شود. بتن خشک شده و کف کار مستحکم می شود و زمان بین 24 الی 48 ساعتی نیاز است.

مرحله دوم اجرای باربیکیوی آجری در روف گاردن چیدن آجر است. برای تعیین دقیق شمای کلی کار می بایست پیش از آغاز فرآیند ملات ریزی یک ردیف آجر مرغوب به صورت خشک و تمیز مورد استفاده قرار بگیرد و چینش انجام شود. در زمان چینش بین هر دو آجر فاصله یک سانتی متری نیاز است. این کار سبب می شود که نفوذ ملات در آجرها سریعتر باشد و استحکام بهتری داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که آجرها به صورت مربعی چیده می شوند و در نهایت باید زاویه قائم برای کار ارزیابی شود. برای سهولت در ملات ریزی می بایست زوایای بیرونی کار نشانه گذاری شود در هر صورت اجرای باربیکیوی آجری در روف گاردن باید در زمان درستی باشد و در ابتدا محیط روف گاردن بررسی شود. سطح فشرده سازی در این راستا مهم است و بهتر است که در ابتدا ابعاد ساخت روف گاردن بررسی شود.