زندگی شهرنشینی امروزه مملو از آلودگی های صوتی و همینطور آلودگی هوا است به این ترتیب ساختن فضای سبز کوچک سبب می شود که محیطی دل انگیز داشته باشید و در بهبود روحیه افراد بسیار نقش دارد. فلاور باکس ها در واقع جعبه های گل هستند به طوری که در فضای سبز با متراژ کم ساخته و اجرا می شوند. از فلاور باکس ها در روف گاردن بسیار استفاده می شود. ساخت فلاور باکس به صورت ثابت و متحرک امکان پذیر است و در مدل های سنگی، چوبی، پلاستیکی و فلزی ساخته می شود. ساخت فلاور باکس چوبی نیاز به تخصص زیادی ندارد اما خلاقیت در این زمینه معجزه می کند.

ساخت فلاور باکس چوبی روف گاردن

افرادی که در منزل یا محیط کار خود تصمیم به اجرای روف گاردن زدند اغلب علاقمند به اجرای فلاور باکس چوبی هستند مشخص است که ساخت فلاور باکس چوبی به طور کلی یک روش ارزان و آسان موثر برای پرورش گیاهان محسوب می شود و در نهایت در هر سایز و ابعادی قابل اجرا است. این موضوع سبب می شود که در نهایت پرورش انواع گیاهان و سبزیجات به طور دقیق فراهم شود. فلاور باکس ها اغلب از نظر زیبایی تنوع زیادی دارند.

در مرحله اول از ساخت فلاور باکس چوبی نیاز است که اندازه مورد نظر خود را تعیین کنید. این اندازه بر اساس تعداد گل و همینطور گیاهانی که قرار است در داخل آن قرار بگیرد مشخص می شود. به زبانی ساده تر هر چه قرار باشد گیاه با ریشه بزرگ تر درون فلاور باکس قرار بگیرد می بایست فلاور باکس عمیق تری انتخاب شود. چوبی که برای ساخت فلاور باکس انتخاب می شود می بایست مقاومت خوبی در برابر رطوبت و شرایط آب و هوایی مختلف داشته باشد و در نهایت نیاز است که چوب ها به اندازه مناسب برش زده شوند در این زمینه اره دستی یا الکتریکی می تواند به شما کمک کند. در صورتی که این بخش کار برایتان سخت است نجار می تواند به شما کمک کند.

پس از این بخش نیاز است که تخته چوب ها در کنار هم قرار داده شود و سوراخ لازم ایجاد شود. این سوراخ ها توسط یک دریل ایجاد شده و به راحتی توسط یک پیچ به هم متصل می شوند.

صفحات می بایست توسط پیچ های گالوانیزه به هم متصل شوند. استفاده از جنس گالوانیزه برای فضای باز انتخاب بهتری است به طوری که این فلز به عناصر متصل می شود و فرآیند زنگ زدگی آن بسیار کند است. همینطور می توانید از پیچ های گوشتی نیز استفاده کنید.

ساخت فلاور باکس چوبی

اتصالات لازم در ساخت فلاور باکس

برای ساخت فلاور باکس نیاز است که طول و عرض داخلی آن را اندازه گیری کنید به طوری که اندازه صفحه پایینی به طور دقیق تعیین شود و صفحه را در داخل جعبه قرار دهید و در نهایت نوبت به اضافه کردن اتصالات است.

نیاز است که در پایین جعبه حفره های زهکشی ایجاد شود به طوری که بین 4 الی 5 سوراخ زهکشی در پایین جعبه کفایت می کند. این سوراخ ها بسیار مهم هستند و در نهایت اگر این بخش رعایت نشود گیاهان در آب فراوان پوسیده می شوند.

نیاز به یک لایه توری از صفحه نایلونی یا صفحه وینیلی است که می بایست در داخل فلاور باکس ها قرار بگیرد این کار سبب می شود که از چوب مورد نظر محافظت شود. در نهایت لایه به اندازه تخته پایینی انتخاب می شود و سپس با پیچ محکم می شود.

در نهایت چوب سنباده شده و هر نوع زبری بر روی آن جدا شود.

استفاده از پرایمر و رنگ برای ساخت فلاور باکس بسیار کمک کننده است شما می توانید یک سری نقاشی یا طرح بر روی آن نقاشی کنید به طوری که با دکور خانه یا حیاط شما مطابقت داشته باشد.

از سوی دیگر نیاز به یک لایه نازک ماسه و سپس لایه ضخیم از کمپوست گلدار یا خاک گلدار است. می بایست از ماسه استفاده شود تا به زهکشی گلدان کمک شود. در نهایت باید به انتخاب نوع خاک و کمپوست بسته دقت ویژه ای شود. در نهایت گل ها و بذرهایی که قرار است کشت شود می بایست به فلاور باکس اضافه شود و خاک می بایست مربوط باشد.

نکات مهم ساخت فلاور باکس

بهتر است از چوب های روسی برای ساخت فلاور باکس چوبی و فلزی استفاده شود. این نوع چوب در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت و باران و برف مقاومت زیادی دارند و بر روی آنها از روغن های مخصوص استفاده می شود به طوری که دوام و طول عمر و زیبایی آن بسیار بیشتر می شود.

میزان حجم خاکی که قرار است در فلاور باکس ها استفاده کنید بسیار مهم است و حجم زیاد سبب می شود که گیاه در برابر سرما و گرما مصون و شاداب و سرزنده باشد.

از سوی دیگر رنگ های کوره ای که بر روی فلاور باکس ها زده می شود سبب می شود که طول عمر آن بیشتر شود و مقاومت بیشتری نیز داشته باشد در نهایت پایداری فلاور باکس نیز بیشتر می شود.

همه فلاور باکس ها دارای سایز و رنگ های مختلفی هستند به طوری که باکس پلی کربنات داخلی در آن استفاده می شود و دوام بیشتری فراهم می شود و از سوی دیگر سبب عایق بندی بیشتر و بهتر شده و بر روی عوامل محیطی تاثیر زیادی می گذارد.

در ساخت فلاور باکس می بایست فرآیند زهکشی به طور دقیق رعایت شود. زهکشی می بایست در کف فلاور باکس ها انجام شود. برای انجام این کار می بایست سوراخ های مناسبی در کف فلاور باکس ایجاد کرد. همینطور نیاز است که در زمان کاشت گیاه بین 3 الی 5 سانتی متر ریگ های بادامی در کف فلاور باکس ها ریخته شود و بر روی ریگ ها نیز یک لایه پارچه مخصوص قرار بگیرد و این پارچه ها سبب می شوند که خروج خاک از سوراخ های کف فلاور باکس وجود نداشته باشد. برای زهکشی بهتر است که خاک فلاور باکس ها سبک باشد تا عملیات زهکشی به طور دقیق صورت بگیرد و نتیجه بهتری به همراه داشته باشد. اصول ساخت فلاور باکس آسان است و کاربردی است.

فلاور باکس